saluttknall Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei! Eg tænkte at sidn vi no har en sånn tråd kor du kan diskutere på ængelsk burde vi kanskje ha en tråd for åss som har løst å diskutere litt på bergensk. Så hær e diskusjonstråden kor du kan diskutere ting du ønskar på bergensk norges fetestæ dialækt. Så påsst i væi. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kvalifiserer "bergensk" som et skriftspråk, da? Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Næi, egentlig ikkje, mænn det e jo andræ tråar såmm handlar om hvilke dialækt såmm e flottest. Di dialæktene e ikkje eit mer fullgått skriftspråk ænn bærgensk e de væll? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Really don't give a crap, mener bare at å skrive "som", i form av "såmm", er så ulidelig horribelt å se på at jeg ikke kan skjønne hvordan det kan være noe å trakte etter. Peace out. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Kan'sje du holle deg til bærgensk nårr du e i dænne trådænn kor vi ska skrivæ på bærgensk? Til spørsmåle ditt så skjønnarr du ikkje det før du e en ækte bergænsar/fanastril såmm eg e. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Genialt, må si at duh skriver ekstremt bergensk, selv så skriver eg veldig lite påå bærgensk, er mer snakking her Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette forumet har to skriftspråk, nynorsk og bokmål. Bergensk kvalifiserer ikke til noe av dette, for ikke å snakke om at vi allerede har en tråd for diskusjon på nynorsk, noe jeg vil si at bergensk er i nærheten av. Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg