Gå til innhold

Spiller høyttalere til 60000,- x ganger bedre enn noen til 1500,-?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig det, man kan ikke regne ut hvor mye "bedre" ett komponent er.

Når prisen blir oppe i sånne summer blir det en smaks sak.

Hvor mye "bedre" blir mere gjevnet ut når prisene blir så høy.

Det er ikke like stor forskjell på en høyttaler til 80.000 og en til 90.000.

Som det er på en høyttaler til 1000 og en til 10.000

Lenke til kommentar

Dere som diskuterer kvalitetsforskjellen mellom høytalere til 50 og 100 laken, har dere selv lyttet til slikt utstyr og sammenlignet selv eller snakker dere ut fra hva andre sier og skriver?

For de som ikke viste det så har designet mye og si for prisen, for det er folk villige til å betale for.

Dass til 20 laken som de driter i for eksempel er ikke 4 ganger bedre å drite i en dass til 5 laken..

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har hørt utstyr opp mot 120 000, og litt av hvert nedover prisklassene. Er veldig heldig i den forstand at jeg kjenner mange som enten er engasjerte når det kommer til hifi eller i det minste har økonomi til å ha ganske gode saker.

Forresten en morsom sammenligning mellom høyttalere og toaletter.

Lenke til kommentar

OT: hvor får man Proson settet til den prisen? Det er jo et kjempekupp om det er nypris..

ON Topic: Min mening er at høyttalere til 60K selvsagt ikke automatisk er 40X bedre enn høyttalere til 1.5K

Men nå er jeg av den bestemte meningen at ingen høyttalere kan forsvare en pris over 20K da.

Lenke til kommentar
OT: hvor får man Proson settet til den prisen? Det er jo et kjempekupp om det er nypris..

ON Topic: Min mening er at høyttalere til 60K selvsagt ikke automatisk er 40X bedre enn høyttalere til 1.5K

Men nå er jeg av den bestemte meningen at ingen høyttalere kan forsvare en pris over 20K da.

8725116[/snapback]

Vi er for lengst ferdig med diskusjonen om kvaliteten er proposjonell med prisen,poenget er at du uten tvil vil merke store forskjeller mellom høyttalere i prisklassene du nevner.

Og om det skulle vært en total pristopp på 20 000 ville man gått glipp av noen virkelig gode høyttalere,komponenter koster å produsere og da kan det bli en ganske høy pris.

Lenke til kommentar
Og om det skulle vært en total pristopp på 20 000 ville man gått glipp av noen virkelig gode høyttalere,komponenter koster å produsere og da kan det bli en ganske høy pris.

8725314[/snapback]

Nå tror jeg du forteller eventyr.

Slikt utstyr om det er aldri så bra kvalitet prissettes ikke ut fra produksjonskostnader men ut fra hva kundene er villige til å betale for det ut fra gitte kriterier.

Ja produksjonskostnader har noe å si men ikke mye sammenlignet med utsalgspris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...