Gå til innhold

Er du en utstyrsfetisjist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis.

Var på Japanphoto i Bogstadveien i Oslo her om dagen, og holdt nesten på å kjøpe det selv. Jeg gikk derimot for Sigma 50-150 2,8 HSM. Ikke bare fordi den var billigere, men fordi den er dobbelt så lett som Nikonobjektivet her. Halvparten så lite er det også.

Men 70-200 kommer til å gi deg ekstremt mange gode stunder fremover. For meg hadde det vært galskap å kjøpe noe slikt, da jeg ennå ikke er på det nivået at jeg kan ta i bruk så profft utstyr :)

Gratulerer:

Du vet at om du hadde dratt til NY og kjøpt det, så hadde du fått turen gratis i den prisen :p Hehehe

Lenke til kommentar

Jeg skal heldigvis dit til høsten, så den nevnte 70-200 står på toppen på shoppinglista... Skal ha nytt hus også (brukt) men med alle de ryktene som er om dagen tenker jeg at jeg venter litt, og satser på at bruktprisene på D2x vil falle om det kommer noe nytt. Evt om det kommer en oppgradering av D200 med bedre støyegenskaper, raskerer autofokus og hurtigere seriemodus.

Så jeg får håpe jeg klarer å skrape sammen nok til 70-200 og 17-55/2,8.

Ja, jeg er en utstyrsfetisjist, men jeg har omsider klart å begrense handlingen og heller sette meg ned og definere behovet før jeg shopper...

Lenke til kommentar

Men 70-200 kommer til å gi deg ekstremt mange gode stunder fremover. For meg hadde det vært galskap å kjøpe noe slikt, da jeg ennå ikke er på det nivået at jeg kan ta i bruk så profft utstyr :)

hehe... vel det er nok galskap for min del også i forhold til nivået. Om ikke annet vil jeg hvertfall få god trening i armene pga vekten..:p

Du vet at om du hadde dratt til NY og kjøpt det, så hadde du fått turen gratis i den prisen :p  Hehehe

Dette var faktisk noe jeg vurderte også, men de gangen jeg har sjekket på bhphoto så har det objektivet stått til "out of stock".Det pluss at jeg ikke fant noen rimelige billetter, hoteller(som ikke er ymca) ,villig reisefølge og at jeg ikke har ferien før i august gjorde at jeg betalte litt ekstra... ;)

Kom over dette bildet ved et google søk.... ser ut som noen kanskje strekker utstyrfetisjen litt langt...

post-27253-1182444781_thumb.jpg

:lol:

Lenke til kommentar

Var på Japanphoto i Bogstadveien i Oslo her om dagen...

8910346[/snapback]

Mens vi snakker om Japanphoto i Bogstadveien, har du også møtt på han ene selgeren der som det virker som de har dratt rett opp fra skippergata? Han er så ufyselig og dårlig til å selge at jeg bare går derfra hver gang. Han påsto at D40'en min var for dårlig til å i det hele tatt gidde å kjøpe noe bedre optikk. Jeg orker ikke å handle av han. Jeg synes egentlig betjeningen der ellers også suger. De er i dårlig humør, og blir pissed off hvis du ikke handler noe der.

Lenke til kommentar

You don't say... Jeg som faktisk vurderte å stikke innom der for å se hvordan de var i forhold til fotovideo i møllergata.

Men når du sier hvor dårlig servicen er, så dropper jeg det mest sannsynlig. Er selger selv og blir ganske sur når jeg får selgere som ikke er serviceinnstilte og hyggelige, fordi jeg vet hvor enkelt det er å få kunden til å føle seg velkommen og satt pris på.

Om jeg er utstyrsfetisjist? Tja, skal jo kjøpe meg 30D med 17-40mm f:4L. Det koster litt men det blir nok verdt det for det passer så godt til hendene mine (pluss alle de andre positive tingene med det kameraet).

Endret av missilecatcher
Lenke til kommentar

Fotovideo i møllergata har èn ting som er verre enn Japan Photo i bogstadveien, og det er ventetiden. Det er dritt-kjedelig å vente i en halvtime med en kølapp i hånda for å kjøpe deg et linse-deksel f.eks. Servicen ellers er upåklagelig. De kan jo virkelig sakene sine.

Lenke til kommentar

Har ikke utstyrfetisjist,enda men blir nok det snart når jeg føler at mitt nye Nikon D40 18-55mm begrenser seg.Skal bli spennnende å se om mitt nye kamera begrenser seg når jeg drar til Paris om drøye 2 uker,skal bli bra å få prøvd ut det litt.

Håper Fotovideo åpner butikk i Stavanger virker som en bra butikk.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...