AMPFILER Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Read Topic Godt nyttår a folks! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Eg tror det var slikt at DVI sender signalene digitalt slik at det blir perfekt bilde mens vga sender analogt. eller tar eg feil? Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Eg tror det var slikt at DVI sender signalene digitalt slik at det blir perfekt bilde mens vga sender analogt. eller tar eg feil? Stemmer bra det. Om du kobler en LCD skjerm til VGA utgangen, blir signalet først omgjort til et analogt signal i skjermkortet, før det igjen blir konvertert til digitalt igjen i selve skjermen. Som i de fleste tilfeller med DA/AD konvertering vil man oppleve kvalitetsforrigning ved konverteringene. En LCD skjerm vil derfor yte best bilde ved tilkobling til en DVI utgang (ingen konvertering nødvendig da selve utsignalet er digitalt) Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 vil det være stor forskjell på kvaliten?.. vil man nesten får en *WOW* - opplevelse? eller er det heller små forandringer som man nermest må frem med lupen for å såvidt kunne ane noen små forbedringer i bildet? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg vil påstå at det er en klar forskjell mellom DVI og VGA. Andre vil nok si at forskjellen ikke er så veldig stor, men tror ingen vil si at det ikke er merkbar forskjell Er jo også slik at noen skjermer er forskellen større/mindre enn på andre Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 vil det være stor forskjell på kvaliten?.. vil man nesten får en *WOW* - opplevelse? eller er det heller små forandringer som man nermest må frem med lupen for å såvidt kunne ane noen små forbedringer i bildet? Synlige forandringer er det ja. Men hvor stor de er det vet jeg ikke. Det er selvsagt folk om sier DVI er det eneste bet, men jeg personlig klarer meg meget bra med VGA. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 oki.. takker for mange svar! . så da burde jeg gi di 500 kr til dvi isteden for "normal" vga?.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 oki.. takker for mange svar! . så da burde jeg gi di 500 kr til dvi isteden for "normal" vga?.. Hvilken er det da du sattser på da? Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 LG 17" LCD L1710S TCO-99 den koster 5000 å de andre som jeg har sett koster 500 kr mindere siden denn ikke har dvi. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Ville nokk ha gått for den ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå