Gå til innhold

Bedre opphengsmuligheter for HD ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som Topic, bedre opphengsmuligheter for Hardisker ?

Har en Campingvogn, med ett S-478 Hk, siden dette er montert inni ett hjørneskap så er det meget begrenset plass til "alt".

Så pr dags dato står HD`ene fastskrudd i fester, som igjen står fastskrudd i veggen. (Vennligst se bilde).

Men alle vet at det er begrenset hva en HD tåler før den dør. Så jeg lurte på hvilke alternativer jeg har ?

Vognen skal i år (2007) flyttes fra A til B, hvor den skal stå "fast". Og da er jo PC`en av, og da trodde jeg det ikke skulle være noe problem, siden HD`ene går i "lås" stilling.

Men allikevell ?, det er jo litt bevegelse når en går inn og ut av vognen, og det beveger seg jo (vognen).

Gummispringer lar seg jo montere, men hva skal en sette HD`ene i ?, finner ikke igjen disse HD "holderene" som er i kabinettet mitt. (Cooler Master Stalker).

Der er jo HD`ene avskilt med gummiforinger, før de blir festet i kabinettet.

Samtidig som jeg lurer på følgende, skal HD`ene "jordes" i kabinettet, og så videre til øvrig 12Volt negativ (Jord) på vognen ?

Hvor kan en skaffe lengre Molex kontakter, ca 50 cm lange ?

Er det andre forslag Dere har til kjøling av CPU og GPU ? (Samboer er meget allergisk for støy). Så jeg kunne tenkt meg en slags form for relè som trigget øvrige vifter som står på HD`ene idag. Men da blir spørsmålet skal en bruke 12 Volt ifra vognen, eller ifra PSU`en ? (NorthQ). ?

Alle tips og råd taes imot med stor Takk. :thumbup:

Vennlig Hilsen

W_B

Bilde :post-15787-1180283734_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...