tek Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 lurte på om noen kunne fortelle litt om hvordan et tv-kort fungerer. Hvilket tv-kort burde jeg kjøpe ta hensyn til pris. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 TV-kortene gjør at du kan få se TV (og ofte høre på radio) på PC-en. Du setter det i et ledig PCI-spor, og plugger i TV-kabelen, installerer drivere osv... Og vips så har du TV på PC-en! Beste kjøpet må vel være Pinnacle Studio PCTV Rave? Selv venter jeg et Hauppauge WinTV Theater i løpet av de nærmeste dagene... Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Vil bare si at dere vil bli skuffet hvis dere bruker den medfølgende software. Last ned "Dscaler",freeware: http://sourceforge.net/projects/deinterlace/ Dette programmet har jeg brukt på mitt WinTv Theater i snart et år og det fungerer kjempebra. Litt vanskelig å sette opp, men bra til slutt. Grunnen til at jeg lette etter dette programmet var pga. de dårlige efaringene jeg har med TV-Kort (og medfølgende software) i Windows 2000. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Takk for det tipset, har ergra meg lenge over den lusne kvaliteten på tv-kortet mitt. Jeg gir det herved en ny sjanse! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 har hørt at tuneren på disse korta ofte er bedre enn det de er i de fleste tv-er. isåfall bør det jo lønne seg å ha et sånt kort og koble det til tv-en for å oppnå bedre bildekvalitet.. stemmer det? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 I mange tilfeller kan nok det stemme. Jeg får bla. større bilde på PC'en enn jeg gjør med tuneren på TV'en. Bildet blir kappet på TV'en Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg har bestilt nytt TV-kort. Det andre hadde jeg syttitusen problemer med. Går denne softwaren til Hauppauge WinTv Theater og? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Ja. Det er en liste på hjemmesiden til Dscaler over hvilke kort som er støttet. (støtter de fleste) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå