neadii Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 OK! Jeg har et utrolig irriterende problem. Jeg får ikke formatert. PCen står på og jeg putter in XP CDen, så trykker jeg på innstaller og får denne feilmeldingen: Windows Setup. Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette, fordi Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen. Advarsel! Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows-versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskinen, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes. Og når jeg prøver å restarte PCen slik at CDen starter fra startup så kommer den bare rett inn på Windows istedet. Noen som aner åssen jeg gjør slik at CDen starter før Windows? Lenke til kommentar
Fugazie Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Forsøk å avinstallere Windows XP ServicePack 2 , så løser nok problemet seg... Lenke til kommentar
neadii Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg er nybegynner. Åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Ability Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det du gjør er å boote PCen med XP CDen. Derfra er det irrelevant hva du kjører på PCen siden du kan slette partisjoner, lage nye og formatere. Om den ikke booter når du slår på PCen så må du inn i BIOS og skifte sånn at CD-romen starter før hardisken. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Det var BIOS det het ja! Men åssen endrer jeg BIOS rekkefølgen? :-) Lenke til kommentar
Fugazie Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Via kontrollpanel ... "Legg til eller fjern programmer"... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det går ikke å endre bootrekkefølgen Via kontrollpanel ... "Legg til eller fjern programmer". Det du må gjøre er å trykke en tast rett etter start av maskinen for å komme inn i bios. Hos meg er det F2. Når du er i bios skal du lete deg frem til "boot sequence" eller noe i den duren. Der setter du CD-Rom som alternativ nr. 1, så setter du harddisk som alternativ nr. 2. Da vil du få opp teksten "Trykk en tast for å boote fra CDRom" når du starter maskinen. Nå kan du boote fra innstallasjonsCDen din og formatere og partisjonere harddisken din, og så innstallere Windows. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Det er forskjellig fra maskin til maskin hvordan du kommer inn i BIOS. Ser etter ved oppstart. Er det merke-PC eller hjemmesnekret? Det virker som du har SP2 på datamaskinen, men CDen inneholder SP1. Derfor opplever du dette. Legg merke til at når du reinstallerer XP så mister du all data på harddisken. Ta derfor sikkerhetskopier av det viktigeste. Endret 27. mai 2007 av Jallenbo Lenke til kommentar
neadii Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Takk, pmarius. Tror knappen på pcen min er Shift + F10. Jallenbo, PCen min er hjemmesnekra og det er Windows XP SP2 jeg har ja. Og takk for tipset, men har tatt backups allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå