Gå til innhold

Problemer med brenning

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nettopp denne:

Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

Produktbeskrivelse Samsung SH-S183A - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

Enhetstype DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

Utførelse Intern

Innbyggingsfarge Svart

Grensesnitt Serial ATA

Dimensjoner (BxDxH) 14.8 cm x 17 cm x 4.2 cm

Vekt 0.75 kg

Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 5.25" x 1/2H

Lesehastighet 48x (CD) / 16x (DVD)

Skrivehastighet 48x (CD) / 18x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL)

Overskrivingshastighet 40x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM)

OS påkrevd Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows XP

Hvilke plater kan denne brenne? Skulle ikke de fleste kunne gå med denne eller har jeg misforstått. Jeg får verken brent noe på dvd +r eller cd-r. Den leser men vil ikke skrive. Jeg begynte nå å lure på om det kun funker med DVD RW plater eller DVD-RAM plater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan (prøver) du å brenne? Bruker du et spesielt program?

8716152[/snapback]

Bruker drafunksjonen i xp. Har og prøvd å brenne musikk i media player. Lastet osgå ned og prøvde med deepburner men....

Endret av karlera
Lenke til kommentar

Drafunksjonen i xp er ganske elendig.

Har du prøvd med noe ala Nero?

Kan det hende at det er et driver problem? (Det høres rart ut, siden maskinen finner rommen). (Jeg har allikevel ikke så mye peiling, sett at jeg ikke bruker windows).

Hvilken feilmelding får du når du prøver å brenne? Får beskjed om noe som helst, eller står den bare der og surrer uten å komme noen vei?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvt med nero, men får følgende feilmelding:

11:45:17 #23 CDR -1502 File Writer.cpp, Line 303

DMA-driver error, CRC error

E: TSSTcorp CD/DVDW SH-S183A

11:45:23 #24 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 195

Invalid write state

E: TSSTcorp CD/DVDW SH-S183A

11:45:23 #25 TRANSFER -18 File WriterStatus.cpp, Line 195

Could not perform EndTrack

11:45:24 #26 Text 0 File MMC.cpp, Line 17131

<TSSTcorpCD/DVDW SH-S183A> start Close Session

11:45:48 #27 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1762

Burn process failed at 48x (7 200 KB/s)

11:45:48 #28 Text 0 File SCSIPTICommands.cpp, Line 261

SPTIDismountVolume - completed successfully for FSCTL_DISMOUNT_VOLUME

11:45:50 #29 Text 0 File Cdrdrv.cpp, Line 11185

DriveLocker: UnLockVolume completed

11:45:50 #30 Text 0 File SCSIPTICommands.cpp, Line 424

UnLockMCN - completed sucessfully for IOCTL_STORAGE_MCN_CONTROL

må jeg bare kjøpe ny tro? Noen som kan hjelpe meg?

Log.txt

Lenke til kommentar

Ja, tror ialfall det (Komplett - kundeservice mente det). Jeg har v.7.9.6.0 Men de mente jeg hadde feil drivere i bunn. Jeg burde installere windows på ny. Jeg kjørte også en test på brenneren i nero og fikk følgende feilmelding:

Logical untit communication crc error (ultra- dma/32) (040803)

- det ser for meg ut som jeg bør oppdatere/skifte en eller annen dma driver.

hmmm. kanskje det da heller er på tide å kjøpe vista?

Endret av karlera
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke alle hovedkort (benyttet serial ata controller på chipset) som funker bra med SATA ATAPI enheter(cd/dvd brenner) .

Untaket er Intel chipset med ICH5 og nyere .

De med problemer gir gjerne samme feilsymptom som du har - kan lese men ikke brenne .

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert xp på ny. Etterpå klarte jeg å brenne noen cd`er helt til jeg innstallerte følgende driver: Nvidia nforce pci system management driver (ethernet, sm, storage). Jeg bruker et MSI K8N Neo4 hovedkort med Nvidia nforce 4 ultra/standard chipset. Jeg fant ny system driver fra Nvidia(nvidia nforce4 sli xe/ ultra intel) og var ved godt mot! men..... det virker fortsatt ikke, selv om jeg avinstallerte den gamle først. Kanskje jeg gidder å formatere en gang til :-( Eller kanskje jeg ikke har funnet rett driver?

Lenke til kommentar

Jeg har et tilsvarende problem, men litt anderledes.

Jeg har en NEC 3540A. Brukt denne i et par år.

Bruker både NERO og Alcohol120%.

Jeg kjøpte nettopp en stabel med Imation printable DVD-R plater.

Kan IKKE brenne på disse, men klarer fint å brenne IMATION DVD+ plater????

Noen som har hatt samme erfaring????

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vet ikke om dette er noe til hjelp, men har ihvertfall en erfaring å dele, samt et spørsmål:

Har et MSI-hovedkort og brukte først medfølgende IDE-kabel for å koble til DVD-brenneren. Problemet var at kabelen var for kort til også å rekke innom CD-brenneren. Derfor fant jeg en ubrukt Asus CD-ROM kabel som var lang nok. Men alt som fungerte fint før fungerte da ikke lenger! DVD-brenneren klarte ikke å brenne lenger, men fikk bare opp "DMA-driver error, CRC error". Ved å bytte tilbake til MSI IDE-kabelen fungerte alt fint igjen!

Så moralen her må vel være at man bruker riktig type IDE-kabel? Tydelig at det er forskjell på sånt. Hvordan skal jeg være sikker på å få riktig IDE-kabel når jeg skal ut og kjøpe ny?

(Den MSI-kabelen jeg har er AKKURAT for kort! Fatter ikke at MSI presterer å levere en så kort kabel (50 cm) til MSI p965 Platinum når de har plassert IDE-porten helt nederst på hovedkortet!)

Lenke til kommentar

Sannelig fant jeg ut av det selv! Den IDE-kabelen jeg brukte var altså merket "CD-ROM", og det viste seg at dette var en 40-pin kabel. Derimot var den IDE-kabelen merket "Hard disk drive" en 80-pin, dvs. laget for Ultra-DMA, og det er tydeligvis akkurat det en DVD-brenner trenger! Ultra-DMA benytter også "feilmeldingssystemet" CRC, så der falt også en brikke på plass. Den MSI IDE-kabelen jeg benyttet først var også en 80-pin, så det forklarer hvorfor også den virket.

Så moralen her er vel tydeligvis at man i dag alltid bør velge en 80-pin IDE-kabel og styre unna 40-pin kablene, som kan regnes for "gammeldagse"?

Vet ikke om dette er noe til hjelp, men har ihvertfall en erfaring å dele, samt et spørsmål:

Har et MSI-hovedkort og brukte først medfølgende IDE-kabel for å koble til DVD-brenneren. Problemet var at kabelen var for kort til også å rekke innom CD-brenneren. Derfor fant jeg en ubrukt Asus CD-ROM kabel som var lang nok. Men alt som fungerte fint før fungerte da ikke lenger! DVD-brenneren klarte ikke å brenne lenger, men fikk bare opp "DMA-driver error, CRC error". Ved å bytte tilbake til MSI IDE-kabelen fungerte alt fint igjen!

Så moralen her må vel være at man bruker riktig type IDE-kabel? Tydelig at det er forskjell på sånt. Hvordan skal jeg være sikker på å få riktig IDE-kabel når jeg skal ut og kjøpe ny?

(Den MSI-kabelen jeg har er AKKURAT for kort! Fatter ikke at MSI presterer å levere en så kort kabel (50 cm) til MSI p965 Platinum når de har plassert IDE-porten helt nederst på hovedkortet!)

9263574[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...