Gå til innhold

The Elderscrolls IIII: Oblivion vs Gothic 3


Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

First of all:

 

Skal vi se på diverse kriterier.

 

Historiemessig er Gothic 3 overlegent Oblivion. Oblivion har noen sidehistorier og ulike guilder som er veldig gode. Men hovedhistorien er tafatt. Du blir ikke fanget i historien. "Ok, gutten. Nå skal du ut og stenge X antall helt like portaler. Lykke til" Uansett hva du gjør i Oblivion. Blir ingenting forandret. Ingen bryr seg. Derimot, i Gothic 3. Som i de tidligere Gothic spillene. Føler du virkelig at du forandrer ting, verden forandres på bakgrunn av dine valg. Og da blir det lettere å bry seg om hva som skjer. Gothic har også mange flere gode karakterer som alle har sin personlighet. Som du samarbeider med eller møter og har vært med gjennom hele Gothic serien. Dette gjør at alt føles mye mer ekte og igjen. Det føles som om verden gir deg litt mer.

 

Levelsystem. Hva tenkte de, sånn helt seriøst. Hva satt de og røykte når de kom på ideen om at alt i verden skulle skalere med spillerens level? INGENTING i hele verden er sterkere enn du er når du starter på lvl 1. Fordi allt blir sterkere ettersom du blir sterkere. Hvor er rollespillinga? Hva er poenget med å bli sterkere? Du blir faktisk ikke sterkere. Du bare lærer nye triks og forblir like mektig som det du var når du først rømta fra fengselet. Og jeg vet at det er et tonn med fanlagde mods. Men, dette er basert på slik det ble laget og slik det var ment til å være. Systemet i Gothic 3 er simpelt og det fungerer utmerket. Du får visse poeng hvert level og du investerer det i det du vil. Du har mange ulike skills som du kan lære og det er skikkelig rollespill.

 

Grafikk, ja. Helt ærlig så har Gothic 3 mye penere grafikk, mye røffere, mye mer virkelig grafikk enn det Oblivion har. Ja, du har et lite tonn ekstra pixler og all slags mulig bullshitt i Oblivion. Men grafikken er FOR glatt. Det ser rett og slett ikke så ekte ut som det Gothic 3 gjør. På bakgrunn av dette er faktisk grafikken i min mening bedre på Gothic 3 enn på Oblivion. Og stemninga i Gothic 3 er på ett helt annet nivå.

 

Så kommer det til det faktum, og det eneste som stopper dette overhypede spillet Oblivion som egentlig burde se langt etter 6ere på terningen fra å være i den statusen det er. Gothic 3 er bugga. Det virker som er den generelle oppfattninga. Jeg sitter på 2gig ddr2, 2,1 intel dualcore prossesor og et 8800GTS kort med 640 minne. Og spillet går glatt. Ja, jeg har opplevd at det har lagget litt noen ganger når mye skal lastes. Utover det, INGENTING. Det var med nyeste patchen. Innstallerte det på nytt uten den nyeste patchen og jeg merket at det var noe seriøst galt med villsvinene, de var uovervinnelige. Og mange gir rett og slett opp dette spillet pga. dette.

 

Gothic 3 er ikke i nærheten egentlig av de fantastiske forgjengerene. Men det går Oblivion en høy gang og passerer glatt forbi på de fleste punkter.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
First of all:

 

Skal vi se på diverse kriterier.

 

Historiemessig er Gothic 3 overlegent Oblivion. Oblivion har noen sidehistorier og ulike guilder som er veldig gode. Men hovedhistorien er tafatt. Du blir ikke fanget i historien. "Ok, gutten. Nå skal du ut og stenge X antall helt like portaler. Lykke til" Uansett hva du gjør i Oblivion. Blir ingenting forandret. Ingen bryr seg. Derimot, i Gothic 3. Som i de tidligere Gothic spillene. Føler du virkelig at du forandrer ting, verden forandres på bakgrunn av dine valg. Og da blir det lettere å bry seg om hva som skjer. Gothic har også mange flere gode karakterer som alle har sin personlighet. Som du samarbeider med eller møter og har vært med gjennom hele Gothic serien. Dette gjør at alt føles mye mer ekte og igjen. Det føles som om verden gir deg litt mer.

 

Levelsystem. Hva tenkte de, sånn helt seriøst. Hva satt de og røykte når de kom på ideen om at alt i verden skulle skalere med spillerens level? INGENTING i hele verden er sterkere enn du er når du starter på lvl 1. Fordi allt blir sterkere ettersom du blir sterkere. Hvor er rollespillinga? Hva er poenget med å bli sterkere? Du blir faktisk ikke sterkere. Du bare lærer nye triks og forblir like mektig som det du var når du først rømta fra fengselet. Og jeg vet at det er et tonn med fanlagde mods. Men, dette er basert på slik det ble laget og slik det var ment til å være. Systemet i Gothic 3 er simpelt og det fungerer utmerket. Du får visse poeng hvert level og du investerer det i det du vil. Du har mange ulike skills som du kan lære og det er skikkelig rollespill.

 

Grafikk, ja. Helt ærlig så har Gothic 3 mye penere grafikk, mye røffere, mye mer virkelig grafikk enn det Oblivion har. Ja, du har et lite tonn ekstra pixler og all slags mulig bullshitt i Oblivion. Men grafikken er FOR glatt. Det ser rett og slett ikke så ekte ut som det Gothic 3 gjør. På bakgrunn av dette er faktisk grafikken i min mening bedre på Gothic 3 enn på Oblivion. Og stemninga i Gothic 3 er på ett helt annet nivå.

 

Så kommer det til det faktum, og det eneste som stopper dette overhypede spillet Oblivion som egentlig burde se langt etter 6ere på terningen fra å være i den statusen det er. Gothic 3 er bugga. Det virker som er den generelle oppfattninga. Jeg sitter på 2gig ddr2, 2,1 intel dualcore prossesor og et 8800GTS kort med 640 minne. Og spillet går glatt. Ja, jeg har opplevd at det har lagget litt noen ganger når mye skal lastes. Utover det, INGENTING. Det var med nyeste patchen. Innstallerte det på nytt uten den nyeste patchen og jeg merket at det var noe seriøst galt med villsvinene, de var uovervinnelige. Og mange gir rett og slett opp dette spillet pga. dette.

 

Gothic 3 er ikke i nærheten egentlig av de fantastiske forgjengerene. Men det går Oblivion en høy gang og passerer glatt forbi på de fleste punkter.

9244823[/snapback]

Det er - for å bruke dine egne ord og sjargong - faktisk ikke på langt nær så mye bullshit i Oblivion som i dette innlegget ditt.

Og for å fortsette med essensen i ditt tåkete innlegg her, - fremdeles med dine egne ord: "Gothic 3 er ikke i nærheten egentlig av de fantastiske forgjengerene."

 

Når du bruker ord som "bullshit" for å beskrive innholdet i et spill, selv om det er grafikken du prater om: Ja, da har du tapt ansikt til de grader. Ditt innlegg er ikke seriøst når du fortsetter med å si at. Faktum er, osv...

 

Gothic 3 KUNNE (og skulle) ha vært et toppspill i samme høyde og klasse som Oblivion, - men er det IKKE på noen måte. Det nytter ikke hvor mange gigs i minne du *sitter på*: Gothic 3 er en tvers igjennom frustrerende opplevelse (både med og uten patcher) og er ikke verdt å kjøpe.

 

Oblivion derimot er i mine øyne ikke fullt på høyde med forgjrngeren Morrowind i dybde og spilleglede, - men det er et MEGET godt spill.

 

Dine famlende forsøk på å bortforklare levelingforandring med flere brukermods til Oblivion er bare patetiske: Det viser med all tydelighet at du ikke aner hva du snakker om. Det finnes FLERE brukerlagede mods til Oblivion som forandrer levelingsystemet radikalt.

Hvis jeg skal ta dine neste posteringer alvorlig, må du huske journalistens første lærdom:

 

Gjør solid research og stå stødig når vinden øker i styrke! ;)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg kunne uttrykke meningen min om dette med bare noen få ord, så hadde du kanskje lest det.

 

Oblivion har nærmere 10 000 mods som gjør alt du kunne drømme om. Å si noe negativt om vanilla (uten mods) Oblivion er forsåvidt greit, men det er tullete å klage på selve spillet ettersom alt, ja ALT, kan forandres, forbedres og fikses på.

 

Liker du ikke historien? Last ned noen tusen quest-mods og kos deg i ditt eget univers.

Liker du ikke musikken? Last ned så pompøs orkestermusikk du bare orker, eller bare kopier Metallica-sangene dine over i Oblivion.

Liker du ikke lyden fuglene eller vannet lager? Eller hadde du kanskje foretrukket en mer stump lyd når du treffer noen med øksa di? Last ned noen gigabyte med lyder og nynn fornøyd mens du spiller.

Liker du ikke grafikken? Last ned noen titalls gigabyte med piksler og bli hugga ned av en banditt mens du står å beundrer verdenen rundt deg.

Har du lyst å fly rundt og utforske Cyrodill? Ja, så laster du inn noen flotte enhjørninger eller skumle drager du kan fly rundt på (bilde).

Høres det kult ut å gjøre avsluttningsangrep som f.eks. hugger hodet av stakkaren (bilde)? Eller hugge i to? Kanskje du vil kutte pulsåra på offeret ditt og høre han skrike ut i smerte? Ja, så laster du ned en mod for det også.

Synes du kanskje været hele veien er trist? Vel, det finnes mods for det også. En av de beste gir deg 138 forskjellige typer vær. :D

Kanskje du legger merke til at det er lite forandring mellom sommer og vinter? Joda, det kan også fikses (bilde)

Flyvende piratskip? Lasersverd? Flygende teppe? Transformers!? Kometer? Japansk-inspirerte rustninger? (den i midten så litt... ubeskyttende)

 

Og hvordan kan du si at dette ikke er pen grafikk? Ja, dette er in-game.

 

Qarl%20and%20Timeslips%20Depth%20of%20Field-1.jpg

 

Jeg kan ikke si om Oblivion er bedre enn Gothic 3, jeg har aldri prøvd Gothic 3. Men jeg kan si så mye som at jeg har spillt Oblivion mer enn noe annet spill. Og det er også spillet jeg har spillt lengst sammenhengende; disse guildene og små-questene binder meg hardt og drar meg rett inn i spillet. Tingen er bare den at i det siste har det lite spilling fordi jeg "må" fikse mods hele tiden. Mer, større, bedre, kulere, flottere. Jeg får aldri nok av mods, og det fører til at det har blitt veldig lite Oblivion i det siste! :!:

 

Og så vil jeg ut med pekefinger'n til dere som disser STALKER-grafikken.

 

Skaff deg en sekk. Og stikk hue nedi'n. Bli der.

 

Ikke ett spill så langt har gitt meg bedre grafikk enn STALKER. Nei, ikke Oblivion engang. Det er bare det at dere ikke har stort nok monster under pulten (snakker PC her, ikke sant... :ph34r: ) til å håndtere dette oh-so-beautiful spillet. Jeg har tweaka spillet mitt til topps, og jeg er død seriøs når jeg sier dette; Ingen. Bedre.

 

 

Edit:

 

Besøk tessource.net for rundt 8000 mods å dykke ned i.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Du StianGH, hvordan får du bakgrunnen til og bli obskur? Jeg har kanskje ikke alt på maks men noe ganske bra. Jeg har vanlig Bloom da og ikke HDR, trenger nok et nytt skjermkort skal HDR gå glatt. Ting lengere unna er egentlig ikke obskur eller blurrete. Er det en greie i spillet selv eller har du lagt til det med mods?

 

obs!: Vet dette er litt off-topic men jeg bare måtte spørre. Grafikken på det bildet så bra ut derimot.

 

EDIT: Forressten jeg testa ut HDR og det funka alikevel. Jeg hadde sett for meg at det ville bli vanskelig for maskina men det var det ikke. Jeg så heller ikke en særlig større effekt. Og jeg synes nesten jeg hadde bedre effekt med Bloom og Antialising på. Skal teste ut litt forskjellig bare for og se..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Ang. blur'en i bakgrunnen:

 

QARL AND TIMESLIPS DEPTH OF FIELD. Genial mod.

 

I de fleste spill du kan velge mellom HDR og bloom har det veldig lite si egentlig. Siden nettopp pga. at du kan velge betyr det at HDR ikke blir brukt som en "skikkelig" lydkilde. Oblivion var vel en av de første spillene som, når valgt, bruker HDR som en "skikkelig" lyskilde. Dette betyr at det har stor betydning hvordan spiller ser ut. HDR er snadder i Oblivion!

 

Dette er kanskje ikke beste sammenligningen, med det funker:

 

Bloom vs. HDR. Det jeg snakker om overnfor legger du merke til når du ser på f.eks. bakken, taket eller sverdet med HDR. Du ser at HDR legger et mye bedre lys på alt. Disse bildene er tatt på ganske nært hold, så du får ikke se HDR i all sin prakt ("It is difficult to capture the true impact of these lighting effects in a compressed JPG screenshot as by definition HDR is dynamic, has a wide color range and is constantly altering.").

 

(sorry for super off-topic!!)

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Problemene skyldes at den siste Oblivion patchen oppdaterte shaderene, og modden har ikke blitt oppdatert til denne nye shader-pakken. Synes å huske at det er en guide en plass som hjelper å erstatte de rette shaderene eller forandre koden litt slik at modden funker igjen. Det beste hadde vært om Qarl eller Timeslip laga en ny Depth of Field mod, for den ruler. Mildt sagt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ang. blur'en i bakgrunnen:

 

QARL AND TIMESLIPS DEPTH OF FIELD. Genial mod.

9246002[/snapback]

Jeg bruker ikke Depth Of Field. Jeg liker ikke Depth Of Field.

Synes at det er MYE bedre å ha en sylskarp sikt helt til neste by og fjell!

 

Jeg TROR Qarl og Timeslip har laget denne moden for at man skulle prøve å etterligne Gothic 3's Depth Of Field, - og DERFOR vil jeg ikke bruke den moden. :D

 

(faktisk har de som lager Two Worlds også hivd seg på dette lasset Depth Of Field. I deres siste patcher til det spillet er dette med som valgmulighet.. kommer ALDRI til å benytte det jeg. hehe..)

Lenke til kommentar

Nå må vel først Oblivion folkene akseptere at ikke alle er enig med dem. Begge disse spillene er fantastiske, og de aller fleste som liker denne typen spill bør ha gode opplevelser med begge to.

 

Å komme med alle tilleggene til Oblivion blir i mine øyne litt feil, det gir spillet lengre levetid, men det blir ikke det opprinnelige oblivion utviklerene ga ut. Mener jeg, dere kan gjerne være uenig med meg.

 

Gothic 3 -skulle- vært det beste spillet, men det er så [....] irriterende å bli drept av et villsvin eller en ulv hver [...] gang du går utenfor veien. En by full av orker, no problem, men ikke et villsvin, farlige dyr må vite. Og eskorte quest kan du bare glemme, du må rydde vei før du gjør questet, og så la vedkommende løpe uforstyrret til målet.

 

Gothic 3 engasjerte meg mer, hva jeg gjorde fikk ganske store konsekvenser, og det får deg til å tenke igjennom hva du gjør. Noen tidligere i tråden beskrev oblivion som rpg light, og det er jeg enig i. Du får det litt for enkelt servert på et sølvfat.

 

Jeg har mange gode minner fra Oblivion (questet "a nights tears" eller noe sånt er direkte vakkert.), men i etterkant når jeg har fortrengt hvor forbanna (ja, jeg skrek og bannet høyt) jeg var innimellom når jeg spillte Gothic 3, så tror jeg Gothic 3 er det jeg sitter igjen med best inntrykk av.

 

Når det gjelder Oblivion, så synes jeg de skulle bevart mer av mystikken og ikke-så-rett-frem approachen de hadde i morrowind (vanskelig å forklare hvis du ikke har spillt morrowind).

 

Jeg har ikke spilt Gothic 2 enda, dessverre. Det er verdt å nevne at Gothic 3 sannsynligvis er mer engasjerende hvis du har spillt 2'eren, da det gir deg en viss bakgrunn for mange av personene.

 

Musikkmessig er begge spillene fantastiske, og jeg har ingenting å utsette på grafikken på noen av dem, på min maskin.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til og stå over den modden da. Jeg tror jeg liker bedre og kunne skue utsikter etc. Men en ting er sikkert, for og komme tilbake on-topic, Oblivion er et bra spill. Det trenger kanskje litt hjelp fra fansen men det er da ikke noe galt i at fansen kommer og hjelper de stakkars utviklerne litt når de fumler? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror motion blur og depth of field er fremtiden. Disse to tingene gir alt et så mye mer realistisk preg, det er en fryd å se på. Det synes nå vertfall jeg. Det skal bli spennende å se hvordan Crysis håndterer dette, siden det er skikkelig laga og integrert i CryEngine 2. En ting som gjør at Oblivion sin Depth of Field blir "useless" er at det ikke simulerer depth of field slik som det er. Det bare blur-er avstanden. "Ekte" depth of field følger hvor øyet (kameraet i spill) ser. Slik at avstand rett forut ikke blir like utviska som den rundt synsfeltet (skjermen). Mengden blur er også viktig; der midten er klar og blir stadig mer uklar jo lengre ut i synsfeltet du kommer. CryEngine 2 har dette implentert. Spennende som sagt ;)

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Det er - for å bruke dine egne ord og sjargong - faktisk ikke på langt nær så mye bullshit i Oblivion som i dette innlegget ditt.

Og for å fortsette med essensen i ditt tåkete innlegg her, - fremdeles med dine egne ord: "Gothic 3 er ikke i nærheten egentlig av de fantastiske forgjengerene."

 

Når du bruker ord som "bullshit" for å beskrive innholdet i et spill, selv om det er grafikken du prater om: Ja, da har du tapt ansikt til de grader. Ditt innlegg er ikke seriøst når du fortsetter med å si at. Faktum er, osv...

 

Gothic 3 KUNNE  (og skulle) ha vært et toppspill i samme høyde og klasse som Oblivion, - men er det IKKE på noen måte. Det nytter ikke hvor mange gigs i minne du *sitter på*: Gothic 3 er en tvers igjennom frustrerende opplevelse (både med og uten patcher) og er ikke verdt å kjøpe.

 

Oblivion derimot er i mine øyne ikke fullt på høyde med forgjrngeren Morrowind i dybde og spilleglede, - men det er et MEGET godt spill.

 

Dine famlende forsøk på å bortforklare levelingforandring med flere brukermods til Oblivion er bare patetiske: Det viser med all tydelighet at du ikke aner hva du snakker om. Det finnes FLERE brukerlagede mods til Oblivion som forandrer levelingsystemet radikalt.

Hvis jeg skal ta dine neste posteringer alvorlig, må du huske journalistens første lærdom:

 

Gjør solid research og stå stødig når vinden øker i styrke!  ;)

9245572[/snapback]

 

 

Solid research? Jeg er FULLT klar over at det er lagd veldig mange BRUKERlagde mods som forandrer spillet. Men jeg tar som nevnt utgangspunkt i slik spillet faktisk ble opprinnelig laget. Med bullshitt så mener jeg diverse eye-candy som liksom skal gjøre grafikken bedre. Men det fungerer ikke. Jeg sier ikke grafikken er direkte stygg. Den er bra, men grafikken i Gothic 3 føles mer ekte. Og ja, faktum er at hadde ikke Gothic 3 hatt den graden av bugs som tydligvis påvirker ulike system ulikt. Enkelte går det prikkfritt for, andre lagger det uansett hvor godt system de har. Så hadde dette vært kronet som årets RPG. Bedre på ALLE punkter innholdsmessig. Men det er trist at det ble utgitt før det var ferdig testet og fullført regelrett. Og min oppfatning av spillet er tatt fra Collecters edition med seneste patch innstallert, og hadde tilnærmet null bugs og var ingen frustrerende opplevelse.

 

Du har mods for quest, du har mods for allt mulig. MEN POENGET ER at dette er brukerlagde mods som forandrer spillet. Det er jo flott at muligheten er der. Men når det originale forferdelige levelsystemet forandres, grafikk, vær og allt mulig. Så er det ikke lenger Oblivion slik det ble gitt ut. Jeg tar utgangspunkt i spillet slik det er fra utviklerens side.

 

Og Oblivion er et alright spill. Men det er ikke så fantastisk som det er hypet opp til. Slik som GENIALT 10/10 karakteren til gamer.no.

 

Og faktum er at hverken Gothic 3 eller Oblivion kan måle seg med Gothic 1/2 eller Morrowind. Og de havner på en egen hylle under disse klassikerne. Og rangeres av meg utifra hva de presterer mot hverandre ettersom dette er en Oblivion VS Gothic 3 tråd.

 

Hovedpoenget ligger i at Oblivion er et totalt UTVASKET RPG slik det ble gitt ut der mange rollespillelementer ble regelrett buttfucked. Hvis vi skal fortsette på så fin sjargong.

Lenke til kommentar

@Rampage

 

Jeg gjør dette kort, da du ikke ser ut til å forstå at Oblivion er laget moddevenlig med VITENDE OG VILJE for at brukerne kan forlenge levetiden på spillet. Utvikler Bethesda sitter på lur i kulissene og ser på. De henter mye inspirasjon hos brukermodderne til det neste kapittelet i TES..

 

Du sier at Oblivion er et alright spill. Der er vi enig!

 

Men jeg mener IKKE at Gothic 3 er alright. Min erfaring varte i 15 timer før jeg avinnstallerte "dritten"..

 

Happy gaming! :)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
@Rampage

 

Jeg gjør dette kort, da du ikke ser ut til å forstå at Oblivion er laget moddevenlig med VITENDE OG VILJE for at brukerne kan forlenge levetiden på spillet. Utvikler Bethesda sitter på lur i kulissene og ser på. De henter mye inspirasjon hos brukermodderne til det neste kapittelet i TES..

 

Du sier at Oblivion er et alright spill. Der er vi enig!

 

Men jeg mener IKKE at Gothic 3 er alright. Min erfaring varte i 15 timer før jeg avinnstallerte "dritten"..

 

Happy gaming!  :)

9246256[/snapback]

 

Jeg forstår det, og det er en genistrek av Bethesda og du har helt rett. Men poenget er at i en tråd som dette. Så vil jeg heller ta utgangspunkt i slik spillet er via offisielle kanaler.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Oblivion, så synes jeg de skulle bevart mer av mystikken og ikke-så-rett-frem approachen de hadde i morrowind (vanskelig å forklare hvis du ikke har spillt morrowind).

 

Jeg er helt enig med deg her. Mystikken i Morrowind er første klasse, spesiellt verdenen rundt. Naturen i Morrowind finner du ingen annen plass. "Hva i helsike er det?" Vi her i norge trenger bare å åpne døra og der har vi Oblivion natur. Også stillheten. Den til tider drepende stillheten minner meg hele tiden på at jeg er helt alene.

 

Den ene tingen som holder meg igjen fra å spille Morrowind er alle modifikasjonene. Jeg har en lei tendens til å aldri bli ferdig med slikt. Skal jeg først spille Morrowind, vil jeg spille det på best mulig måte.

 

Morrowind natur

Morrowind Graphics Extender (

)

 

Fælt så off-topic vi skulle være i dag da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Du har mods for quest, du har mods for allt mulig. MEN POENGET ER at dette er brukerlagde mods som forandrer spillet. Det er jo flott at muligheten er der. Men når det originale forferdelige levelsystemet forandres, grafikk, vær og allt mulig. Så er det ikke lenger Oblivion slik det ble gitt ut. Jeg tar utgangspunkt i spillet slik det er fra utviklerens side.

 

Dette må være det tåpeligste jeg har hørt noensinne.

 

Utviklerne ga oss 'Construction Set' sånn at vi kan endre spillet dersom vi ikke liker det. Genialt! Tusen, tusen takk!

 

Det finnes ikke en versjon av Oblivion, men tusenvis. Alle kan lappe det sammen til et spill de liker. Det er meningen med hele greia. Jeg liker min versjon av spillet mye bedre enn kameraten min sin og vice versa. Det er vel svært få som syns vanilla oblivion er noe særlig (selv hater jeg levelscaling).

 

Så å sammenligne G3 med Oblivion er poengløst og urettferdig siden jeg kan endre mitt Oblivion omtrent som jeg vil mens G3 er et statisk spill.

 

Bare UOP mod'en (unofficial Oblivion Patch) fix'er ca 1000 bugs i Oblivion. Det hadde vel vært noe for dere det, G3 gutta!

 

mod some, mod more and mod again !

Lenke til kommentar
Du har mods for quest, du har mods for allt mulig. MEN POENGET ER at dette er brukerlagde mods som forandrer spillet. Det er jo flott at muligheten er der. Men når det originale forferdelige levelsystemet forandres, grafikk, vær og allt mulig. Så er det ikke lenger Oblivion slik det ble gitt ut. Jeg tar utgangspunkt i spillet slik det er fra utviklerens side.

 

Dette må være det tåpeligste jeg har hørt noensinne.

 

Utviklerne ga oss 'Construction Set' sånn at vi kan endre spillet dersom vi ikke liker det. Genialt! Tusen, tusen takk!

 

Det finnes ikke en versjon av Oblivion, men tusenvis. Alle kan lappe det sammen til et spill de liker. Det er meningen med hele greia. Jeg liker min versjon av spillet mye bedre enn kameraten min sin og vice versa. Det er vel svært få som syns vanilla oblivion er noe særlig (selv hater jeg levelscaling).

 

Så å sammenligne G3 med Oblivion er poengløst og urettferdig siden jeg kan endre mitt Oblivion omtrent som jeg vil mens G3 er et statisk spill.

 

Bare UOP mod'en (unofficial Oblivion Patch) fix'er ca 1000 bugs i Oblivion. Det hadde vel vært noe for dere det, G3 gutta!

 

mod some, mod more and mod again !

9246450[/snapback]

 

Så basicly, spillet suger balle. Men la de få muligheten til å fikse det selv er moralen?

 

Har jo allerede sagt at det er en genistrek med denne muligheten. Les litt videre før du fanboyklikker.

 

Ja, skulle likt et ubugget G3. Men når man skal sammenligne spillene. Så må man gå utifra noe konkret og da blir det slik spillet er i offisielle kanaler. Uansett hvor mye du kan jokke på innstillingene og modde spillet etter behov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Så basicly, spillet suger balle. Men la de få muligheten til å fikse det selv er moralen?

Yep. Vanilla Oblivion suger balle. Agreed.

Har jo allerede sagt at det er en genistrek med denne muligheten. Les litt videre før du fanboyklikker.

Trengs ikke. Det å ikke ta med mods i sammenligningen blir helt feil.

Ja, skulle likt et ubugget G3. Men når man skal sammenligne spillene. Så må man gå utifra noe konkret og da blir det slik spillet er i offisielle kanaler.

Feil! De "offisielle kanaler" gir oss muligheten til å endre og rette. Alle eksisterende (ca 10.000) mod's må derfor med i beregningen / sammenligningen med G3.

 

Mod's blir som patch'er, selv G3 ble ble bedre etter patcher, teller ikke disse?

Spiller nada rolle om det er utviklerne selv som lager en utvidelse / rettelse eller noen andre.

 

Sorry G3, ingen mod's = lite moro.

Lenke til kommentar
Så basicly, spillet suger balle. Men la de få muligheten til å fikse det selv er moralen?

Yep. Vanilla Oblivion suger balle. Agreed.

Har jo allerede sagt at det er en genistrek med denne muligheten. Les litt videre før du fanboyklikker.

Trengs ikke. Det å ikke ta med mods i sammenligningen blir helt feil.

Ja, skulle likt et ubugget G3. Men når man skal sammenligne spillene. Så må man gå utifra noe konkret og da blir det slik spillet er i offisielle kanaler.

Feil! De "offisielle kanaler" gir oss muligheten til å endre og rette. Alle eksisterende (ca 10.000) mod's må derfor med i beregningen / sammenligningen med G3.

 

Mod's blir som patch'er, selv G3 ble ble bedre etter patcher, teller ikke disse?

Spiller nada rolle om det er utviklerne selv som lager en utvidelse / rettelse eller noen andre.

 

Sorry G3, ingen mod's = lite moro.

9246681[/snapback]

 

Patcher teller. Sålenge de faktisk kommer fra utviklerne av spillet. Men på denne måten kan jo jeg bare rævkjøre Oblivion med noen mods som fucker spillet og si at det er et dårlig spill >.<

 

Det blir jo en helt håpløs diskusjon hvis man skulle tatt med brukerlagde mods. Da er det jo egentlig bare å konkludere at Oblivion var et dårlig spill. Men de hadde heldigvis vett nok til å ta med noe av det som gjorde det forrige spillet bare enda bedre. Muligheten til å forandre spillet. For når man faktisk må forandre hele spillet for å gjøre det brukbart så er det ikke Oblivion lengre.

 

Så vi kan konkludere med at det ikke er mulig å sammenligne disse spillene ettersom at Oblivion har blitt kraftig fikset av fans, mens Gothic 3 ikke fikk denne muligheten og tråden burde stenges.

 

Men som jeg har nevnt før. Skal de sammenlignes, så skal de sammenlignes slik som de er fra offisielle kanaler. Og i min mening er Gothic 3 overlegent. Ettersom det faktisk er gøy uten at det må totalrenoveres.

 

Får vel rapportere tråden?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Phew, flame-war. Kan vi komme på rett kjør igjen?

 

Min mening er at du bør prøve begge spillene på sitt beste for å finne ut hvilket som er best. Fiks, miks og patch Gothic 3 til det er stabilt og spill det i noen timer før du går over til et patcha og modda Oblivion. Hvis gameplayet er bedre i Gothic 3, så går du tilbake til det og koser deg der. Hvis Oblivion var et friskt pust blant alle krasjene så holder du deg der. Drit i å krangle da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...