Gå til innhold

Hvilken produsent bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At produsenten (f.eks. XFX) overklokker kortet, mot en litt høyere pris. Men dette er enkelt å gjøre selv, så du bør kjøpe et "vanlig" kort, så kan du ofte overklokke mye lenger enn det produsentene pleier å gjøre.

Jeg har Gainward Geforce 8800, siden det var det billigste av 640 mb ram kortene, og har overklokket det til 650/1950, noe som er mye lenger enn de fabrikksklokkete kortene var. Derfor sparte ganske mange kroner =)

Lenke til kommentar
At produsenten (f.eks. XFX) overklokker kortet, mot en litt høyere pris. Men dette er enkelt å gjøre selv, så du bør kjøpe et "vanlig" kort, så kan du ofte overklokke mye lenger enn det produsentene pleier å gjøre.

Jeg har Gainward Geforce 8800, siden det var det billigste av 640 mb ram kortene, og har overklokket det til 650/1950, noe som er mye lenger enn de fabrikksklokkete kortene var. Derfor sparte ganske mange kroner =)

8715684[/snapback]

Og vis trådstarter ikke vet hva overklokking er, så kan jeg prøve å definere det: Overklokking er å kjøre en del eller komponent av pcen på en høyere frekvens enn da den kom fra fabrikken. Når det gjelder fabrikk overklokking så er da kortet klokket opp fra standar til en eller annen frekvens, men med garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...