Gå til innhold

Lei madeleine saken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun jeg som venter på denne overskriften:

"Gerry og Kate McCann arrestert for forsvinningen av Madeleine"

Uansett, lei av all pressedekningen saken får. Synd, trist og leit at slike ting skjer. Men denne saken er ikke enestående.

Lenke til kommentar
Eneste jeg lurer på er om en små tykk liten tysker hadde fått samme internasjonale oppmerksomhet som en søt liten blond brite...

Men dette er virkelig tragisk uansett hvem det er, håper så inderlig de finner henne!

Her kan du "se" savnede barn fra stort sett hele verden...

8716957[/snapback]

Synes ikke hun er så veldig søt akkurat ...

8738713[/snapback]

Det var kun et "bilde" for å stifte et eksempel

Lenke til kommentar

Blir kvalm av hvordan enkelte rike kjendiser donerer bort penger til saken. At hun blir funnet skal ikke stå på pengene. Syns de heller kunne ha hjulpet på andre måter (støtte og utstyr til familien etc.). At noen skal bli rike og leve resten av livet sitt på en slik tragisk sak er direkte ufyselig.

Lenke til kommentar
Blir kvalm av hvordan enkelte rike kjendiser donerer bort penger til saken. At hun blir funnet skal ikke stå på pengene. Syns de heller kunne ha hjulpet på andre måter (støtte og utstyr til familien etc.). At noen skal bli rike og leve resten av livet sitt på en slik tragisk sak er direkte ufyselig.

8740482[/snapback]

Da synes jeg det "riktige" ville vært å sette pengene i et internasjonalt fond som kan gå til hjelp til å finne barn i hele verden (hvis penger kan hjelpe).

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

8740482[/snapback]

Da synes jeg det "riktige" ville vært å sette pengene i et internasjonalt fond som kan gå til hjelp til å finne barn i hele verden (hvis penger kan hjelpe).

8740913[/snapback]

Ja. Kvalmt at noen skal bli millionærer på en kidnappelse, mens mange andre barn der ute ikke engang for noe oppmerksomhet.

Når paven "velsigner" et bilde av lille Madeleine så blir jeg litt sjokkert egentlig. Hva med og "velsigne" alle andre forsvunnne barn der ute, og ikke bare Madeleine på grunn av pressedekningen hun har fått?

Lenke til kommentar

Quoter meg selv!

Har ikke fulgt altfor godt med på saken, eller hvordan den har blitt vinklet i media, men har jo utvilsomt fått med meg at saken har fått masse oppmerksomhet.

Om denne ene saken faktisk kan brukes til å sette søkelys på at barn faktisk forsvinner så har det blitt oppnådd mye.

At problemet som helhet ikke kommer så godt frem i media, men hovedsaklig har fokus på denne saken, kan likevel bety at  myndigheter og andre parter med relevant tilknytning øker sitt arbeid for å motvirke slike hendelser i fremtiden.

Så da er kanskje bruken av Madeleien som gallionsfigur allikevel verdt et drøss med artikler på vg.nett mm, og ikke minst litt av vår oppmerksomhet.

8787273[/snapback]

Lenke til kommentar

Leste igår at foreldrene nekter å forlate Portugal fordi datteren forsvant derifra... Derimot låner de en privatjet for å turnere europa og afrika for å "lete" etter henne. Ser også at Elton John skal lage en minnekonsert eller noe sånt for henne, når oppstyret har lagt seg. Jeg blir kvalm

Lenke til kommentar
Leste igår at foreldrene nekter å forlate Portugal fordi datteren forsvant derifra... Derimot låner de en privatjet for å turnere europa og afrika for å "lete" etter henne. Ser også at Elton John skal lage en minnekonsert eller noe sånt for henne, når oppstyret har lagt seg. Jeg blir kvalm

8796400[/snapback]

mener jeg leste det jeg å... Men så mener jeg å ha lest at de skal farte rundt i europa å "reklamere"(?) for dattra si...

Lenke til kommentar

8796400[/snapback]

mener jeg leste det jeg å... Men så mener jeg å ha lest at de skal farte rundt i europa å "reklamere"(?) for dattra si...

8796458[/snapback]

Ja det var akkurat dette jeg også reagerte på :dontgetit:

Lenke til kommentar

Madeleine-saken var utdatert før den var påbegynt. Personlig driter jeg uendelig hardt i denne ene jenta. Dette er en sak som er et problem for familien, ikke noe hele jævla verden trenger/har behov for å bry seg med.

Det finnes andre barnesaker i verden som er langt viktigere enn denne saken, og som er utbredt i større dag.

Men siden de problemene vedrører hver dag gidder ikke media fokusere på de, da de ikke lengre er nyheter men problematikk.

For meg er det knekkende likegyldig om madelein er død eller levende. Men det hadde vært fint om media kunne skrevet noe om barnearbeid eller barnekrigere igjen, etter gammelt. Og fått artister og kjendiser til å rette oppmerksomheten mot de. For DET er det behov for.

Lenke til kommentar
Kun jeg som venter på denne overskriften:

"Gerry og Kate McCann arrestert for forsvinningen av Madeleine"

Uansett, lei av all pressedekningen saken får. Synd, trist og leit at slike ting skjer. Men denne saken er ikke enestående.

8739913[/snapback]

Jeg ser for meg det samme selv, som jeg har sakt tidligere..

Alt for mange tilfeldigheter, alt for få spor, ingen synlige feil..

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig utrolig synd og vedkommende (hvem enn det nå skulle vise seg og være) skulle hatt skamjuling and then some. Når det er sagt, er jeg enig med dem fleste som har skrivd innlegg i denne tråden, det er altfor mye fokus på denne saken kontra alle andre kidnapping- og forsvinningssaker rundt om i verden.

Selvfølgelig er pressedekning utelukkende positivt, sånt er jo i stor grad med på å forhåpentligvis komme til en løsning i saken, men det jeg ikke klarer å forstå helt er hvorfor er det så mye sirkus rundt nettopp henne? Såvidt jeg har forstått er det jo "bare" en vanlig familie.

Kan forestille meg at andre familier som også savner sine kjære må være litt oppgitt fordi denne saken har fått så mye mer oppmerksomhet, ikke bare lokalt/nasjonalt men også riksdekkende.

(Litt paradoksalt at med så store utlovede belønninger har det fortsatt ikke skjedd noe avgjørende)

Lenke til kommentar

Trådstarter, jeg har selv undret over dette.

Det er selvfølgelig trist og alt sammen, men hvorfor skal akkurat denne jenta få oppmerksomhet fra hele verden når flere tusen barn forsvinner hvert år, også fra Storbritannia ? Hva er det som gjør at akkurat henne sluker verdens oppmerksomhet ?

Det er jo lett å tro at det er fordi hun er som oss, en vestlig innbygger på tur til Syden, men det kan jo ikke være det. Det er jo tross alt ekstremt mange barn som forsvinner hvert år fra Storbritannia, som nevnt tidligere, og vi hører strengt talt ikke om alle disse.

Noen som har en god forklaring på lur ? For her sitter jeg fast..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...