Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ang. trådløst nettverk i ny leilighet

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte nå, og dit jeg flytter er det trådløst nettverk (for internett) dog ingen mulighet til å kunne koble til en ledning fra min egen router og opp til deres. (Aldri like trådløse løsninger -_-). Så da er spørsmålet mitt:

Hva er den enkleste / rimiligste løsningen for å kunne koble opp 2 pc'er i ett lokalt -tråd- nettverk og samtidig kunne være koblet opp mot det trådløse for internett?

Jeg tenkte om det var mulig å koble mine to opp mot en router/accesspoint/switch/whatever og derifra trådløs link opp mot internett routeren i annen etasje. Er dette mulig?

Jeg har en D-Link DI-524 router liggende.

-Hilsen desperat gamer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn som jeg forstod det, så skal du flytte inn i en leilighet der de har trådløs internett, men det er ikke mulighet for deg å koble deg til den trådløse routeren med kabelen din?

Isåfall så finnes det trådløse nettverksbrorer fra D-link, som du setter i leiligheten. De tar imot trådløse signaler. Så tar du en nettverkskabel fra nettverksbroen og til en switch(vis du skal ha 2 pcer) eller rett i pcen(vis du har en pc)

ble en litt innvikla forklaring, si ifra vis du ikke fortod, eller om jeg hadde feil:)

Edit: Vis du tar en kabel fra den trådløse nettverksbroen til en switch, så kan du gå ha en kabelnettverk i leiligheten din

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Du kan skaffe deg en Linksys WRT54GL og laste den med Hyperwrt firmware.

Pris på routeren er ca 500.- pluss frakt.

Denne setter du så opp i klientmodus og logger den inn på det trådløse nettverket.

Så kobler du på D-linken og deler ut nettverket videre til dine to PCer.

8714260[/snapback]

linksys *shrug* bare hatt dårlig erfaring med det merket.

skal vurdere det. Mange takk for hjelp.

Dranc: nettverksbro, kunne du sendt meg en link på en? (mener du accesspoints?)

altså: det trådløse nettverket --- nettverksbro --- min router (tror jeg kan deaktivere trådløst på den) --- ledning til de 2 pcene

Endret av njalme
Lenke til kommentar
Du kan skaffe deg en Linksys WRT54GL og laste den med Hyperwrt firmware.

Pris på routeren er ca 500.- pluss frakt.

Denne setter du så opp i klientmodus og logger den inn på det trådløse nettverket.

Så kobler du på D-linken og deler ut nettverket videre til dine to PCer.

8714260[/snapback]

linksys *shrug* bare hatt dårlig erfaring med det merket.

skal vurdere det. Mange takk for hjelp.

Dranc: nettverksbro, kunne du sendt meg en link på en? (mener du accesspoints?)

altså: det trådløse nettverket --- nettverksbro --- min router (tror jeg kan deaktivere trådløst på den) --- ledning til de 2 pcene

8717039[/snapback]

wrt54gl er bare box'en til linksys , så bytter du til eks: www.dd-wrt.org så får du en super box :-) og eneste som er linksys er merke på box'en

NB:wrt54g v5 = dritt ! har satt opp 30stk wrt54gl me dd-wrt og en klage. første wrt54g v5 jeg satt opp slutta og funke før jeg kom ut til kunden.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
NB:wrt54g v5 = dritt !  har satt opp 30stk wrt54gl me dd-wrt og en klage. første wrt54g v5 jeg satt opp slutta og funke før jeg kom ut til kunden.

8717260[/snapback]

Har selv installert et par linksys og hatt problemer med samtlige, enten totalt døde eller random disconnects og RTARD support.

Den air station tingen så veldig interesant ut dog, og passer mitt student budsjett veldig bra :p Mange takk

Lenke til kommentar
Du må ikke tro at alle routerne fra samme fabrikant har samme kvalitet.

Ser man på Linksys så har de mange gode produkter men de har også pushet ut mye crap i billigsegmentet.

8717318[/snapback]

Jeg tviler ikke, samme gjelder compaq. Syns du det er stas å kjøpe compaq produkter? :p

Endret av njalme
Lenke til kommentar

Det med å bruke en WRT til klient har jeg blandete erfaringer med, kan virke som om den ikke helt er med.

Bruker lang tid til å koble seg opp, kobler ut, osv, jeg har ikke prøvd Hyperwrt til dette, kanskje den fungerer bedre en DD-WRT til klient?

Lenke til kommentar
Det med å bruke en WRT til klient har jeg blandete erfaringer med, kan virke som om den ikke helt er med.

Bruker lang tid til å koble seg opp, kobler ut, osv, jeg har ikke prøvd Hyperwrt til dette, kanskje den fungerer bedre en DD-WRT til klient?

8718063[/snapback]

dd-wrt og client routed funker perfekt. vil si den bruketr wan porten mot ap. så alt kommer fra en mac og ip. veldig mange aper som ikke liker fler ip/mac over en wlan link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...