Upsaker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har lyst på et 300mm f/4L IS, men så tenker jeg: kommer jeg til å bruke det mye? tjener jeg penger på å ha det? Svarene blir oftest nei, og jeg begynner å drømmer om et annet objektiv Nå er det 5D som står øverst på ønskelista, og selvom jeg kanskje ikke trenger det, har jeg veldig veldig lyst på det. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Joda man er litt opptatt av utstyret, men man prøver å begrense seg. Jeg har stort sett lyst på alt med rød ring på seg. Det er ikke lengden det kommer an på, men tykkelsen. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Enig der, det er bare å spare Lenke til kommentar
flippant Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Tjaa... Egentlig ikke. Jeg oppgraderte først kamerahuset mitt (fra D50) da jeg kjøpte meg en ekstern blitz og savnet commander mode. Med på kjøpet med D70sen fikk jeg 18-200vr til nærmest spottpris - ellers tror jeg ikke jeg kunne ha rettferdiggjort det innkjøpet. Generelt kan man vel si at jeg vil kjøpe inn nytt utstyr når jeg føler jeg har nådd taket for hva jeg kan gjøre rent kamerateknisk med det jeg har (med andre ord ikke på lenge ennå ). Ikke det at det ikke frister med nytt stash - man er da ung mann Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Bruke det? må jo bare ha det! er det ikke det denne tråde handler om da?? 8722266[/snapback] Jeg er i ferd med å anskaffe meg en Speedlite 580EX. Ikke det at jeg trenger en slik så sårt, men mulighetene er flere med flere blitser. Og jeg skal ikke nekte for at jeg ikke har noe i mot en enda større, kraftigere og mer avansert blits. Hvorfor har mkII-versjonen blitt mer lydløs? HALLO? Hvem blir vel ikke pirret av lyden av en blitskondensator under full oppladning? Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Nå må jeg gjennom minst én dag med venting fordi blitsen jeg kjøpte i dag var defekt. Fotobutikken hadde aldri vært borti noe liknende, det var visst nesten aldri noe i veien med Canon-blitsene. Problemet var at blitsen ikke zoomet når jeg slo den på, den begynte kun å dirre. Alle andre funksjoner var blokkerte på grunn av dette. Ny blits blir flydd til Bergen fra Trondheim i skrivende stund. Jippi! Lenke til kommentar
Diabloto Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hmmz, Kamera, blitz, bedre linse, mer lyssterk linse, mer tele, mer tele, macro linse. Sekk(burton), større sekk(K2), mindre sekk Snutebag. Sikker bil(solgt), raskere bil(skal prøve å bli kvitt), Større bil(bygges om), mer framkommelig bil(må bygges om), jorde bil(står klar). Hva skal man ha i den nye framkommelige bilen. Longboard1(glemt igjen), ski par 1-5(1 par knekt, enda et par knekt bindinger), Kite(venter på), Sykkel(kan ikke brukes før den spesial importerte låsen ankommer) Longboard 2-3(daglig bruk) Naturligvis foto sekk med en verdi som en rimelig grei bruktbil, som fortsatt ikke er blitt brukt særlig konstruktivt, med unntak av noe Dagblad osv. Beste var kanskje at nikkor 70-200 2.8 VR linsa ble sendt inn med slark, noe Interfoto gladelig fikset men som ble beksrevet som slitedeler etter at den fra ny status hadde ligget i bagen 2 måneder. Mangler litt på skrive ferdighetene også. Men dere forstår kanskje min egen frustrasjon? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tja. Litt utstyrsfetisjist, kanskje Jeg har egentlig nådd et punkt hvor jeg er rimelig fornøyd med kamerautstyret mitt... Jeg har en grei samling med optikk som oppfyller de behovene jeg har til den typen fotografering jeg liker å drive med. Det er et par ting til jeg har lyst på, men bare ting som jeg godt kan vente med. Kommer nok til å kjøpe meg en ekstern blits når mørket faller på. Dessuten sikler jeg litt på Nikkor 80-400 VR, men har ikke noe voldsomt behov for den. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er du en fotoutstyrsfetisjist?Tror nok jeg kommer i den kategorien ja, men det siste året har jeg klart å begrense meg når det gjelder fotoutstyr. Har istedet tatt endel bilder og trives med det!Så har dessverre utstyrsmanien gått over til klatreutstyr (det skal jeg begynne å begrense f.o.m. i morra). Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Mmmmm....... blir kalt Mr. Gadget! Skjønner ikke helt grunnen til det 8719489[/snapback] Hehe, jeg blir kallt GPS av noen venner av meg. Gadget Power Simon. hehe Utstyrsfetish, hva er det?? *smil lurt* Kan ikke skjønne hva man mener. Men jeg går heller for kvalitet fremfor kvantitet, så spare opp og kjøpe heller noe bra som man vet vil vare lenge. Og har også blitt besatt av DSLR basillen, så nå blir det Canon 10-22mm før sommerferien. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 For alle består ikke kamerahobbyen kun i å fotografere. For noen er nok halvparten av gleden å kjøpe nytt utstyr, kanskje lukte litt på luften fra vakuumpakket kamerautstyr, ta litt på kameraet uten å ta bilder, høre lyden av det flippende speilet på full guffe ... Det svir gjerne i lommeboken, og det er ikke sikkert at du alltid har like mye bruk for det du kjøper. Likevel gir det en god følelse av å handle noe nytt. Er du en fotoutstyrsfetisjist? 8715845[/snapback] Hooh, ja Sliter litt med fetisjen på den økonomiske delen, men prøver nå så godt jeg kan. Har D70, 18-70 mm, 50 mm, 105 mm, fjernkontroll, 4gb minnekort, stativ og sb-600 blitz. Ikke så mye men jeg har en rimelig liten inntekt så ja. Sant det, gir en god følelse å handle noe nytt Lenge siden sist, dog Det jeg ønsker meg nå er en lensbaby Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg fant kuren: Leica MP m/35mm Summicron ASPH, 50mm f/1.0 Noctilux og 50mm Summilux. Etter det klarer jeg liksom ikke å finne noe som jeg har lyst på... Like greit kanskje, bare forsikringen koster like mye som et godt objektiv fra Canon... Lenke til kommentar
mamama Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg fant kuren: Leica MP m/35mm Summicron ASPH, 50mm f/1.0 Noctilux og 50mm Summilux. Etter det klarer jeg liksom ikke å finne noe som jeg har lyst på... Like greit kanskje, bare forsikringen koster like mye som et godt objektiv fra Canon... 8744289[/snapback] Da snakker vi kur Det vil si at eneste måten jeg kan få kurert kuren min er å bli fryktelig rik på lovlig vis eller å stjele meg ett. Det koster 260 000 eller noe Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Da må jeg si jeg heller hadde tatt til takke med ett D200, skikkelig opptikk for 50-75k og reist rundt om kring i verden for resten av pengene for å ta bilder Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg fant kuren: Leica MP m/35mm Summicron ASPH, 50mm f/1.0 Noctilux og 50mm Summilux. Etter det klarer jeg liksom ikke å finne noe som jeg har lyst på... Like greit kanskje, bare forsikringen koster like mye som et godt objektiv fra Canon... 8744289[/snapback] Der snakker vi kur, ja. Jeg for min del skal investere i et Epson R-D1 så fort jeg får råd til det. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tror jeg tilhører samme kategori som Andersfo. Har lagt ned betydelige beløp i fotoutstyr. Jeg har gjort noen bommerter, bl.a. noen bra 50 og 80 mm objektiv som jeg trodde skulle bli mye brukt til portrett, men som ligger veldig, veldig mye i ro i fotobagen.. Men generelt har jeg stor glede av de kvalitetsobjektivene jeg har kjøpt. Derfor har jeg kunnet ligge lavt på innkjøpsfronten siste år. Men jeg tilhører definitivt kategorien - har kjøpt alt for mye i forhold til det jeg strent tatt "må" eller "bør" ha.... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har begynt å sikle på Nikon AF 28mm f1.4 *sukk*. Bare synd at den ligger på ca $3000 BRUKT. Selger jeg 20mm, 35mm og 28mm'ern så er jeg ca 1/3 på vei:( På tide å krype til korset og vedkjenne at jeg er en smule blendertallsfetisjist;) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jeg har begynt å sikle på Nikon AF 28mm f1.4 *sukk*. Bare synd at den ligger på ca $3000 BRUKT. Den ligger jo ikke på "mer enn" drøye 16000 ny da, så da er du jo litt nærmere ;o) FotoVideo Endret 1. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg tviler sterkt på at fotovideo noen gang kommer til å få inn dette objektivet igjen, da produksjonen ble avsluttet i 2006. Bruktprisene på ebay ligger høyere enn det nyprisen lå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå