NightWolfie Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei, som tittelen sier så skal jeg få meg Q6600 i løpet av noen dager (orker ikke vente på priskuttet i Juli xD) 1. Er dette noen bra prosessor? 2. Klokker den godt? Hvilke hastigheter kan jeg forvente meg utifra det systemet jeg har (se profil) 3. Hvis jeg klokker den over QX6700 vil den være bedre da? 4 Hvor mye strøm vil den kreve? Irrelevant egentlig siden jeg får meg 1000W uansett.. Men kjekt å vite.. EDIT: 5. Hvilken revisjon av denne prosessoren kan jeg vente? Der jeg bestiller fra får de inn nye prosessorer grunnet at de ikke har på lager, om noen dager. Kan vel regne med å få en som klokker godt? Endret 27. mai 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har selv en Q6600 som er oppgitt til ca 105W, vet at Q6600 kommer med en nyerer revisjon/modell som er oppgitt til ca 95W. Hvorden den er til å overklokke aner eg ikke? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, som tittelen sier så skal jeg få meg Q6600 i løpet av noen dager (orker ikke vente på priskuttet i Juli xD) 1. Er dette noen bra prosessor? ja Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Trenger man mye større strømforsyning med Q6600 enn E6600? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ja, litt større. Men siden komponenter så og si aldri kjører på full load så skal det vel gå greit med den samme PSUen på begge. Det spørst også litt på hvilke komponenter du har da. Til trådstarter: Dersom du skal overklokke. Post fremgangsmåten din. Og resultat. Tenker nemlig på samme CPU jeg og, men bare at jeg kommer til å vente til priskuttet i Juli. Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei, som tittelen sier så skal jeg få meg Q6600 i løpet av noen dager (orker ikke vente på priskuttet i Juli xD) 1. Er dette noen bra prosessor? 2. Klokker den godt? Hvilke hastigheter kan jeg forvente meg utifra det systemet jeg har (se profil) 3. Hvis jeg klokker den over QX6700 vil den være bedre da? 4 Hvor mye strøm vil den kreve? Irrelevant egentlig siden jeg får meg 1000W uansett.. Men kjekt å vite.. EDIT: 5. Hvilken revisjon av denne prosessoren kan jeg vente? Der jeg bestiller fra får de inn nye prosessorer grunnet at de ikke har på lager, om noen dager. Kan vel regne med å få en som klokker godt? 8712947[/snapback] 1. ja da flotte cpu 2. spør på kjøling din 3. KLokk mer enn qx6700 sin stock? hastighet? så ja 4. drikker mye strøm ja der er 2*E6600 i et 5 vet ikke , størst problem med klokking er varmen fra cpu og hvilket hovedkort du velger .Q6600 er Veldig varme. [email protected] 1.45vcore = 80c load på nortuca 12F med 120mm mister på max og svær bordvifte siden av pcen Endret 28. mai 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Var en kar som sa til meg at det gikk an å svi av transistorer i cpu? Stemmer dette? Og den vil fortsatt funke...? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Noen som veit hva en bra stepping på denne cpu'n er? Eller hvilken produksjonsuke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå