ventle Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 skal oppgradere minnet i laptop'en fra 512 til 2GB, da jeg ser at sidevekslingsfilen inniimellom får litt for mye å gjøre. maskinen støtter DDR400-brikker, men har i dag 2x256MB DDR333. Valget står mellom Crucial eller Kingston Valueram. Det jeg lurer på er følgende: - begge brikkene er tilgjengelige som DDR333 med CL2.5 eller DDR400 med CL3.0 til samme pris, hva vil yte best? (kommer tilbake til bruksområdene mine lenger ned). - Crucial-brikkene er en del billigere, er det merkbare kvalitetsforskjeller? bruksområdene mine ligger på surfing (Firefox med ganske mange faner/vinduer oppe samtidig), msn (innimellom mange vinduer), simuleringsprogrammer (MATLAB/multisim), spilling (gamle spill som Age of Empires 1 og 2, og C&C Generals), kontorprogrammer (OpenOffice) og bilderedigering (Photoshop). I hvilke sammenhenger er det egentlig at frekvens eller latency er viktigst? Som nevnt er prisen den samme, så skulle gjerne visst hva som yter best på mine bruksområder. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 cl2.5 er bedre enn cl3. Er jo nesten eit feitt kva ram du velger. trur eg hadde valgt crucial rammen. Har du sjekka med minnevelgern på komplett? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 jeg vet hva slags minnebrikker som passer, det jeg lurer på er hva som gir best ytelse av 333Mhz brikker med CL2,5 og 400 Mhz brikker med CL3,0. vet at CL2,5 er bedre enn CL3, men CL3-brikkene har jo større båndbredde, så jeg lurer på hva som er viktigst i hvilke situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå