Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internettproblem på bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en ny bærbar fra Dell. Jeg har brukt den i en ukes tid, men plutselig ville verken Opera eller IE fungere. Jeg sjekket tilkoblingen, den var ok. Jeg var koblet til den trådløse routeren med "utmerket" forbindelse. Jeg prøver flere ulike nettsider for å se om den jeg gikk inn på først var nede. Det var den tydelig vis ikke. I huset er det en annen bærbar og en stasjoner tilkoblet routeren. Begge disse kommer glatt på internett, uten problemer. Jeg har ikke veldig peiling på data, men jeg vil anta at det er nettleseren det er problem med, uten at jeg kan si noe sikkert. Jeg kjører forøvrig Vista og PC'n er den Dell i9400.

Vær så snill å ta kontakt hvis dere kan hjelpe!

MVH

Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker f.eks messenger da?

8715538[/snapback]

Nei. Det gjør ikke det.

Det rare er at det ser ut til å fungere (les: av og til) når jeg kobler meg til routeren med nettverkskabel, jeg da er poenget med bærbar litt borte.

Edit: Det eneste som funker er værvarselet i sidebaren i Vista. Der det står at været i Lillehammer er er 13 grader og overskyet :p

Feilsøk i MSN gir dette resultatet:

Godkjent:

IP

Standard gateway

Vertsfil

DNS

Proxy-server

Problem med:

Nøkkelporter

Disse blir ikke testet:

IEs innstilling for frakoblet

Trådløs

Håper dette kan være til hjelp. Er det noe annet dere trenger å vite så ikke nøl med å si fra.

Endret av Toggiss
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532

Hva skjer etter en restart? Har lagt merke til at nettet av og til detter ut i vista.... tror dette har noe med IE å gjøre, men ikke helt sikker enda. En restart og vips ;)

Lenke til kommentar
Hva skjer etter en restart? Har lagt merke til at nettet av og til detter ut i vista.... tror dette har noe med IE å gjøre, men ikke helt sikker enda. En restart og vips ;)

8715679[/snapback]

Har hatt ganske mange restarter for å si det sånn. :cry:

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til å fungere. Dvs at det såvidt er hastighet på nettet. Jeg laster ned filer i høy hastighet (rundt 200kb/sek), mens internettsider tar flere minutter. :hmm: Kan det være brannmuren som gjør det? Har 30 dagers versjon av McAfee hvis det kan være til hjelp.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som det funker, men sammtidig har jeg endelig fått opp en feilmelding:

"Registrering av digital linje:

The Digital Line Detection program monitors the modem to make sure that the phone line is a standard analog phone line. Plugging into a digital phone line could cause damage to the modem.

The Purpose of this application is to provide a warning before damage occurs."

Så skal jeg trykke OK eller Quit.

Er det mulig problemet oppstod da jeg koblet meg til med nettverkskabel til routeren?

Link til KIS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...