isetan Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Noen som har peil på grafikkort på bærbare? Hvor stor er forskjellen mellom ati x1300, nvidia geforce 7300 og ati x1600? Hva med prosessor? Er det noen stor forskjell mellom Amd turion (2 kjerners) og intel core duo? Hva burde jeg gå for av de to? Er minnebrikker og harddisker til bærbare dyre hvis man vil bytte de ut? Hvis valget står mellom acer og toshiba, hva ville der ha valgt, uten å tenke på en spesifikk modell, men med tanke på merket og dere kvalitet? Takker for alle svar! Endret 27. mai 2007 av isetan Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 du leter vel etter denne ? grunnen til at den ikke er satt som sticky lenger er at den ikke er oppdatert på en stund... Lenke til kommentar
isetan Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Det var ikke den. Jeg fant den tråden jeg lette etter, men på en annen forum faktisk. Men den var veldig god å ha. Takk! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 litt forvirrende at du endret både emnetittel og første post til noe helt annet, men kan jo prøve å svare på det også... ATI X1600 yter omtrent 70-100% bedre enn ATI X1300/Go7300 (som er jevngode). AMD har såvidt jeg vet fortsatt ikke lansert 65 nm-prosessorer til bærbare, sånn sett er dagens Turion X2 (90 nm) "gårdagens" teknologi mens Core 2 Duo vinner en del på ytelse og lavere strømforbruk. Priser på harddisker til bærbare priser på minnebrikker til bærbare Lenke til kommentar
isetan Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Beklager. Jeg har vært på utkikk etter en bærbar i noen uker nå. Og har vært fram og tilbake på flere forum og webshops. Men har ennå ikke klart å bestemme meg. Skal kjøpe meg en ny laptop til sommeren. Jeg hadde egentlig bestemt meg for acer aspire 5612 ( med nvidia geforce go 7300)men den er utsolgt. Så nå er jeg på en ny runde etter bærbar. Jeg tittet mye på toshiba som du nevnte. Og den virker veldig god altså. Men synes harddisken var litt liten. Skjermkort til bærbar synes jeg er veldig forvirrende, likedan med prosessor. De har jo så mange betegneler og typer. Jeg vil kjøpe en laptop som skal holde seg en stund med tanke på hardwaren. Jeg vil ikke føle at jeg må bytte den ut etter 1 år ( som jeg gjør nå med min hp pavillion). Jeg liker også denne veldig godt http://www.itbutikken.no/i/207099/1.htm, men dårlig skjermkort. http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42587, denne er også veldig grei. Jeg vil ikke betale mer enn 7000kr maks for en laptop. For denne prisen har jeg funnet ut at jeg kan enten gjøre et godt kjøp eller en dårlig en avhengig av butikk og erfaring fra andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå