Wild Berries Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei. Om denne tråden er postet feil, vennligst flytt den. Takk. Som topic, ser på Abit Guru sin måler og på SpeedFan 4.32, så er den med undring at en ser så store forskjeller Visst Dere ser på bildene, så ser Dere at Speedfan rapporterer at -12 volt er 8.58 volt, o.s.v. Det jeg lurer på om hvilket program som gir "rett" avlesning. Eller om det er NorthQ 400Watt`ern som begynner å skrante ? Den står forøvrig i en Campingvogn, og siden den har en 120 / 140 mm vifte som suger ut av "kabinettet" er den slikt sett glimrende. Men ikke visst spenningen er så ut på tur, da er det best å kaste den. Så jeg håper Dere kan se på bildene, og fortelle meg om hva som er galt, om det er noe da Forøvrig visst det viser seg at PSU`en er feil, setter jeg stor pris på at Dere forteller hvilken PSU, jeg trenger, men det er en foruttsetning Stor vifte som suger ut. Takk på forhånd. Vennlig Hilsen W_B Bilder. Endret 27. mai 2007 av Wild Berries Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 At -12V og -5V-rail er litt rar, er ikke noe å bry seg om, siden den sjelden eller aldri brukes(Såvidt jeg husker å ha hørt). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det er dårlig med standarder på spenningsmålinger, så det er ikke så rart at forskjellige program ikke viser det samme på spenninger som ikke finnes lenger. Alle målingene skal finnes i BIOS, og det er alltid BIOS som har rett hvis det er tvil. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Det er dårlig med standarder på spenningsmålinger, så det er ikke så rart at forskjellige program ikke viser det samme på spenninger som ikke finnes lenger.Alle målingene skal finnes i BIOS, og det er alltid BIOS som har rett hvis det er tvil. 8714962[/snapback] Takker Dere alle for svar. Det ser ut som om at det er programmene som "lyver" litt. Men bios er litt "utrygg" grunn, med hensyn til Volt sammenligningen ?, Tenker på om systemet er "belastet" nok Så hvor mye er systemet belastet med, ved BIOS avlesning ? Takker for svar. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 I BIOS blir det omtrent samme belastning som i Windows når du ikke kjører noen program. Forskjellen kommer først når du kjører spill e.l. som belaster CPU maks og har avansert grafikk. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 I BIOS blir det omtrent samme belastning som i Windows når du ikke kjører noen program.Forskjellen kommer først når du kjører spill e.l. som belaster CPU maks og har avansert grafikk. 8730329[/snapback] Takker Dere alle for Dere`s hjelp Har nå laget en ny tråd, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773227&hl= Så jeg beklager rotet, med trådene, men nå står vognen hjemme, og skal snart i parken. Så ønske er at mest mulig er på plass før vi tar den ned i parken, da det blir "knotete" å jobbe der nede. Har alt utstyr hjemme Vennlig Hilsen W_B PS: Fikk ikke lagt opp noe bilde i denne tråden, men den andre derimot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå