Gå til innhold

Oppretting av ny mailkonto. SMTP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må fylle ut maiserveren også.

F.eks. SMTP.hotmail.com eller SMTP.online.no eller hva det er for leverandør av mailserver du har på utgående mail.

8712699[/snapback]

---------------

Takk :-)

Må dette gjøres for POP3 også?

Og nå som det allede ble satt opp feil, hvordan kan jeg så gå tilbake og sette opp riktig?

Lenke til kommentar

POP3 kan desværre være så mangt men kan også være det samme som SMTP.

Jeg har POP3.localhost og SMTP.online.no

Før var POP3 og SMTP lik.

Men dette er opplysninger du fikk når du oppretta mailkontoen og fikk du det ikke da så ta kontakt med de som har mailserveren så får du det oppgitt.

For å endre den feile kontoen så er det enklest og slette den og opprette en ny.

Eller du kan gå inn og endre den som er feil.

Den ligger under Tools> Accounts i OE.

Lenke til kommentar
POP3 kan desværre være så mangt men kan også være det samme som SMTP.

Jeg har POP3.localhost og SMTP.online.no

Før var POP3 og SMTP lik.

Men dette er opplysninger du fikk når du oppretta mailkontoen og fikk du det ikke da så ta kontakt med de som har mailserveren så får du det oppgitt.

For å endre den feile kontoen så er det enklest og slette den og opprette en ny.

Eller du kan gå inn og endre den som er feil.

Den ligger under Tools> Accounts i OE.

8712759[/snapback]

Takk, det virket :-)

Lenke til kommentar
perpyro: dette blir litt offtopic, men hvorfor pop localhost og smtp en remote server? Motsatt kunne jeg skjønnt, men dette virka rart for meg.

8712800[/snapback]

Ser for meg ut som om det er antivirusen som har satt det slik for å søke igjennom innkommende epost... evnt har han en pop3 server på maskinen sin som eposten til han blir levert til, eller som henter i fra en annen pop3 server. Flere muligheter :)

Lenke til kommentar

POP og SMTP er same server i de fleste tilfeller fysisk sett.

POP

Post Office Protocol refers to a way that e-mail client software such as Outlook gets mail from a mail server. Point of Presence refers to an access point to the Internet.

SMTP

Simple Mail Transfer Protocol: The Internet standard protocol for transferring electronic mail messages from one computer to another. SMTP specifies how two mail systems interact and the format of control messages they exchange to transfer mail.

Ein detalj som er interessant å legger merke til er at POP-tilgangen kan berre vere den serveren som har denne mailkonoten, mens SMTP kan du bruke andre leverandørers tjenester.

Vanligvis stenger ein ISP for andre SMTP-tjenester enn sin eigen (spam-kontroll) Slik at har du telenor så skal du bruke telenors smtp, sjølv om du har mailkonto frå ein anna.

Lenke til kommentar
perpyro: dette blir litt offtopic, men hvorfor pop localhost og smtp en remote server? Motsatt kunne jeg skjønnt, men dette virka rart for meg.

8712800[/snapback]

Beklager glemte det, er spamfilteret som gjør det slikt. :blush:

Men uansett har POP3 serveren blitt endra siden jeg oppretta denne kontoen i 2000.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...