nikrus Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Heisann Jeg har scannet igjennom PC-en min med AVG free antivirus programmet. Det ser ut til at den har funnet to feil som ser sånn her ut: (Klikk for å forstørre) Er dette alvorlig? Siden jeg oppdaget feilen virker det som om PC-en min har blitt treger. Hvordan kan jeg rette opp på dette? Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Tok du scannen i sikkermodus? Hvis ikke, gjør det. ntoskrnl.exe is a critical process in the boot-up cycle of your computer although should never appear in WinTasks whilst under normal circumstances Dette er sannsynligvis et virus. Du bør allikevel være forsiktig med å fjerne filen, da systemet kan bliskadet ved fjerning av filen. Du bør isolere denne. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) ser på denne siden, kanskje du blir noe klokere av den: http://forums.cnet.com/5208-6132_102-0.htm...ssageID=2431974 men jeg kan ikke se at dette har noe med en virus å gjøre jeg bare googlet og fant den på denne side: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=ntoskrnl.exe&meta= lykke til ps. jeg fant dette også: http://forums.techguy.org/security/554221-...oskrnl-exe.html helt rett Thor. : Avg siet at filen har endret seg bare. Ikke at det er et virus. Endret 27. mai 2007 av gaggen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Avg siet at filen har endret seg bare. Ikke at det er et virus. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Tok scannen i Sikkerhets modus også nå... Sier akkurat det samme. Men hvis filen bare er endret. Hvorfor kan jeg merke betraktelig forskjell da? Ser ut som om eneste utvei er å formatere... Bah. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke noe galt i det, dette er ikke et virus. Jeg er ikke helt sikker på hva det kommer av, men jeg er helt sikker på at det ikke nødvendigvis betyr at du har et virus. Jeg har lest om dette et sted, siden jeg lurte på det samme selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 uhmm lol ntoskrnl.exe er bare Den XP bildet når man restater, det er reboot bildet. bruker stylexp? den er ikke no farlig, bare at hvis du sletter den så har du ødelagt reboot bildet ditt og datan vil ikke starte, hahaa Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke "bare" det bildet, der er en ordentlig exe file, med headers, kode og alt, så det er ikke så rart windows ikke vil starte hvis en del av bootloaderen er borte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke "bare" det bildet, der er en ordentlig exe file, med headers, kode og alt, så det er ikke så rart windows ikke vil starte hvis en del av bootloaderen er borte. 8724634[/snapback] jeg har bytta på den filen og har nå en annen boot bilde, Uten stylexp (ikke gjør det hvis du ikke vet hva du gjør!!) btw bare blås i alt, falsk alarm Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Ok. Da driter vi i den... Men hva med User32.dll da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Ok. Da driter vi i den... Men hva med User32.dll da? 8724792[/snapback] uhmm det er sånn som startup greie, søk på google så vil du se det selv der. Ikke no farlig, kjønner ikke at hvordan antiviruset fant disse, hmmm har du køla med Bios? Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Nei, har ikke køla med bios. Eller, jeg har prøvd å resette den uten videre hell. Men ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Grunnen kan rett og slett være Windows Update. User32.dll står for mye av windows funksjonene (Shell32 og User32) jeg har bytta på den filen og har nå en annen boot bilde, Uten stylexp Går fint med en resource editor det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå