h_k Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg er på utkikk etter å kjøpe meg en ny bra gaming bærbar pc, som er portabel og kraftig. Jeg har for tiden en Asus A6JM spesifikasjoner er på denne siden https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Ønsker nå å skaffe meg en ny bærbar pc, med directX 10 kort, minst 2 ghz prossesor dual core2, og minst 2GB ram. Er veldig formøyd med Asus sine pc'er, både design og kvalitet. Ønsker også å fortsette med nvidia skjermkort, da jeg liker dem bedre enn Ati. Har sett på den nye asus pc'en Asus G1s, som ser ganske bra ut. med GF 8600 -250 MB grafikk kort. Men lurer litt på om 250MB er litt for lavt? Jeg har 512 på mitt GF 7600, er dette GF 8600 kortet egentlig så mye bedre? Noen som har noen andre pc eksempler til meg? Takker for hjelpen!! Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har du sett på Acer Ferarri? Det er vell en temmelig kraftig laptop du setter kriterier for men du får kjøpt en så bra laptop for penger, men det koster.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Ville anbefale deg en bærbar-PC med et "GeForce 8600M GS eller GT på 512MB" skjermkort.. GeForce 8600M GS/GT og GeForce GO 7700/7600GT/7600 Jeg vil nok være redd for at 250MB blir litt i det minste laget, hvert fall med hard grafikk under høye oppløsninger med AA og AF på.. Når det gjelder Acer Ferrari osv.. Navnet osv har jo ikke en døyt å si, sjekk hva som er inni maskinen.. Da du har den maskinvaren du ønsker, da har du funnet rett PC.. Om det så er en Acer Ferrari eller hva det måtte være.. En Santa Rosa med: - Intel Core 2 Duo T7300++ (kanskje til og med en T7700) - 2GiB RAM+ (hvis du skal kjøre Vista eller x64 så gjerne 3GiB+) - GeForce 8600M GS/GT 512MB - Skjerm med høy oppløsning (1920 x 1200 kanskje) - Greit med lagringskapasitet (160GB+) Det er alt jeg har å anbefale til en hardnakka gaming bærbar-PC.. Budsjettet ditt har selvfølgelig en ganske stor betydning.. Personlig syntes jeg ikke gaming + bærbar hører helt sammen.. Endret 27. mai 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Personlig syntes jeg ikke gaming + bærbar hører helt sammen, Enig! Det er nesten billigere å kjøpe en stasjonær datamskin for spilling og en laptop for vanlig arbeid? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Personlig syntes jeg ikke gaming + bærbar hører helt sammen, Enig!Det er nesten billigere å kjøpe en stasjonær datamskin for spilling og en laptop for vanlig arbeid? 8714549[/snapback] For en gaming bærbar-PC må du jo opp i 16000 ville jeg si hvert fall.. For en skikkelig en så skader ikke 20000+ heller.. Er klart at en stasjonær, da får du jo en temmelig bra gaming PC til 14000-18000.. Og til generelt arbeid holder vell en bærbar til 3000kroner faktisk, kommer selvsagt helt an på arbeids området da.. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Du får en temmelig bra pc til 10.000 hvis du bygger den selv.. Da tenker jeg kunn på datamaskin, ikke på skjerm og slikt.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) stasjonær til 7000: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=45929 bærbar til 7000: https://prisguiden.no/product.php?productId=62150 selv om man legger til fet skjerm, tastatur og mus så blir det billigere med gaming desktop og jobb bærbar vis man overklokker den stasjonære der så har man en pc som burde slå alle bærbare som er på markede... Endret 27. mai 2007 av 2r3fo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) stasjonær til 7000:https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=45929 bærbar til 7000: https://prisguiden.no/product.php?productId=62150 selv om man legger til fet skjerm, tastatur og mus så blir det billigere med gaming desktop og jobb bærbar vis man overklokker den stasjonære der så har man en pc som burde slå alle bærbare som er på markede... 8715223[/snapback] Hvis han skal ha en Gaming-stasjonær og en arbeids-bærbar.. Ville jeg personlig langt inn litt mer penger i den stasjonære, og da eventuelt litt mindre i den bærbare.. Vet som sagt ikke arbeids oppgavene trådstarter ønsker å utføre på den bærbare.. Men stortsett for de fleste personer som ikke jobber med noe veldig teknisk som videoredigering osv.. Så kan du finne deg veldig rimelige bærbare-PCer som dekker de fleste formål disse dager.. Mitt tips til en hardnakka gaming-PC Den PC-en burde dra alt, og da mener jeg alt som er å finne per dags dato med alt på max selv under veldig høye oppløsninger.. Samt også fremtidlige DirectX10 spill som Crysis osv uten de største problemer.. Også utstyr med 4GiB for Vista x64 bruk, for XP x86 (32bit) kan ikke mer enn ca 3GiB benyttes, så da kan du droppe ned til 2GiB egentlig.. En veldig high-end PC.. Den er utstyrt med 4GiB "very-low latency" minne, CL3.. Optimalt for spilling.. Som sagt, x86 (32bit) systemer kan ikke benytte seg av mer enn ca 3GiB RAM, så bruk av 4GiB RAM forutsetter enten Windows XP Professional x64 eller Windows Vista x64 operativsystem.. Et GeForce 8800GTX for optimalt bilde ytelse og opplevelse i spilling.. Det best ytende kortet på markedet idag, bare 8800Ultra som yter hårfint bedre.. Har også støtte for DirectX10 @ Shader Model 4.. Som gir det full støtte for bruk utnyttelse av grafikk motoren i blant annet kommende spill som Crysis.. Forutsetter et Windows Vista operativsystem.. Hovedkort som benytter seg av nVidias topp-brikkesett nForce680i SLi.. For optimal stabilitet og ytelse.. Samt støtten for SLi oppsett.. Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro lydkort, for best mulig lydgjengivelse og detaljer når du spiller.. 80GB - System disk for operativsystemet.. 320GB - Harddisk for alt mulig annet dilldall Intel Core 2 Duo E6700 med en Noctua (omtalt som den aller beste kjøleren der ute), som vil gi deg en forrykende prosessor ytelse og kapasitet.. Dual Core, og burde fint kunne bli klokket til 3.5GHz+ MIST 600W PSU, en av de mest stabile PSU'ene der ute.. Og skal uten problemer gi systemet nok av strøm En grei DVD-brenner og ok kabinett.. Hva mer trenger man til gaming? Endret 27. mai 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
h_k Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg vet at stasjonære pc'er vil være best til spilling. Men selv liker jeg best bærbare pc'er, da jeg liker å kunne ta den med meg, da jeg reiser og er ikke fan av stasjonær pc da de tar plass Har endelig fått samboren min sin stasjonære pc ut av huset, da han fikk solgt den til en kompis. Så vi har begge lapptopper nå, da vi synes dette er lettere, selv om det er dyrere. Han gleder seg til å ta over min bærbare når jeg får kjøpt meg ny, siden jeg studerer data, informasjonsteknologi, Så det er viktig for meg med en god lapptopp. Jeg liker å spille data spill også så det er grunnen til at jeg lurte på gaming lapptopp. Den jeg har nå er ganske bra. Lurte derfor på det med skjermkort, siden jeg ikke vil ha noen nedgradering fra pc'n jeg allerede har. Jeg har lagt av et beløp på max 20 000 til ny bærbar. Jeg ønsker å kjøpe pc med Vista og Nvidia DirectX 10 skjermkort. Så tenkte i utgangspunkt på Geforce 8600 serien, men har også hørt de har gitt ut en ny serie de kaller NVIDIA Quadro FX 1600M, 560M, 360M. Er disse bedre? og er det noen kommende bærbare pc'er som kunne passe til mine ønsker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå