bjaa Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 hjelp. Når jeg skulle sende epost til venner osv. så kommer det automatisk ved et vedlegg som er ei *.dat fil, den heter att000006. Er det et virus? Har nyeste norton antivirus(2003) med email scan kun på inkommende epost. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 hvorfor har du slått av scanning på utgående ??? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Første spørsmål: Bruker du epost sending som ren tekst, rikt tekstformat eller HTML? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Sikkert ikke no!! ja det var jo et seriøst og fint svar du... mitt tips, skru på full scanning av eposten, da finner du edt fort ut. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Scan PCen din, og slå på mailscanning. Det er endel virus som gir seg ut for å komme fra adresser det ikke kommer fra, bare så du er obs på det. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ikke lett å finne noe klart svar, men har mottakerne blitt infisert da de åpna vedlegget ? Ta en titt Her - du kan jo disable Norton, laste ned og kjøre en scan med den. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Motakeren har ikke fått virus men jeg lurer på hvorfor den dat file kommer med? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg skrudde av på utgående for det jeg skulle sende 25 mb med bilder til en kompis og det tok ***** lang tid!. Skal skru på email scan på utgående mail nå. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kan du svare på spørsmålet mitt bjaa?? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg hvet ikke hva jeg gjør, men jeg trur ikke de er ren tekst... Når jeg sender epost så sender jeg med vanlig ved å trykke ny epost. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Tenker ikke på hvilke knapper du sender med, men når du sender en mail i formatene rtf (rikt tekstformat) eller html, så vil det dannes en "signatur" i mailen din som lagres som en dat- fil. Det vanligste navnet på den er dog Winmail.dat. Og dette har ikke noe med virus å gjøre. Sjekk instillingene dine i mailprogrammet ditt - og sett mailformatet til vanlig tekst. Da skal du se at dat- filen din forsvinner :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå