RottePostei Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Leste for en stund siden en tråd om hvordan man kunne få bilde fra kamera direkte over på PC-skjermen etterhvert som man tok bildene. Noen som har noen linker eller tips for hvordan man gjør dette for et Nikon kamera? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 For nikon finnes det et program som heter Nikon Camera Control Pro. Den lar deg styre absolutt alle funksjoner fra datamaskinen via USB/Firewire, og kan være veldig praktisk til f.eks studiobruk. Hastigheten er selvsagt knyttet opp til kameramodellen. Med D50-D70 er det ofte treegt. Programmet koster ca 400,- Kamera behøver bare å settes i PTP modus i motsetning til normalt Mass Storage før du plugger inn USB/Firewire. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Canon har også dette programmet. Full styring fra maskin. Bildet kommer opp når du har tatt det. Kan velge at bildet bare skal lagres på maskin eller kameraets minnebrikke eller begge deler. Jeg for min del sletter aldri bilder fra minnebrikken før de her blitt brent på DVD-plate (sammtidig lagret på datamaskinen). Du sier jo ikke hvilket kamera du har. Lenke til kommentar
antectatung Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) . Endret 16. mai 2011 av AntonL Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 For nikon finnes det et program som heter Nikon Camera Control Pro. Den lar deg styre absolutt alle funksjoner fra datamaskinen via USB/Firewire, og kan være veldig praktisk til f.eks studiobruk. Hastigheten er selvsagt knyttet opp til kameramodellen. Med D50-D70 er det ofte treegt. Programmet koster ca 400,- Kamera behøver bare å settes i PTP modus i motsetning til normalt Mass Storage før du plugger inn USB/Firewire. 8716823[/snapback] Hvor har du funnet det programmet så billig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nikon Capture Control! Den har jeg VELDIG god erfaring med, kan styre kameraet totalt (nesten ihvertfall) og den laster inn bildene samtidig som du tar dem dersom du har valgt dette, du kan også velge at den skal bypasse minnekortet og bare lagre bildene på pc'n. Wiken.. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Canon har også dette programmet. Full styring fra maskin. Bildet kommer opp når du har tatt det. Kan velge at bildet bare skal lagres på maskin eller kameraets minnebrikke eller begge deler. Jeg for min del sletter aldri bilder fra minnebrikken før de her blitt brent på DVD-plate (sammtidig lagret på datamaskinen). Du sier jo ikke hvilket kamera du har. 8717358[/snapback] Hva heter et slikt program du beskriver til Canon? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva heter et slikt program du beskriver til Canon? 9065429[/snapback] Du fikk sikkert med deg programmet "Zoom Browser" hvis du har Canon, og i det programmet ligger det noe som heter "Remote shooting", det er bare å lete litt, sikkert litt forskjellig hvor det ligger, alt ettersom hvilken versjon man har. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Remote Capture: http://www.download.com/Canon-Remote-Captu...4-10215046.html Lenke til kommentar
sigher Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Remote Capture:http://www.download.com/Canon-Remote-Captu...4-10215046.html 9066328[/snapback] Finnes noe lignende for PC? (ser denne er for Mac) Trenger enkel kontroll over mitt Canon kamera, kom gjerne med forslag til gratis programvare, betalprogramvare og om det er mulig å programmere ett program selv som kommuniserer med kameraet via USB. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Beklager, la ikkje merke til det. Den kjem for Windows ogso, men usikker på om det er mogeleg å laste det ned. Vanlegvis vil det følgje med kameraet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Programmet ligger på program CD'en og det finnes oppdateringer på nettet. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå