Gå til innhold

Dell 9200-vurderer denne

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en Dell 9200 med følgende specs;

Intel® Core® 2 Duo® E6700 Processor (2.66GHz, 1066MHz, 4MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

2048MB Dual Channel DDR2 667MHz (2x1024MB) Minne

Dell™ 20-tommers UltraSharp™ digital/analog flatskjerm bredformat (2007FPW) - norsk 1680x1200

ENKELT 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX-grafikkort

640 GB seriell ATA RAID 0 stripe [2x320GB 7200 o/min-stasjoner med DataBurst™ buffer]

16X DVD+/-RW-stasjon

Integrert Audio med Dolby Digital 7.1

Kommer på rett over 16 000,-

Hvordan vil den takle dagens spill, f.eks Flight Sim x, Silent Hunter 4, Far Cry, (Crysis)?

Støynivå?

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er rimelig sikker på at du klarer å få til noe bedre ved å kikke litt rundt på andre nettsteder, jeg lagde kjapt en handleliste på komplett, ikke den billigste nettbutikken akkurat, men fikk nå en pris på 16k med kraftigere ram, trolig bedre hk, og garantert tøffere Kabinett.

Hvis du bare bruker litt tid på å kikke rundt klarer du å få det en del billigere med samme ytelsen. ;)

Og dessuten er det dell, altfor mye dritt som følger med...

Lenke til kommentar
er rimelig sikker på at du klarer å få til noe bedre ved å kikke litt rundt på andre nettsteder, jeg lagde kjapt en handleliste på komplett, ikke den billigste nettbutikken akkurat, men fikk nå en pris på 16k med kraftigere ram, trolig bedre hk, og garantert tøffere Kabinett.

Hvis du bare bruker litt tid på å kikke rundt klarer du å få det en del billigere med samme ytelsen. ;)

Og dessuten er det dell, altfor mye dritt som følger med...

8718320[/snapback]

Takker for tilbakemeldinger!

Ser det er litt ulike synspunkter på Dell. Hva går kritikken ut på egentlig?

Lenke til kommentar

dell i seg selv er av erfaring ikke noe tess, dette er da min mening. Man får minst like bra pc (om ikke bedre) for samme pris andre steder. I tillegg følger det med alt for mye programmer som man ikke har bruk for på dells pc'er. Og man kan ikke overklokke og kødderundt som man selv vil.

Men du som sitter på høvdingene så ur choice ;)

Just my two cents, mekk selv =) Så sant du har noe peiling da ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok sagt at de største ulempene på Dell er at prisen er ikke optimal (dog er den som regel helt akseptabel, på papiret), men spesielt så kan de ikke overklokkes (og det er veldig synd grunnet hvor bra Core 2 CPUer klokker), og support er ofte vanskelig fordi dell bygger maskiner med "det de har på lager". Altså inneholder en 9200 solgt i dag sannsynligvis andre komponenter (f.eks PSU og harddisk) en en 9200 som selges om 2 måneder. Derfor kan det ofte bli vanskelig å feilsøke selv, og selv support kan ha problemer med dette. Når du bygger, og evt hvis du bestiller fra en norsk netshop (og setter deg litt inn i det), pleier du å få fullt innblikk og kontroll over alle komponentene dine, samt at det er lettere å oppgradere. Bygging lærer deg også såpass om maskinen at du er i stand til å fikse de fleste problemer som oppstår helt på egen hånd, eller med litt hjelp fra folka her (som som regel er mye bedre enn hvilken som helst tech support).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...