Gå til innhold

Må man være 18 år for å kjøpe mobil med abb.?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Mobilen min tok kveld seint fredagskvelden (en Nokia 6103), RIP.

Så er på utkikk etter en ny mobil, har veldig lyst på N80.

Men når jeg prøvde å bestille den med telenor superminutt på nettet får avslag :hrm:

Har hørt at jeg må være 18år for å kjøpe mobil med abonnement, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det stemmer, eller du må ha en voksen som står ansvarlig for abbonomanget du disponerer..

8714339[/snapback]

Ok, men må jeg da ha med den personen til butikken eller er det bra nokk men en lapp eller at den "voksene" persjonen ringer over telefon?

Lenke til kommentar

Om du skal kjøpe ny mobil i butikken med abonnement og du ikke er over 18 må du ha med deg fullmakt.

Det nytter ikke å ta det over telefonen i de aller fleste tilfeller, da de trenger underskriften til den som står ansvarlig (en person over 18 år).

Lenke til kommentar

Enten må du ha med en voksen som skriver under og slikt i butikk, eller så trenger du en fullmakt fra nevnte voksen, noe som dette kanskje:

"Jeg Navn Etternavn, fødselsnr, gir Ditt Navn tillatelse til å opprette Netcom Youngtalk med 12 måneders bindingstid i mitt navn, dette skal også inn i fri familie-avtale på telefonnr xxxxxxx.

Dette skal brukes sammen med kjøp av telefonen Nokia 6300.

Hilse

Signatur

OG - Kopi eller medbrakt legitimasjon for den som skriver fullmakten, samt din egen legitimasjon.

Har du alt dette, så skal det gå greit - hvis ikke så prøver du bare en ny butikk :).

Lenke til kommentar
Om du skal kjøpe ny mobil i butikken med abonnement og du ikke er over 18 må du ha med deg fullmakt.

Det nytter ikke å ta det over telefonen i de aller fleste tilfeller, da de trenger underskriften til den som står ansvarlig (en person over 18 år).

8715655[/snapback]

Så det vil da si at det er greit å ta med en lappe med underskrift av foreldre som sier at jeg får kjøpe en mobil med abonnement?

Edit: Så det har kommet en ny post etter jeg skrev denne :innocent:

Da får vi prøve det og håpr det går.

Takker for hjelpen :)

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Så lenge du er under 18 år, setter man en forelder som juridisk ansvarlig.

Dvs. han/hun er ansvarlig for at regninger og slikt betales.

Du blir stående som bruker av abonnementet. (F.eks om noen søker på ditt nr vil du dukke opp, ikke juridisk ansvarlig :)).

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Ja det stemmer, eller du må ha en voksen som står ansvarlig for abbonomanget du disponerer..

8714339[/snapback]

Ok, men må jeg da ha med den personen til butikken eller er det bra nokk men en lapp eller at den "voksene" persjonen ringer over telefon?

8715524[/snapback]

Du må ha en ansvarlig person som tegner abbonomanget..

Den ansvarlige personen må være over 18..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...