SeaLion Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article482284.ece Huffda. Det var veldig trist. Ingen fortjente dette. @ Moderator: Jeg har dessverre kommet i skade for å indirekte publisere den omkomnes fornavn i ett tidligere innlegg i denne tråden, da jeg siterte et innlegg i en diskusjonstråd på fvn.no. Bør jeg sladde dette navnet? Lenke til kommentar
TNS Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En ting vil jeg dere skal vite før dere korsfester noen her inne.. Det er fortsatt ikke bekreftet hvem som kjørte bilen.. Fvn har trukket tilbake artikkelen som omtalte sjåføren... Personen som ble hengt ut har fått en beklagelse fra avisen.. Han har fortsatt hukommelsestap etter en hard smell... Det var hans kjæreste som døde,og han har det ikke bra.... Jeg kan ikke forsvare han, men om han har kjørt bilen vil han ta den straff han fortjener når og om den tid kommer. Heldigvis er det et rettsapparat som vil avgjøre dette Dette er en snill ung gutt og dem som kjenner han kan bekrefte dette.. Det har aldri vært no tull med han noen gang. Han var en glad gutt som var rusa på kjærlighet og drømmen om den tøffeste bilen. En ganske normal ung mann som fikk sitt eget og andres liv ødelagt på et blunk fordi han ble hekta på adrenalinkicket han fikk av sin nye hvite guttedrøm... Det kunne ha vært hvem som helst av dere... Det satt flere personer i denne bilen og jeg mener dem hadde litt av ansvaret selv. Ingen seler ble brukt og det satt en person med lappen i bilen.. Denne unge mannen dere snakker om er min lillebror og jeg blir så ufattelig trist når jeg ser hvordan han har det... Jeg håper og ber om at ikke det skal skje igjen..neste gang er det kanskje noen som står deg nær... Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Alltid kjipt når folk dør pga dumhet. Særlig når det langt på vei er andres dumhet. Men tross alt bedre at folk i det kjøretøyet som kjører idiot stryker med enn andre folk som helt uforskyldt blir rammet slik Poloen ble her. Selv om den som stryker med nødvendigvis ikke satt bak rattet selv. Endret 5. juni 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Synes ingen fortjener det der samme hvor idioter de er når det gjelder kjøring. Å si at han fortjener å straffes hardt hele livet må være det mest hjerteløse dere kan si. Han får nok straff av å vite at kjæresten hans ble drept på grunn av hans kjøring og det burde være nok. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Blir man hardt skada, og blir grønnsak resten av livet, så er det kanskje like greit å få dø med det samme. Veit dere egentlig kven det er sin feil? Kan jo være polo sjøføren sin feil sjølv om skyline førern ikkje har lappen. Samme enn kven det nå er av dei, så håper eg at dei får tenke over kva dei har gjort kvar eineste dag, vis det da er gjort bare pga høg fart og tull og tøys, det er noko anna om det er ei tragisk ulykke. Og, at ein skyline kjerre er borte vekk fra vegen er da vel ikkje så farlig? Meir der det kjem i frå? eller har dei slutta å laga den? I såfall blir jo de bilene som er igjen meir verdt. Lenke til kommentar
TNS Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Blir man hardt skada, og blir grønnsak resten av livet, så er det kanskje like greit å få dø med det samme. Veit dere egentlig kven det er sin feil? Kan jo være polo sjøføren sin feil sjølv om skyline førern ikkje har lappen. Samme enn kven det nå er av dei, så håper eg at dei får tenke over kva dei har gjort kvar eineste dag, vis det da er gjort bare pga høg fart og tull og tøys, det er noko anna om det er ei tragisk ulykke. Og, at ein skyline kjerre er borte vekk fra vegen er da vel ikkje så farlig? Meir der det kjem i frå? eller har dei slutta å laga den? I såfall blir jo de bilene som er igjen meir verdt. 8794047[/snapback] Les innlegget mitt over... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Og, at ein skyline kjerre er borte vekk fra vegen er da vel ikkje så farlig? Meir der det kjem i frå? eller har dei slutta å laga den? Siste årsmodell for Nissan Skyline GT-R var i år 2000. Det har ikke blitt laget flere Skyline GT-R etter 2000. I 2001 kom det en ny Skyline-modell, som sedan og coupé, men den modellen ble aldri tilbudt i GT-R-versjon. I år kom det enda en fornyet Skyline-modell, også den som sedan og coupé, men heller ikke den kommer i GT-R-versjon. I USA selges nåværende Skyline-modell som Infiniti G35. Da Skyline ble fornyet i 2001 fikk den V6-motorer, i motsetning til tidligere utgaver som hadde rekkeseksere. Derimot kommer det en helt ny Nissan-modell om et par år som ikke heter Skyline i det hele tatt, men bare GT-R, omtrent sånn Toyota Celica Supra ble til Toyota Supra midt på 80-tallet. Den nye bilens navn blir altså rett og slett Nissan GT-R. