Stoned Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Heisann alle dere vise Skal til og bestille minne til en Acer TM 8003 Lmi,ser at denne bruker so-dimm ddr minne,vil jeg kunne bruke so-dimm ddr2 i denne ? Feks denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=73821 Om dette ikke går,hvilket minne anbefaler dere ? mest mulig minne for minst mulig bucks Mvh Helge Endret 27. mai 2007 av Stoned Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Heisann alle dere vise Skal til og bestille minne til en Acer TM 8003 Lmi,ser at denne bruker so-dimm ddr minne,vil jeg kunne bruke so-dimm ddr2 i denne ? Feks denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=73821 Om dette ikke går,hvilket minne anbefaler dere ? mest mulig minne for minst mulig bucks Mvh Helge 8712468[/snapback] Jeg finner ingen sider som opplyser hvilken RAM type denne modellen bruker. Den er til og med tatt vekk fra Acer.com sine egne sider, så det tyder på at denne laptopen ikke er helt ny. Men, ihvertfall så lurer jeg på hvorfor du skal til å kjøpe RAM til den? Man burde ikke åpne laptopen og skifte ut RAM'en selv, ved mindre man faktisk jobber ved et slikt verksted som gjør dette. Det tar fra deg garantien på laptopen, og du risikerer stor skade på laptopen om du gjør noe galt ved å gjøre det selv. Jeg hadde rådet deg til å gå til en godkjent forhandler av Acer, eller ringe Acer sin egen support telefon, og få dem til å åpne laptopen, se inni hva slags RAM du bruker, og la dem oppgradere RAM'en for deg. Vet det koster ekstra for RAM og for tjenesten, men du beholder ihvertfall garantien og får ikke skade på laptopen. Cheesewheese Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Sant nok det cheeseweese en bør ikke åpne pc`n om en er redd for å miste garantien. Men her er det en luke under pc`n så en kommer lett til minne slotten,bare til å vippe den ut og skifte,lett som bare det. På brikken som ligger i nå så står det. ddr , 333 , cl2,5 Håper på oppløftende svar hehe Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Her kommer cheesewheese med (enda mere) pisspreik. Du mister ikke noe garanti om du skifter minnebrikke selv, det er en helt ukomplisert kurant affære å gjøre selv. Kjør på. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hmm er det virkelig ingen som vet noe om dette ? Er vel egentlig rimelig sikker selv på at det ikke går,men tenkte jeg skulle høre med dere "datagenier" her på forumet før jeg bestiller. Men får ta kontakt med acer å høre med de . Mvh Helge Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Se her; http://www.komplett.no/k/memselect.aspx?cm...ate+8000+Series Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Men, ihvertfall så lurer jeg på hvorfor du skal til å kjøpe RAM til den? Man burde ikke åpne laptopen og skifte ut RAM'en selv, ved mindre man faktisk jobber ved et slikt verksted som gjør dette. Det tar fra deg garantien på laptopen, og du risikerer stor skade på laptopen om du gjør noe galt ved å gjøre det selv. Jeg hadde rådet deg til å gå til en godkjent forhandler av Acer, eller ringe Acer sin egen support telefon, og få dem til å åpne laptopen, se inni hva slags RAM du bruker, og la dem oppgradere RAM'en for deg. Vet det koster ekstra for RAM og for tjenesten, men du beholder ihvertfall garantien og får ikke skade på laptopen. Cheesewheese ------------------------------------------------------------------- Pisspreik ! Det er et deksel under maskinen som er festet med 2 skruer..til og med min bestemor klarer å bytte/oppgradere minne på denne modellen. Og det går ikke utover garantien. Endret 28. mai 2007 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 om maskinen din har ddr-minne kan du ikke bruke ddr2-minne. Dersom du laster ned og kjører SIW kan dette fortelle deg både hva slags brikker som sitter i fra før, og hvor mye minne maskinen din støtter. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Thnx folks. Da vet jeg veien å gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå