Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har læreren lov å sette ned karakteren min her?

Anbefalte innlegg

Jeg har faget Eldre Historie på VK1 (VG2 det heter nå?) som er avgangsfag i år. Her er problemet mitt:

Til jul fikk jeg en ganske solid 4'er på kortet og var til stede på alle prøver og leverte alle innleveringer. Dette halvåret har vi bare hatt 2 prøver og jeg har vært borte på begge (1 dag var i forbindelse med førerkort og en annen dag var jeg syk). Læreren har ikke gitt meg noen ny prøve i noen av tilfellene og sier plutselig nå at han kommer til å gi meg 3 på kortet uten at det er noe jeg kan gjøre med det.

Har læreren lov å gjøre dette? Skal jeg ikke ha skriftlig advarsel hvis læreren skal gi meg en dårligere karakter i standpunkt i faget enn den jeg fikk til 1. termin eller er det bare slik når man står i fare for å stryke i faget?

Håper på svar fra noen som vet dette, ikke folk som tror noe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på VG1, altså GK som det het før. Der skal læreren ha karaktergrunnlag ettter bare 2 prøver, så vist du får 4'er på begge de og sammtidig ikke har mere en 3.15%fravær(tror jeg) så skal du ha 4'er på standpunkt. med mindre du ikke gidder å høre etter i klassen osv da, da kan du få trekk.

Mulig det er sånn fra den forrige lærerplan også, kan nesten ikke forestille meg hvorfor det ikke skal være det. men er ganske sikker på at vi har samme regler som dere

Lenke til kommentar

Ble ikke beskjed om karakternedsetting fjernet på Oppegård VGS, med unntak av orden/oppførsel? Mulig jeg husker feil, men det har antagelig ikke blitt gitt noen spesiell beskjed om det, som vanlig.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Har læreren lov å gjøre dette? Skal jeg ikke ha skriftlig advarsel hvis læreren skal gi meg en dårligere karakter i standpunkt i faget enn den jeg fikk til 1. termin eller er det bare slik når man står i fare for å stryke i faget?

8715950[/snapback]

Det er bare om du står i fare for å stryke du har rett på advarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...