Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktimport og Garanti

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å reise til Tyskland i sommer for å importere en Citroen C5-2005 mod. Er det noen som har peiling på dette med garanti når man bruktimporterer? Så vidt jeg vet er garantien 3 år, da vil det jo være 1 år igjen, kan jeg da gå til en norsk forhandler med garantien hvis noe skulle skjære seg?

Andre tips ifm bruktimport mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Citroen 3 års garanti i Tyskland da?

8715247[/snapback]

Vet ikke, trodde garantien var det samme i alle land? Uansett står det garanti i annonsen, spørsmålet er om man kan bruke den i Norge.

http://www.mobile.de/SID5yby0L9S1Bph.5NfLv...11111256413136&

8716847[/snapback]

Er det ikke kommet noen EU/EØS-regler på dette med garanti da? At garantien følger med uansett hvilket EU/EØS-land man kjøper bilen i? Mener å huske å ha hørt noe om det ihvertfall.

pantera

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg vurderer å reise til Tyskland i sommer for å importere en Citroen C5-2005 mod. Er det noen som har peiling på dette med garanti når man bruktimporterer? Så vidt jeg vet er garantien 3 år, da vil det jo være 1 år igjen, kan jeg da gå til en norsk forhandler med garantien hvis noe skulle skjære seg?

Andre tips ifm bruktimport mottas med takk.

8713951[/snapback]

Som regel gir bilfabrikantene 2 års garanti i Tyskland, mens importøren i norge gir 3 år. Kjøper du bilen i Tyskland gjelder den tyske garantitiden i Norge sålenge du følger servicehefte.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...