matta89 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei Jeg har et trådløst nettverk i huset mitt, som jeg og familien benytter oss av. Nå har det seg slik at vi har fått nye leieboere i etasjen under, som spurte pent om de kunne få koble seg til nettverket vårt, og jeg svarte ja. Betingelsen var at de ikke skulle bruke bruke bittorrent-programmer og lignende overdrevent, frem til de selv får installert nettverk. Dette er siden jeg har dårlig erfaring med svært tregt nett når slike programmer står å laster ned og opp 24/7. Siden den dagen jeg lot leieboerne koble seg på nettverket, har nettet blitt svært mye tregere- så tregt at det nesten blir ubrukelig å surfe. Føler det blir feil å gå ned å sjekke hva de gjør med pc(ene) sine på nettet, men er det noen av dere som vet om et program eller lignende som overvåker internett-trafikk på det trådløse nettverket fra hver enkelt maskin? Så jeg i såfall kunne vært sikker på om det er deres internett bruk som gjør nettet tregt. Har pågått nå i over 3 uker og begynner å gå tom for ideer til hva annet det kan skyldes. Mvh meg Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 ja det går men finnes flere måter og gjøre det på. enkleste er og loge inn på routern din og sett password på den. så gå i firewall lista, legg til så ip'en som leieborern har er kun port 80 og 53 da vil du se net går mye bedre etter noen sek. Lenke til kommentar
matta89 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Ok, takk for hjelp Skal prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå