Gå til innhold

Skal organisere musikken på en sommerfest

Olanru

Anbefalte innlegg

Hej!

Trenger litt tips her osv.

Har fått ansvaret for musikken på sommerfesten i år og lurte på hva som passer bra:)

Hittil har jeg tatt litt forskjellig, det kommer jo folk fra 20 til 50 lissom så jeg prøver å blande litt.

men kan noen gi meg en sånn ca playlist ?

takker for alle tips osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du tar deg noen søk på eldre topp20 lister (i nrk eller vg sitt arkiv). Du kan for eksempel dele inn klientellet (de som er på festen) i aldersgrupper f.eks 20-25, 25-30, 30-40 og 40-50. Så søker du opp vg-lista for de to siste ukene i juli, for 2-5 år siden for aldersgruppen 20-25, 5-8 år siden for 25-30 osv. Du vil garantert oppdage en del sommerhits som du selv husker, og kanskje er du spenstig og prøver deg på noen "hiter" du ikke kjenner til. Jo "lengre" tilbake du går jo mindre sansynlig er det at du kjenner til låtene, men jo større sjanse er det for at du virkelig kan glede noen (gjerne i den eldre del av klientellet) med å spille en låt "de ikke har hørt på mange år". Da får du "goodfeel" stemning på dansegulvet skal du se.

Sett deg opp en playlist på en 40-50 låter basert på overstående, randomize - og sett hør så gjennom den og prøv å få en fin flyt i "beaten" slik at ikke musikken hopper så veldig i takt/beat.

Ett ellers gennerellt tips er å holde seg til "almenn" musikk - ungå sjangere som er for spesiellt intereserte, det være seg heavy eller sløy jazz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...