Zonda Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har et problem med at jeg til stadighet faller ut av det trådløse nettverket som huseier har satt opp. Av og til funker det bra, og jeg får gode hastigheter på lasting av sider, men så plutselig kan det henge seg helt opp og alt går i sørpe. Noen ganger er det ikke kontakt i det hele tatt. Huseier sier at han ikke har de problemene, så jeg lurer på om det er noe galt med nettverkskortet mitt. Har et Gigabyte GN-WPKG. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Lite sansynlig att det er noe galt med netverkskorett ditt, derimot tror jeg det er noe krøll men trådløs router.. Hvet du noe om hvilken router det er snakk om? Har hatt samme problemet selv, men etter år med prøving og feiling er det nå stsabilt som bare det.. Hvis router har mulighet til restart kan det tilbakestille routeren, å da går den fortere.. Av egen erfaring.. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Lite sansynlig att det er noe galt med netverkskorett ditt, derimot tror jeg det er noe krøll men trådløs router..Hvet du noe om hvilken router det er snakk om? Har hatt samme problemet selv, men etter år med prøving og feiling er det nå stsabilt som bare det.. Hvis router har mulighet til restart kan det tilbakestille routeren, å da går den fortere.. Av egen erfaring.. 8713287[/snapback] Vet ikke hvilken router det er, men det er NextGenTel som leverer nettet. Har av og til funket når huseier har plugget routeren inn og ut av støpselet. Er imidlertid litt kjipt å gå ned til han hver gang jeg ikke har nett, og så er det jo ikke alltid han er der heller.... Noe som er litt merkelig er at min søster som har en IBM Thinkpad en gang satt og surfet på mitt rom, mens nettet gikk i stå på min maskin. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) jeg har selv et GN-WPKG kort, og den plutselig kobler ut. sånn er bare korte. du kan veldig lett se det ved og laste ned "netstumbler" www.stumbler.net da ser du signal styrken, og da ser du plutselig blir alt singal borte :-/ det hjelper og ikke bruke den windows wirelesszero tingen, men bruk den som følger med korte. Endret 27. mai 2007 av ranvik Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det kan nokk være noen instillinger på selve routeren som forårsaker dette.. Tchp settings eller hva det nå heter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå