Gå til innhold

Tips til valg av ram brikke

bruno99

Anbefalte innlegg

Det står mellom disse to:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329419

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335233

Fordelen med de første er at de genrelt er bedre med mye mer MHz, men de andre er jo 2x2 gb, og da er det vel lettere å oppgradere når 8 gb blir nødvendig, såmtidig kan det være bedre å ha kvaliets minne...?

Hva tror dere, hvilken av disse bør jeg velge?

Eller har dere noen andre tips, 2000 er mitt ram budsjett :thumbup:

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi at det e et mye bedre og raskere minne.

Vesst det e framtia som bekymre dæ, så ta d helt rolig.

Når det blir et krav/behov om 8gb, har du skifta maskin førr lenge sia.

Dessuten blir den 9600ramèn billigere nu, fordi det bynne å komme ddr3 på markedet :)

Ka har du ellers i maskina di?

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Fordi at det e et mye bedre og raskere minne.

Vesst det e framtia som bekymre dæ, så ta d helt rolig.

Når det blir et krav/behov om 8gb, har du skifta maskin førr lenge sia.

Dessuten blir den 9600ramèn billigere nu, fordi det bynne å komme ddr3 på markedet  :)

Ka har du ellers i maskina di?

8714557[/snapback]

har ikke kjøpt makinen, men skal ha quadE6600 8800 gtx skjermkort,hoved kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333220

en 650w strømforsyning og en samsung sata 500gb harddisk. Jeg regner med du ser at nederste eksempelet på ram er 4 gb og det du anbefaler er 2?

Ser oppsettet alt i alt greit ut?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Nu e ikke æ nåkka expert, men syns du skal se etter et hk uten vifte på.

De små viftan der trur æ bråke MASSE.

Ram: e klar over 2gb vs 4gb, men poenget mitt her e at du kan kjøpe 2gb till av samme sort litt seinere,enda billigere.

De brikkan æ anbefale har gått ned over 1000,- på 3 mnd(PS: ALL ram har gått ned) :thumbup:

Lenke til kommentar
Nu e ikke æ nåkka expert, men syns du skal se etter et hk uten vifte på.

De små viftan der trur æ bråke MASSE.

Ram: e klar over 2gb vs 4gb, men poenget mitt her e at du kan kjøpe 2gb till av samme sort litt seinere,enda billigere.

De brikkan æ anbefale har gått ned over 1000,- på 3 mnd(PS: ALL ram har gått ned)  :thumbup:

8714856[/snapback]

Ok, takk for hjelpen :thumbup:

Men kan ikke se at det er noe vifte på hovedkortet, har du noen andre tips til HK?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Med mindre du har store planer om overklokking, kan jeg absolutt ikke se behovet for PC9600-ram. 2-4 giga PC6400-ram eller tilsvarende vil være et bedre alternativ for "mannen i gata".

Hovedkortet du har sett deg ut har aktiv kjøling på chipset, man finner i dag en rekke hovedkort med samme chipset som har passiv kjøling. De små viftene bråker faktisk noe aldeles for jævlig, så unngå dem om du kan.

Ang. kjøp av hovedkort generelt sett - finn ut hva det er du trenger. Hvis du kan slippe unna med et nForce 650-kort til halve prisen av et 680-kort, hvorfor ikke spare inn litt her og der?

Når det gjelder PSU, vil jeg slå følge med mesteparten av forumet her, og anbefale Mist. Mist 500w er utrolig stillegående! Den burde holde i massevis til det oppsettet du har sett for deg også.

Ikke glem å anskaffe en god CPU-kjøler. Boxed-kjøleren som følger med Intel-prosessorer er ikke helt optimal.

Lenke til kommentar
Med mindre du har store planer om overklokking, kan jeg absolutt ikke se behovet for PC9600-ram. 2-4 giga PC6400-ram eller tilsvarende vil være et bedre alternativ for "mannen i gata".

Hovedkortet du har sett deg ut har aktiv kjøling på chipset, man finner i dag en rekke hovedkort med samme chipset som har passiv kjøling. De små viftene bråker faktisk noe aldeles for jævlig, så unngå dem om du kan.

Ang. kjøp av hovedkort generelt sett - finn ut hva det er du trenger. Hvis du kan slippe unna med et nForce 650-kort til halve prisen av et 680-kort, hvorfor ikke spare inn litt her og der?

Når det gjelder PSU, vil jeg slå følge med mesteparten av forumet her, og anbefale Mist. Mist 500w er utrolig stillegående! Den burde holde i massevis til det oppsettet du har sett for deg også.

Ikke glem å anskaffe en god CPU-kjøler. Boxed-kjøleren som følger med Intel-prosessorer er ikke helt optimal.

8715004[/snapback]

Veit ikke helt om æ e enig me dæ ang minne.

Æ byggde mæ en pc førr ca 6,5 år sia, å da kjøpte æ de råaste delan æ hadde råd me.

I dag kjøre æ Vista Ultimate så det grin på den maskina.

Måtte kun kjøpe mere minne, å det kosta mæ under 1000,-

Mao det lønte sæ førr mæ å kjøpe det beste da, å det trur æ det vil gjøre førr alle, me tanke på livslengde på maskina.

Lenke til kommentar

8715004[/snapback]

ok, du virker som en fyr med svært god peiling, du kunne ikke tenke deg å finne et passende hovedkort da, har en pris grense på ca. 1500, men mindre det er supert som koster 1600, cpu kjøler har jeg ikke tenkt på en gang, skal se på det, men du tror det holder med 500w til mitt opsett med 8800gtx osv? Jeg har sett meg ut en 650w jeg da, men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...