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, festlig teorier i begynnelsen av tråden om at en Polo har råkjørt inn i en Skyline bakfra og totalvraket de begge. 8776310[/snapback] Hva er det som er så festelig med den teorien? Det er den enkleste måten å forklare skadene på bilene, og selv en gammel polo er i stand til å oppnå en fart langt over fartsgrensen. Selv om det er litt trist at verden har nå én mindre R33 er det også noe positivt med det, for det betyr at det er én R33 mindre på norske veier. Den typen som kjøper en R33 er ikke den typen jeg vil ha forran meg, min familie eller noen jeg kjenner på veien. 8776310[/snapback] Dette er noe av det mest fordomsfulle og tåpelige jeg har lest på hele dette drittforumet. Jeg håper du aldri får lappen når du vokser opp, for noe så dumt og fordomsfullt som deg hører ikke hjemme i trafikken. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, festlig teorier i begynnelsen av tråden om at en Polo har råkjørt inn i en Skyline bakfra og totalvraket de begge. 8776310[/snapback] Hva er det som er så festelig med den teorien? Det er den enkleste måten å forklare skadene på bilene, og selv en gammel polo er i stand til å oppnå en fart langt over fartsgrensen. Selv om det er litt trist at verden har nå én mindre R33 er det også noe positivt med det, for det betyr at det er én R33 mindre på norske veier. Den typen som kjøper en R33 er ikke den typen jeg vil ha forran meg, min familie eller noen jeg kjenner på veien. 8776310[/snapback] Dette er noe av det mest fordomsfulle og tåpelige jeg har lest på hele dette drittforumet. Jeg håper du aldri får lappen når du vokser opp, for noe så dumt og fordomsfullt som deg hører ikke hjemme i trafikken. 8807590[/snapback] host hark ... han er moderator Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva er det som er så festelig med den teorien? Det er den enkleste måten å forklare skadene på bilene, og selv en gammel polo er i stand til å oppnå en fart langt over fartsgrensen. Klart det er mulig, men for meg lyser det andre eksemplet frem som mye mer realistisk. Her var det en høyhastighetskolisjon mellom en Skyline og en gammel Polo, og for min del er hvertfall hovedteorien ganske grei. Dette er noe av det mest fordomsfulle og tåpelige jeg har lest på hele dette drittforumet. Jeg håper du aldri får lappen når du vokser opp, for noe så dumt og fordomsfullt som deg hører ikke hjemme i trafikken. 8807590[/snapback] Vær snill og grei, med en høfflig tone når du diskuterer er du snill. Klart det er fordomsfullt, da det er basert på mine fordommer. Disse fordommene er igjen basert på statistikk, og mine antakelser. Unge menn er de som mest sannsynlig kjøper slike biler, unge menn er de som krasjer mest, og jeg tror at unge menn er også de som tar mest sjanser i trafikken og overvurderer sine egenskaper. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, festlig teorier i begynnelsen av tråden om at en Polo har råkjørt inn i en Skyline bakfra og totalvraket de begge. Hva er det som er så festelig med den teorien? Det er den enkleste måten å forklare skadene på bilene, og selv en gammel polo er i stand til å oppnå en fart langt over fartsgrensen. Vitner fortalte at Skylinen hadde holdt stor fart rett før sammenstøtet, så det er lite trolig at rollene ble byttet om rett før smellet. Og de kom fra hver sin retning. Dette er det bl.a lett å lese av på bremsespor/grensespor på stedet etter ulykken. Etter hvert som medieopplysningene fra ulykkestedet ble bedre oppdatert, så var det ikke lenger tvil om selve hendelsesforløpet: Føreren av Nissanen (hvem det nå var) mistet kontrollen, antagelig på grunn av høy fart, og kolliderte med en møtende Volkswagen. Når biler krasjer hender det ofte at den ene bilen snur seg i sammenstøtet, dessuten vil mange bilførere automatisk vrenge over bilen for å prøve å unngå sammenstøtet rett før det smeller. Som oftest knuses den ene siden av bilen mer i et sånt skeivt/roterende sammenstøt. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, festlig teorier i begynnelsen av tråden om at en Polo har råkjørt inn i en Skyline bakfra og totalvraket de begge. Hva er det som er så festelig med den teorien? Det er den enkleste måten å forklare skadene på bilene, og selv en gammel polo er i stand til å oppnå en fart langt over fartsgrensen. Vitner fortalte at Skylinen hadde holdt stor fart rett før sammenstøtet, så det er lite trolig at rollene ble byttet om rett før smellet. Og de kom fra hver sin retning. Dette er det bl.a lett å lese av på bremsespor/grensespor på stedet etter ulykken. Etter hvert som medieopplysningene fra ulykkestedet ble bedre oppdatert, så var det ikke lenger tvil om selve hendelsesforløpet: Føreren av Nissanen (hvem det nå var) mistet kontrollen, antagelig på grunn av høy fart, og kolliderte med en møtende Volkswagen. Når biler krasjer hender det ofte at den ene bilen snur seg i sammenstøtet, dessuten vil mange bilførere automatisk vrenge over bilen for å prøve å unngå sammenstøtet rett før det smeller. Som oftest knuses den ene siden av bilen mer i et sånt skeivt/roterende sammenstøt. 8808879[/snapback] er det defor euro ncap kjører bilene de tester litt skjevt Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg er litt sjokkert over å lese hvordan enkelte av deltakerne i diskusjonen her kan si at de hadde ønsket at føreren med skyld for en eventuell ulykke der deres sjeldne/forseggjorte bil ble vraket skulle blødd i hjel. Hele denne saken er tragisk, og det er dumt at tilfeldigheter skal få slike konsekvenser, for dette er ingenting annet enn en tilfeldighet. Det råkjøres hele døgnet på norske veier, og iblant går det galt. Det hersker ingen tvil om hvorvidt fører skal ta sin straff for hva han har gjort, men ut i fra enkeltes meninger virker det som om man tror at dette ble gjort med vilje. Uansvarlighet eller ei var dette ingenting annet enn et uhell, med tragisk utfall. Det er ikke noe poeng i å fortelle verden hvor dum føreren har vært, for både føreren og de rette offentlige instanser vet dette. Så bør man kanskje også overlate straffeforfølgelse til de rette instanser. Med et liv tapt allerede håper jeg bare at det slutter her. Ingen flere bør blø i hjel eller få vedvarende skader av dette. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 alkohol + fører uten lappen + kraftig gatebil = bad things happen. men litt merkelig de som satt på, ikke merket at han ikke hadde lappen, tenkte siden den bilen med så mye HK i panseret, ville fått ukontrollert kjøring på veien på mer eller mindre viss grad. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 At man ikke har sertifikat betyr ikke at man ikke kan kjøre bil. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kan ikke si at mine erfaringer med førerkortløse bilister støtter den påstanden, i 9 av 10 tilfeller så smeller det på et eller annet vis, være seg stasjonære objekter eller trafikanter. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Godt mulig dine erfaringer er at personer uten sertifikat ikke kan kjøre bil, men det gjør det ikke til en universell sannhet. Jeg har ingen eksempler, og kjenner ingen uten førerkort som jeg mener er gode bilister (kjenner ingen som kjører uten såvidt jeg vet heller), men jeg vet at det å ikke ha førerkort ikke automatisk gjør deg til en dårlig sjåfør, det er det kun ferdigheter som gjør. Og det er mange der ute med sertifikat som jeg er minst like redd for. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 At man ikke har sertifikat betyr ikke at man ikke kan kjøre bil. 8809846[/snapback] Men det gir dem ikke lov for det, så da burde de holde seg vekk fra veien. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Takk for konstantering av det åpenbare. Ingen unnskylder noen som helst, men det er jo en fordel om politiet og rettssystemet tar seg av straffeforfølgelse, så kan man heller ringe dem på 112 / 02800 (Etter som i hvilken grad situasjonen er akutt) ved mistanke om at noen kan komme til å skape farlige situasjoner. Det er galt at noen velger å bryte loven og kjøre bil uten sertifikat, samme som det er galt å grisekjøre, enten du har sertifikat eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg