Gå til innhold

Må ha nytt skjermkort, hvilket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tusen takk for all info, ble litt klokere nå, så nå skal jeg titte litt.. dere får gjerne komme med forlag til kort =)

 

8800 GTS eller GTX?

8714987[/snapback]

 

Kommer rett og slett ann på hvor mye penger du vil bruke ;)

 

så også at kjerneklokke hastigheten på 8800 er lavere enn 1950 sin??

 

HJELP, hvilket kort bør jeg velge?? hehe...

Et med DirectX 10

Geforce kort

8715021[/snapback]

 

Kjernen kan være raskere, men hastigheten på hver enkelt brikke er raskere enn på ati sin. Dette kortet er jo bedre enn Ati, minne har også endel å si sammen med andre ting. vanskelig å forklare. du må nesten lese deg til det på forumet her og rundt omkring.

 

Gå for Geforce 8800 serien. uten tvil.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Valget står nå mellom

 

Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3 GS, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 725+/2200Mhz+

Kjerneklokkehastighet 725 MHz

Memory Clock Speed 2.2 GHz

Installert videominne 256 MB

 

eller

 

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD

Kjerneklokkehastighet 500 MHz

Videominne installert (maks) 320 MB - GDDR3 SDRAM

Memory Clock Speed 1.6 GHz

 

Selv synes jeg det er rart 8600GTS har større klokkekjerne hastighete, men jeg er ikke så ille inni alle disse tallene, så dere får komentere tilbake til meg

Lenke til kommentar

håper noen kan hjelpe meg med valget, det står mellom:

 

Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3 GS, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 725+/2200Mhz+

Kjerneklokkehastighet 725 MHz

Memory Clock Speed 2.2 GHz

Installert videominne 256 MB

 

eller

 

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD

Kjerneklokkehastighet 500 MHz

Videominne installert (maks) 320 MB - GDDR3 SDRAM

Memory Clock Speed 1.6 GHz

Lenke til kommentar
ATI kan vell måle seg med GeForce? Det der er bare tull;)

 

Til Phinex..

8717559[/snapback]

 

nei.. :no:

 

GTS er bedre enn 1950. Gå for 8800, du. Dersom du har penger og føler deg litt smågal, kan du jo alltids kaste opp litt mer penger til et GTX, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Kortene er jo et halvt år gamle allerede, og det kommer sikkert en nye serie om ikke så altfor mange måneder. Du betaler alltid litt ekstra for toppkortet i forhold til den ytelsesøkningen du får. GTS er et utmerket valg.

Lenke til kommentar
ATI kan vell måle seg med GeForce? Det der er bare tull;)

 

Til Phinex..

8717559[/snapback]

 

nei.. :no:

 

GTS er bedre enn 1950. Gå for 8800, du. Dersom du har penger og føler deg litt smågal, kan du jo alltids kaste opp litt mer penger til et GTX, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Kortene er jo et halvt år gamle allerede, og det kommer sikkert en nye serie om ikke så altfor mange måneder. Du betaler alltid litt ekstra for toppkortet i forhold til den ytelsesøkningen du får. GTS er et utmerket valg.

8719035[/snapback]

Ok, jeg er vertfall meget fornøyd med Ati.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kommer litt ann på, men jeg hadde nokk valgt det grafikkortet jeg bruker per dags dato.. Meget fornøyd med det, skjekk ut tester på det kortet og;)

8714715[/snapback]

 

Du kan jo ikke drive å anbefale et kort som er over 1 år gammelt. Hvis du vil ha ati skjermkort så kjører du Radeon HD 2900 XT. Koster bare rundt 3 lapper. Da vil du få DX10 kort som man trenger for de nye spillene som kommer ut snart. Ikke nok med det, fra de testene jeg har sett utført blant annet av hardware.no så er Radeon HD 2900 XT bedre enn GeForce 8800 GTS, dvs. GeForce sin versjon i samme prisklasse. Hvis du vil ha d beste kortet per dags dato er d helt klart Geforce 8800 GTX (alternativt 8800 ultra, som bare er en overklokka versjon av gtx, noe som man kan gjøre selv tbh). Jeg skal kjøpe meg et GeForce 8800 GTX vertfall, men vil anbefale Radeon HD 2900 XT for deg.

Endret av Almighty_Malachi
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan jeg anbefgale hva jeg vill, og siden  jeg er så fornøyd med grafikkortet jeg bruker, velger jeg å anbefale det.

Det er ikke av de nyeste man kan fåtaki, men det betyr att prisen har sunket endel;)

8724061[/snapback]

 

Det kortet jeg har anbefalt er nok dobbelt så bra og ditt kort er ikke så jævlig mye billigere enn mitt tbh.

Lenke til kommentar
Det var ett kraftig utsagn?

Jeg har ikke annet å si ann at jeg anbefaler det kortet jeg gjør, jeg anbefaler trådsetter det kortet.. Ikke deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du blåser deg opp..

8724112[/snapback]

 

Lol, ingen som blåser seg opp, synes bare det er tåpelig å kjøpe et DX9 kort når det finnes så mange DX10 kort ute på markedet, inkludert fra ati.

Lenke til kommentar
Det var ett kraftig utsagn?

Jeg har ikke annet å si ann at jeg anbefaler det kortet jeg gjør, jeg anbefaler trådsetter det kortet.. Ikke deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du blåser deg opp..

8724112[/snapback]

 

Lol, ingen som blåser seg opp, synes bare det er tåpelig å kjøpe et DX9 kort når det finnes så mange DX10 kort ute på markedet, inkludert fra ati.

8724134[/snapback]

Ok, kan vi glemme dette?

Jeg har anbefalt det jeg anbefaler.. Du anbefaler det du vill;)

Det kortet du har anbefalt, har du det selv?

 

Vi er her for å hjelpe trådsetter, ikke for å krangle med hverandre..

Lenke til kommentar
Det var ett kraftig utsagn?

Jeg har ikke annet å si ann at jeg anbefaler det kortet jeg gjør, jeg anbefaler trådsetter det kortet.. Ikke deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du blåser deg opp..

8724112[/snapback]

 

Lol, ingen som blåser seg opp, synes bare det er tåpelig å kjøpe et DX9 kort når det finnes så mange DX10 kort ute på markedet, inkludert fra ati.

8724134[/snapback]

Ok, kan vi glemme dette?

Jeg har anbefalt det jeg anbefaler.. Du anbefaler det du vill;)

Det kortet du har anbefalt, har du det selv?

 

Vi er her for å hjelpe trådsetter, ikke for å krangle med hverandre..

8724160[/snapback]

 

Har ikke Radeon HD 2900 XT selv, som sagt har jeg tenkt å kjøpe meg ett GeForce 8800 GTX ettersom d er d beste kortet ute per dags dato. Men har sett tester av Radeon kortet. Her har vi en som nylig har blitt utført av gutta i hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...