lasse_hansen87 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Lurer på følgende: XFX GeForce eller MSI GeForce eller Gainward GeForce eller Asus GeForce Hvilken av disse er best? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ingen, alle har samme kort, kun bundelen (det som følger med av spill, programmer osv) som er forskjellig. Alle merkene yter likt, så lenge det ikke er snakk om et fabrikkoverklokket kort (XFX gjør ofte dette) Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 så fabrikkoverklokket kort? dvs?? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 At produsenten (f.eks. XFX) overklokker kortet, mot en litt høyere pris. Men dette er enkelt å gjøre selv, så du bør kjøpe et "vanlig" kort, så kan du ofte overklokke mye lenger enn det produsentene pleier å gjøre. Jeg har Gainward Geforce 8800, siden det var det billigste av 640 mb ram kortene, og har overklokket det til 650/1950, noe som er mye lenger enn de fabrikksklokkete kortene var. Derfor sparte ganske mange kroner =) Lenke til kommentar
Megern Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 At produsenten (f.eks. XFX) overklokker kortet, mot en litt høyere pris. Men dette er enkelt å gjøre selv, så du bør kjøpe et "vanlig" kort, så kan du ofte overklokke mye lenger enn det produsentene pleier å gjøre. Jeg har Gainward Geforce 8800, siden det var det billigste av 640 mb ram kortene, og har overklokket det til 650/1950, noe som er mye lenger enn de fabrikksklokkete kortene var. Derfor sparte ganske mange kroner =) 8715684[/snapback] Og vis trådstarter ikke vet hva overklokking er, så kan jeg prøve å definere det: Overklokking er å kjøre en del eller komponent av pcen på en høyere frekvens enn da den kom fra fabrikken. Når det gjelder fabrikk overklokking så er da kortet klokket opp fra standar til en eller annen frekvens, men med garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå