epyks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei! Jeg har nå funnet en fin Honda NSR jeg vurderer å kjøpe. Problemet er at det er trim på den, kallt Gianelli Effektanlegg. Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i originalpotten til Honda NSR, og hvor mye prisen kommer på. Forresten, hva syns folk her om at jeg kjøper en Honda NSR? Er det en fin sykkel? Trenger et ganske raskt svar da personen må få vite om jeg kjøper den i løpe av dagen. Beklager om noe jeg har skrevet her er feil, jeg har ikke mye peiling på motorsykler o.l. Ols111 Endret 27. mai 2007 av Ols111 Lenke til kommentar
JonasHR Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 MC-deler har da mye orginalt, men det beste er vist du kjøper brukt, det kan du finne på Finn.no, Autodb eller så kan du spørre på forumet på Mopedportalen. Men hvorfor ikke kjøre med Trimm på 125ccm, er jo ikke så farlig det som å kjøre med det på Moped. Honda NSR er en grei lett sykkel, men jeg syns den går alt for dårlig orginalt. Smak og behag Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 MC-deler har da mye orginalt, men det beste er vist du kjøper brukt, det kan du finne på Finn.no, Autodb eller så kan du spørre på forumet på Mopedportalen. Men hvorfor ikke kjøre med Trimm på 125ccm, er jo ikke så farlig det som å kjøre med det på Moped. Honda NSR er en grei lett sykkel, men jeg syns den går alt for dårlig orginalt. Smak og behag 8715911[/snapback] Med originalt, mener du plombert eller uplombert? Lenke til kommentar
epyks Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg ser at du qoutet han som skrev post nr. 2, men jeg er ihvertfall ute etter plombert. Skal ha 100% lovlig sykkel. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Aha. Det er veldig dyrt å kjøpe original potte, men du må gjerne prøve å ringe en honda forhandler, evt. se litt på autodb/ebay e.l. Kommer nok på rundt 3-4k, minst. Lenke til kommentar
epyks Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Vel, det trenger ikke nødvendigvis være den originale, så lenge den er lovlig og ser nogenlunde grei ut. Fant en på mc-deler.no. Lyddemper NSR 125R 1994-2000 Carbon . Jeg antar at denne er lovlig? MC-deler har da mye orginalt, men det beste er vist du kjøper brukt, det kan du finne på Finn.no, Autodb eller så kan du spørre på forumet på Mopedportalen. Men hvorfor ikke kjøre med Trimm på 125ccm, er jo ikke så farlig det som å kjøre med det på Moped. Honda NSR er en grei lett sykkel, men jeg syns den går alt for dårlig orginalt. Smak og behag 8715911[/snapback] Vel, enkelt og greit. Her tenker ikke politiet på annet enn å ta trimmede sykler, og jeg er en veldig uerfaren kjører så trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Endret 27. mai 2007 av Ols111 Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Husk å skift til orginal-dyse når du setter på orginal-anlegg da Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 drit i å sett på orginal anlegg. bor du i byn så skjekker de kanskje noen ganger i skudd året.. litt ute på landet har de vel ikke hørt om trim.. drit i det du.. Lenke til kommentar
epyks Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) drit i å sett på orginal anlegg. bor du i byn så skjekker de kanskje noen ganger i skudd året.. litt ute på landet har de vel ikke hørt om trim.. drit i det du.. 8719304[/snapback] Vel, jeg bor på landet, på Toten. Men egne trim-rassiar utenfor skoler her på Raufoss tar de ofte, og ryktene sier at de har kjøpt inn crossere for å kunne ta igjen trimmede mopeder/lettiser. De hadde visst sagt at "De har nå fått et så stort problem med trimmede mopeder at de kjøper inn crossere for å få tatt de". Så jeg vet nå ikke helt jeg. Husk å skift til orginal-dyse når du setter på orginal-anlegg da 8718106[/snapback] Vel, kan noen si meg alt hva jeg må gjøre? Det jeg har tenkt til er å ha den helt lovlig en stund, for så å fjerne plomba. Hva blir jeg nødt til å kjøpe inn/ hvilke deler må byttes? Trenger ikke være originaldelene, så lenge de ikke gjør sykkelen "dårligere" en originalt. Sitter da som sagt bare et gianelli effektanlegg på. Endret 28. mai 2007 av Ols111 Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du kommer ikke til å bli tatt med lett-mc, det kan jeg garantere deg. disse trimm-razziaene du nevner gjelder ikke for lett. men såklart, vil du kjøre plombert så skal du jo få lov til det. Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 drit i å sett på orginal anlegg. bor du i byn så skjekker de kanskje noen ganger i skudd året.. litt ute på landet har de vel ikke hørt om trim.. drit i det du.. 8719304[/snapback] Vel, jeg bor på landet, på Toten. Men egne trim-rassiar utenfor skoler her på Raufoss tar de ofte, og ryktene sier at de har kjøpt inn crossere for å kunne ta igjen trimmede mopeder/lettiser. De hadde visst sagt at "De har nå fått et så stort problem med trimmede mopeder at de kjøper inn crossere for å få tatt de". Så jeg vet nå ikke helt jeg. jeg ville satt på turtall sperre hvis man skal ha moped og gjemt den langt inne i dekselet.. og lett sykler kan kan de ikke finne ut hvor mange hester det er på de fartsbånda de har.. fartsbånd er et bånd der de setter bakdekket på en moped og gir gass.. går den fortere en 45 har du driti på draget.. bor på geilo og der har de ikke brukt slike bånd på 3-4 år.. men plutselig kommer de.. de er mere opptatt av om man kjører to.. men der er politiet. finnes det slikke rassia så ville jeg driti i å å tatt plomba eller satt på turtall sperre. turtall sperre er: en bryter som man trykker på hvis foreksempel politiet kommer. da går bare mopeden i 45 kmt... husk at du må ikke kjøre med turtall sperre.. det kan skade mopeden.. og ikke alle mopeder kan ha det.. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Uhm.. Hvorfor faen skal han gidde å sette på turtallsperre som gjør at sykkelen blir begrenset til 45km/t når han skal ha/har NSR som er lettsykkel? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Uhm.. Hvorfor faen skal han gidde å sette på turtallsperre som gjør at sykkelen blir begrenset til 45km/t når han skal ha/har NSR som er lettsykkel? 8724538[/snapback] virker jo som om trådstarter tror han har moped da Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 ...husk at du må ikke kjøre med turtall sperre.. det kan skade mopeden.. og ikke alle mopeder kan ha det.. Hvorfor skriver han da dette til trådstarter? Lenke til kommentar
JonasHR Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Herregud, Politiet kjøper ikke inn crossere for å nå igjen trimmede mopedister da, da bryter jo de loven selv. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Nevermind, skreiv feil Endret 29. mai 2007 av barely_amused Lenke til kommentar
epyks Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Nei, jeg tror ikke NSR er en moped, skjønner ikke riktig hvor du får det fra. Og jeg har bare hørt et rykte om det med politiet og crosserne. Jeg ante ikke at det var ulovlig, og trodde på det. Jeg har nå sett litt bort fra denne NSR'en, og sett litt mer på en Cagiva Mito. Om noen skulle ha noen å komme med om Mito, så fyr løs Endret 31. mai 2007 av Ols111 Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Noe å komme med om mito? Lag en ny tråd vel. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 haha, vil du ikke vil ha trim så bør du ikke kjøpe mito ivertfall :!: Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Seriøst, hvis du er så redd for å bli tatt, så kjør heller uplombert eller noe. Mito er ALT for dyr til å ikke ha trim på, blir for dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå