Gå til innhold

Minne til Acer Travelmate 8003 LMI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann alle dere vise :)

 

Skal til og bestille minne til en Acer TM 8003 Lmi,ser at denne bruker so-dimm ddr minne,vil jeg kunne bruke so-dimm ddr2 i denne ?

 

Feks denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=73821

 

Om dette ikke går,hvilket minne anbefaler dere ? mest mulig minne for minst mulig bucks :thumbup:

 

Mvh Helge

8712468[/snapback]

 

Jeg finner ingen sider som opplyser hvilken RAM type denne modellen bruker. Den er til og med tatt vekk fra Acer.com sine egne sider, så det tyder på at denne laptopen ikke er helt ny. Men, ihvertfall så lurer jeg på hvorfor du skal til å kjøpe RAM til den? Man burde ikke åpne laptopen og skifte ut RAM'en selv, ved mindre man faktisk jobber ved et slikt verksted som gjør dette. Det tar fra deg garantien på laptopen, og du risikerer stor skade på laptopen om du gjør noe galt ved å gjøre det selv. Jeg hadde rådet deg til å gå til en godkjent forhandler av Acer, eller ringe Acer sin egen support telefon, og få dem til å åpne laptopen, se inni hva slags RAM du bruker, og la dem oppgradere RAM'en for deg. Vet det koster ekstra for RAM og for tjenesten, men du beholder ihvertfall garantien og får ikke skade på laptopen.

 

Cheesewheese

Lenke til kommentar

Sant nok det cheeseweese en bør ikke åpne pc`n om en er redd for å miste garantien.

Men her er det en luke under pc`n så en kommer lett til minne slotten,bare til å vippe den ut og skifte,lett som bare det.

 

På brikken som ligger i nå så står det.

 

ddr , 333 , cl2,5

 

Håper på oppløftende svar hehe

Lenke til kommentar

Hmm er det virkelig ingen som vet noe om dette ?

 

Er vel egentlig rimelig sikker selv på at det ikke går,men tenkte jeg skulle høre med dere "datagenier" her på forumet før jeg bestiller.

 

Men får ta kontakt med acer å høre med de :hmm: .

 

Mvh Helge

Lenke til kommentar

Men, ihvertfall så lurer jeg på hvorfor du skal til å kjøpe RAM til den? Man burde ikke åpne laptopen og skifte ut RAM'en selv, ved mindre man faktisk jobber ved et slikt verksted som gjør dette. Det tar fra deg garantien på laptopen, og du risikerer stor skade på laptopen om du gjør noe galt ved å gjøre det selv. Jeg hadde rådet deg til å gå til en godkjent forhandler av Acer, eller ringe Acer sin egen support telefon, og få dem til å åpne laptopen, se inni hva slags RAM du bruker, og la dem oppgradere RAM'en for deg. Vet det koster ekstra for RAM og for tjenesten, men du beholder ihvertfall garantien og får ikke skade på laptopen.

 

Cheesewheese

-------------------------------------------------------------------

Pisspreik ! Det er et deksel under maskinen som er festet med 2 skruer..til og med min bestemor klarer å bytte/oppgradere minne på denne modellen. Og det går ikke utover garantien.

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...