Gå til innhold

Er du en utstyrsfetisjist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opps... snek seg nok inn en "0" for mye der.

Ikke at jeg hadde hatt noe i mot 1800mm, men da måtte nok enda et stativ stått på lista også. Eller mer riktig en mobilkran.

Det ville vel ikke vært så enkelt å finne motivet og fokusere heller på 5m avstand.

- Rams

Lenke til kommentar
Opps...  snek seg nok inn en "0" for mye der.

Ikke at jeg hadde hatt noe i mot 1800mm, men da måtte nok enda et stativ stått på lista også. Eller mer riktig en mobilkran.

Det ville vel ikke vært så enkelt å finne motivet og fokusere heller på 5m avstand.

- Rams

8781297[/snapback]

Hjelper ikke, nærgrensen er 1,2 kilometer.. :)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at suget etter nytt utstyr blir stort når man har kjøpt seg digital speilrefleks.

Et godt eksempel er når jeg kjøpte kongeblitzen SB-800 til D70en og regnte med jeg hadde nok blitz livet ut. Men når jeg hadde lekt en del med blitzen fant jeg plutselig ut hvor kjekt det hadde vært med flere blitzer, slik at jeg kunne lage enda bedre lyssettinger. Noe jeg selvsagt ikke har bruk for :)

Og nå blir det vel nytt kamerahus til sommeren tenker jeg, noe jeg strengt tatt heller ikke må ha.

Jaja. Bra jeg ikke har flere dyre hobbyer.

Lenke til kommentar
Et godt eksempel er når jeg kjøpte kongeblitzen SB-800 til D70en og regnte med jeg hadde nok blitz livet ut. Men når jeg hadde lekt en del med blitzen fant jeg plutselig ut hvor kjekt det hadde vært med flere blitzer, slik at jeg kunne lage enda bedre lyssettinger. Noe jeg selvsagt ikke har bruk for :)

8782883[/snapback]

Samme her. Jeg har nok fått blitsmani, og føler trang for flere. Jeg ser imidlertid nytten med bruk av flere blitser (men om jeg virkelig trenger det – vel, trenger jeg i det hele tatt speilreflekskamera?).

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at suget etter nytt utstyr blir stort når man har kjøpt seg digital speilrefleks.

Og nå blir det vel nytt kamerahus til sommeren tenker jeg, noe jeg strengt tatt heller ikke må ha.

Jaja. Bra jeg ikke har flere dyre hobbyer.

8782883[/snapback]

Meg når jeg kjøpte Minoltablitsen i mellomsjiktet: Jepp, nå har jeg blits så det holder.

Men nå... driver å leiter etter den største blitsen på bruktmarked rundt om kring, for å få en bra pris :p:love:

Lenke til kommentar
Forresten, noen som driver med fjellklatring her? DER har du utstyrsfetisjisme, hver enkelt lille dings kan tross alt redde livet ditt i en bestemt liten situasjon du nesten sikkert ikke kommer oppi.

8789113[/snapback]

Jepp, føler meg truffet.. Har investert altfor mye i klatreutstyr det siste året. Men det er digg at alle investeringer kan forklares med at et liv må reddes.
Lenke til kommentar

Tja, kan vel kalle meg en utstyrfetisjist!

Fra før av har jeg et Canon 20D kamerahus, en Canon 17-85mm allround, og et Sigma 28-300mm objektiv.

I går fikk jeg i bursdagsgave Sigma 10-20mm (F4-5.6), Canon EF 85mm (F1.8), monopod, Canon Speedlite 430EX blitz og Cokin filtersystem, med et gradert gråfilter til vidvinkelen :D

Gleder meg som en unge til reisene i sommerferien nå!

Lenke til kommentar

Fra før av har jeg et Canon 20D kamerahus, en Canon 17-85mm allround, og et Sigma 28-300mm objektiv.

I går fikk jeg i bursdagsgave Sigma 10-20mm (F4-5.6), Canon EF 85mm (F1.8), monopod, Canon Speedlite 430EX blitz og Cokin filtersystem, med et gradert gråfilter til vidvinkelen :D

8804696[/snapback]

Var da voldsomt til bursdagsgave da :ohmy::)

Brukt, 18-årsdag, gave fra flere? Etter mine beregninger skulle det koste 10000 cirka. Sikkert smekkerlekker den 10-20'en ;) Har ønsket meg den lenge til D70.

Lenke til kommentar

8804696[/snapback]

Brukt, 18-årsdag, gave fra flere? Etter mine beregninger skulle det koste 10000 cirka. Sikkert smekkerlekker den 10-20'en ;) Har ønsket meg den lenge til D70.

8805447[/snapback]

Bruktmarked? Nei

18-årsdag? Ja

Gave fra flere? Ja

Veldig artig med (super)vidvinkelen ja! Ser jo alt som er å se ;)

Ellers skal jeg ta meg en tur etterpå for å prøve 85mm'ern. Gelder meg!

Lenke til kommentar

8804696[/snapback]

8805447[/snapback]

Bruktmarked? Nei

18-årsdag? Ja

Gave fra flere? Ja

Veldig artig med (super)vidvinkelen ja! Ser jo alt som er å se ;)

Ellers skal jeg ta meg en tur etterpå for å prøve 85mm'ern. Gelder meg!

8805691[/snapback]

Hehe, da så :) Da er du godt utstyrt :thumbup:

Har aldri prøvd den 85mm men jeg vet brennvidden er bra på portretter og at f/1.8 er gøy :)

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel dele med dere med-utstyrsfetisjster.

I dag fikk feriepengene bein å gå på etter kun én dag på transittkontoen.

Det ble en 70-200VR f2,8 fra nikon :D

VET at dette er veldig utenfor min klasse enda, men nå kan jeg hvertfall ikke lenger skylde på utstyret.

Takk til JapanPhoto for god service!

og som en liten bonus deler jeg noen bilder fra utpakningen.. :p

(kanskje ikke helt i fokus alt sammen men hadde ikke tid til å ta flere bilder.... :p)

post-27253-1182360241_thumb.jpg

post-27253-1182360278_thumb.jpg

post-27253-1182360325_thumb.jpg

post-27253-1182360351_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...