Gå til innhold

Bærbar som kjører bf2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF2 klarte jeg å kjøre i 1024x768 på medium oppløsning med ett Radeon 9800pro og en vesentlig dårligere CPU enn den som står i disse maskinene. Jeg vil tippe at hvis du holder deg til lavere oppløsninger, så går det greit nok.

edit: sjekket vga charts.. desktop versjonen av x1300 klarer sånn ca 20fps i BF2142, som jo ikke er sååå ulikt BF2... tror du vil slite.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
så du sier det vil funke med hpn?

8713454[/snapback]

Det skjermkortet (6150) er enda dårligere. Prøvde faktisk samme skjermkort på laveste innstilling på COD2 og det gikk omtrent ikke i det hele tatt selv med dualcore og 2 gb ram :no:

Aproppo ram, du bør ha 2 gb til BF2.

Tipper du må opp i 11000 og f.eks. et 7600 kort for å få brukbare ytelser i BF2:

https://prisguiden.no/product.php?productId=71647

Med sine 240 gb hd og 17" skjerm så blir det også en helt annet pc :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

BF2 på laptop til 7k kan faktisk bli en utfordring. Jeg vil tippe X1600, GF7600 eller 7700 er nødvendig for ok FPS. Denne fra SIBA er det nærmeste jeg finner sånn umiddelbart.

EDIT:

Netshop selger denne. Men du må be de sette inn 512 ekstra ram (ca. 500 kroner), da skulle den duge.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Noen som vet om Nvidias GeForce GO 7300 can kjøre BF2? Har hørt at den muligens klarer det, men da med dårlig kvalitet da.... men er usikker. Hjemmesiden til Nvidia sier den skal klare de nyere spillene (men i hvilken kvalitet opplyser de ikke), men vet egentlig ikke.....

Om noe vet, så si fra, siden jeg vet om en pc som da kan klarer BF2 (men har 1 GB ram da, kan oppgraderes) til rett under 8K (7 990 NOK), om Nvidias GeForce GO 7300 can kjøre BF2. Kjør BF2 på 1 GB ram til du har spart til oppgradering ;) .

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en PC med enten et Ati x1400 (eller kraftigere), eller et GeForce 7400 (eller kraftigere) Disse vil klare CS 1.6 glatt og BF2 greit.

Har selv Ati 9700 og kjører begge disse spillene uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en PC med enten et Ati x1400 (eller kraftigere), eller et GeForce 7400 (eller kraftigere) Disse vil klare CS 1.6 glatt og BF2 greit.

Har selv Ati 9700 og kjører begge disse spillene uten problemer.

8714182[/snapback]

Sant nok. De skjermkortene dugger, eneste problemet er bare prisen på laptoper som har slike skjermkort. De kommer jo oftest på noe langt over 8 K. Egentlig ville trådstarter ha noe til under 7 K, men med de ytelsene Haffi vil ha, er det litt vanskelig. Er 7 000 NOK ALT du har å bruke Haffi?

Lenke til kommentar

Hadde det vært mulig for tråstarter å legge på 1000-2000kr til, hadde han med en gang fått en mye bedre PC. (Slik er det jo som oftest da men, en PC til 8000-9000kr vil tilfredstille kravene og litt til..)

Edit: Kommer helt selvfølgelig ann på hvor kresen du er når du spiller CS. En PC med feks GMA 950 _klarer_ jo CS på rundt stabilt ca 60 fps så lenge det ikke skjer så veldig mye rundt deg.

Skal det være en PC med mulighet for bittelitt spilling av og til? eller som primær bærbar spill PC?

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...