Forumforumforum Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Den 20 år gamle bileieren fikk torsdag i forrige uke prøveskilter på bilen. Disse gikk ut søndag, men var ifølge politiet gyldige da ulykken skjedde i 15.40-tiden. Siden mandalitten ikke hadde førerkort, hadde han fått en av vennene til å få skiltene ut. - En av passasjerene, som hadde førerkort, har leid prøvekjennemerkene, sier Nordmo. Vedkommende kan muligens vente seg et oppgjør med rettsapparatet for å ha overlatt kjøringen til en person som ikke hadde førerkort. - Det er noe politijuristene får vurdere når vi er ferdige med saken, sier stasjonssjef Nordmo. wtf? Jeg fikk da leid prøvekjennemerke hos BT! De spurte aldri om jeg hadde lappen. Har leid 3 ganger. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 wtf? Jeg fikk da leid prøvekjennemerke hos BT! De spurte aldri om jeg hadde lappen. Har leid 3 ganger. 8763976[/snapback] Trenger ikke lappen for å leie prøveskilter. Eneste som trengs er legitimasjon, og understellsnummer på bilen skiltene skal gjelde for. Siden det var vennen av føreren som leide prøveskiltene, er det jo antagelig han som får et eventuelt erstatningskrav fra forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 KRISTIANSAND: 20-åringen, som er bosatt i Mandal, har ifølge politiet ikke førerkort på noe annet kjøretøy enn moped. Likevel skal han ha råkjørt med en Nissan Skyline, en bil som betegnes som en fartsmaskin , på Dvergsnesveien søndag. utdrag fra artikkelen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ikke så rart. Er bygd som en fartsmaskin. Japsenes mål med Skyline var å bygge gateracer, noe de klarte Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 En kjapp bil er ingenting en dyktig sjåfør (som kjenner sine begrensninger... og har lappen) Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 det jeg siktet til var at det er en fartmaskin likte bare at de sa at den er det i artikkelen Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 En kjapp bil er ingenting en dyktig sjåfør (som kjenner sine begrensninger... og har lappen) 8775934[/snapback] Kan være en god sjåfør uten å ha førerkort. En kan faktisk ha fenomenal bilkontroll uten førerkort. Men det er like fullt en kjennsgjerning at en ikke skal føre motorkjøretøy uten rød L og tilfredstillende ledsager i Norge. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hehe, festlig teorier i begynnelsen av tråden om at en Polo har råkjørt inn i en Skyline bakfra og totalvraket de begge. Selv om det er litt trist at verden har nå én mindre R33 er det også noe positivt med det, for det betyr at det er én R33 mindre på norske veier. Den typen som kjøper en R33 er ikke den typen jeg vil ha forran meg, min familie eller noen jeg kjenner på veien. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article482284.ece Håper nye, unge, uerfarne sjåfører lærer etter slikt.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Auda.. Var ikke noen god nyhet det der nei.. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 faen ta folk som netopp har tatt lappen(og for den saks skyld ikke har den en gang) og tror de er mestre i og kjøre bil . synd på jenta som døde av at en uerfaren sjåfør uten lappen skulle kjøre fort med en skyline. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ikke rart forsikringspremien på slike biler med unge mennesker forblir høy. Glad jeg er over det stadiet! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ikke rart forsikringspremien på slike biler med unge mennesker forblir høy. Glad jeg er over det stadiet! 8788438[/snapback] Glad jeg ikke er på det stadiet jeg, kommer aldri til og bli det heller. Glad jeg ikke kjører en liten tysker jeg (egentlig liten bil generelt) Hvordan gikk de med de 5 i den poloen? Vi er kvitt en teit gatebil og forhåpentligvis får den sjoføren av den aldri lappen i sitt liv og får spikre paller en stund. Endret 5. juni 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En teit gatebil? Du kan da umulig skylde på bilen i dette tilfellet! Den bilen er helt ufarlig om den kjøres av en som KAN kjøre eller på bane.. Han hadde sikkert kjørt like grisete i en 325 eller lignende.. Når det er sagt så er dette selvfølgelig veldig trist. At andre skal måtte dø for en annens dumskap Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En teit gatebil? Du kan da umulig skylde på bilen i dette tilfellet! Den bilen er helt ufarlig om den kjøres av en som KAN kjøre eller på bane.. Han hadde sikkert kjørt like grisete i en 325 eller lignende.. Når det er sagt så er dette selvfølgelig veldig trist. At andre skal måtte dø for en annens dumskap 8788944[/snapback] Jeg er bare litt motstander av den type biler, er veldig personlig mening ikke noe annet Om det samme hadde skjedd med en "vanlig" 325 tviler jeg på. Den R33 har vel mye mye mer hk? Ja veldig trist dette, spesielt med tanke på familien i poloen. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 skyline? teit gatebil? ja nå har jeg hørt det også Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ja en Skyline har mer hester, men han kunne fint ha kommet i samme situasjon med en standard 325. Det er ikke nevnt hvor fort Skylinene kjørte, men jeg tviler på at det var høyere en toppfart på en 325. Og det at 325'en har bakhjullstrekk hadde faktisk gjort den vanskelige å konrollere i såpass høy fart.. Men nok OT nå.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 faen ta folk som netopp har tatt lappen(og for den saks skyld ikke har den en gang) og tror de er mestre i og kjøre bil . 8788408[/snapback] Faen ta folk som er hensynsløse og gir faen på veien. Vi er kvitt en teit gatebil og forhåpentligvis får den sjoføren av den aldri lappen i sitt liv og får spikre paller en stund. 8788850[/snapback] Vi er kvitt en Skyline, som er en meget kompetent bil. Kanskje en av de mest kompetente bilene. Og som tidligere nevnt, en Skyline er en av de letteste bilene å kjøre fort. Så vi kan kanskje gå ut fra at sjåføren kjørte som en villmann, eller noe i den duren. Og han vil vel få mulighet til å kjøre opp etter noen år. Og jeg tror nok han har fått en lærepenge han ikke glemmer. Det er lett å være blodtørstige og rope "HENG HAM!". Men er det noen her som har reell tro på at sjåføren ikke er.. knust, i mangel av et bedre ord, med tanke på at han har tatt et liv? Vi snakker sannsynligvis ikke om noen sosiopat, så jeg tør anta at sjåføren tar dette tungt. Håper ingen av dere trenger å oppleve noe slikt, og om dere gjør det håper jeg dere ikke leser det andre skriver om dere. Joda, han har gjort noe utrolig tåpelig og dumt, og han burde forvente litt "beat". Men.. ikke angrip ham som en sosiopatisk seriemorder, det har han ikke fortjent. Tross det dumme han har gjort. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 faen ta folk som netopp har tatt lappen(og for den saks skyld ikke har den en gang) og tror de er mestre i og kjøre bil . 8788408[/snapback] Faen ta folk som er hensynsløse og gir faen på veien. Vi er kvitt en teit gatebil og forhåpentligvis får den sjoføren av den aldri lappen i sitt liv og får spikre paller en stund. 8788850[/snapback] Vi er kvitt en Skyline, som er en meget kompetent bil. Kanskje en av de mest kompetente bilene. Og som tidligere nevnt, en Skyline er en av de letteste bilene å kjøre fort. Så vi kan kanskje gå ut fra at sjåføren kjørte som en villmann, eller noe i den duren. Og han vil vel få mulighet til å kjøre opp etter noen år. Og jeg tror nok han har fått en lærepenge han ikke glemmer. Det er lett å være blodtørstige og rope "HENG HAM!". Men er det noen her som har reell tro på at sjåføren ikke er.. knust, i mangel av et bedre ord, med tanke på at han har tatt et liv? Vi snakker sannsynligvis ikke om noen sosiopat, så jeg tør anta at sjåføren tar dette tungt. Håper ingen av dere trenger å oppleve noe slikt, og om dere gjør det håper jeg dere ikke leser det andre skriver om dere. Joda, han har gjort noe utrolig tåpelig og dumt, og han burde forvente litt "beat". Men.. ikke angrip ham som en sosiopatisk seriemorder, det har han ikke fortjent. Tross det dumme han har gjort. 8790795[/snapback] Så sant så sant! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Straffen sin får han garantert i form av lånet på bilen som ikke dekkes av forsikringen, eventuelle erstatningssøksmål, fengsel, og å måtte se seg i speilet hver dag resten av livet og se ansiktet på en drapsmann. Det er ikke opp til oss å fordele hverken straff eller skyld. Det vi derimot KAN gjøre er å ta mer hensyn i trafikken og gjøre et ekstra forsøk på å tøyle adrenalinet neste gang man får kicket, slik at tragiske hendelser som dette ikke skjer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg