troutmaster Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Er det noen som har en løsning på følgende problem: Hver gang jeg setter inn en cd med musikk spinner dvd på full hastighet, og det fortsetter den med hele cd igjennom. Dvd er av merke Pioneer og har hastighet på 16x og 48x. Operativsystemet er windows xp home edition. Håper noen kan hjelpe meg med dette, og da ikke på en slik måte som en annen stakkar ble utsatt for på dette forumet, der var det en som tilbød å sende en cd-rom med 6x hastighet. Morsomt men ikke helt hva jeg er ute etter. På forhånd takk. Lenke til kommentar
chimera Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 hei, Jeg har Pioneer DVD-117RD(16x/40x) og hadde samme problemet. Den støyet noe forferdelig. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg følgende: jeg skulle flashe EEPROMen slik at den kunne bli sonefri. Etter flashen virket det som den skrudde seg av etter litt spinning på maks hastighet. Du kan prøve det. Jeg flashet BIOSen med et program som heter mtkflash.exe, jeg har dessverre ingen linker til ny versjon men du kan prøve driverzone.com Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hmmm, kan være platen din som er litt ujevn, det kan skape problemer i visse tilfeller. men ellers vet jeg ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hei. Har selv en Pioneer DVD-spiller Slot-In. Den bråker en god del, brukte dette programmet for å gjøre den mer stillegående. Det setter ned spinnehastigheten, og gjør nok nytten for deg. Ellers; søk på forumet. Andre har hatt lignende problemer... //sindre Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hadde/har samme problemet med en asus 616 dvd-spiller. Men mitt problem kom etter flashingen... Uansett, jeg løste det med nero drive speed. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 Tusen takk for all input. Skal prøve forslagene til løsning. Kommer tilbake og forteller hva som hjalp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hmmm, kan være platen din som er litt ujevn, det kan skape problemer i visse tilfeller. men ellers vet jeg ikke Det har med ide systemet å gjøre. Når du setter inn en audio plate så legges musikken til ide disken din først. Om du ikke tror meg skjekk hd lyste som blinker under avspilling. Det slipper eg på min cd-rom, Har scsi. Data leser den på full speed og lyset blinker, mens når eg spiller audio hører eg den ikke lyset lyser konstant. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hmmm, kan være platen din som er litt ujevn, det kan skape problemer i visse tilfeller. men ellers vet jeg ikke Det har med ide systemet å gjøre. Når du setter inn en audio plate så legges musikken til ide disken din først. Om du ikke tror meg skjekk hd lyste som blinker under avspilling. Det slipper eg på min cd-rom, Har scsi. Data leser den på full speed og lyset blinker, mens når eg spiller audio hører eg den ikke lyset lyser konstant. Har en SCSI cd-rom selv, god og traust Plextor 12/20. Jeg la merke til at hvis jeg slo på "Enable digital CD audio for this device" i device manager, da ville den gjerne spinne i full guffe når jeg spilte av audio CD'er. Antar at den innstillingen fikk cd-rom'en til å foreta DAE (digital audio extraction ) på høyest mulige hastighet ved avspilling. Dessverre hadde cd-rom'en min en tendens til å henge seg opp med valgte innstilling. Satte det tilbake til analogt, og da var problemet vips borte Sistnevnte forutsetter at cd-rom'er er koblet til lydkortet med en audio-kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå