Gå til innhold

Oppgradering av BIOS uten floppydisk

Zhiven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja boote fra cd-usb stick

Søk på boot cd

usb boot stick

Så finner du det du trenger.

8714716[/snapback]

Hei!

Nå har jeg lastet ned Ultimate Boot CD. Nå oppstår et annet problem. Siden jeg skal flashe BIOSen med filene jeg har lastet ned fra abit.com, må jeg kopiere BIOS-filene over på den ferdige boot-CDen. Disse filene finner ikke Ultimate Boot CD når jeg booter fra CDen. Jeg kommer meg heller ikke inn i pur DOS-mode. Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Jeg har dessverre ikke diskettstasjon, og lurte på om jeg kan omgå dette punktet

Som _sindre_ er inne på, man kan laste ned FlashMenu og pakke ut. Underveis i setup opprettes en mappe til FlashMenu på programfiler.

Programmet finner din nåværende bios-versjon. Du kan velge blant 'One Click LiveUpdate' dvs. automatisk via nettet. Det samme med 'LiveUpdate Step by step'. 'Update from file' er kanskje den sikreste metoden (bortsett fra floppy), spesielt hvis maskina eller nettet er litt ustabilt i utgangspunktet.

Før oppdatering pleier jeg sette Bios optimized default og disable antivirus.

edit: For "sikkerhets skyld" så kjørte jeg nettopp en oppdatering med "one click"-valget på maskina i signaturen, uten å disable antivirus... (tok en sjangs ;) ) Det gikk feilfritt.

Btw, tenkte på at du ikke har floppy, så der bør du vel innom og disable den kontrolleren (FDC) før restart.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...