Theo343 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) situasjonen var: Kunde kjøper grafikkort -> det fungerer meget dårlig med tegn på feil -> kunde feilsøker fra topp til tå -> kunde finner håpløs applikasjon av pasta og rydder opp i rotet -> kortet fungerer dog ikke bedre -> kunden har gjort det han kan for å få varen til å fungere -> retur. Et kort som allerede er delvisk defekt blir ikke ødelagt av at man feilsøker, feilen var der allerede. Endret 28. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det han burde ha gjort Kunde kjøper grafikkort -> det fungerer meget dårlig med tegn på feil -> Retur Hva han gjorde / ikke burde gjort Kunde kjøper grafikkort -> det fungerer meget dårlig med tegn på feil -> kunde feilsøker fra topp til tå -> kunde finner håpløs applikasjon av pasta og rydder opp i rotet -> kortet fungerer dog ikke bedre -> kunden har gjort det han kan for å få varen til å fungere -> retur. Et kort som allerede er delvis defekt blir ikke ødelagt av at man feilsøker, feilen var der allerede. Akkurat det har verken jeg eller du noen anledning for å si. Det eneste han kan gjøre er å sende det inn, krysse fingrene og håpe at de ikke finner noe misstenkelig ved kortet. Sitat fra forbrukerrådets nettsider ReklamasjonsrettHvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring. Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering. Link til sitat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Rebel-Rider: Man kan være en teoretiker og en paragrafrytter eller så kan man velge å se den realistiske og praktiske siden av et kjøp som gjelder de fleste av oss her inne. Å returnere med en gang noe skurrer er ikke det første man velger, spesielt ikke på et så nytt produkt hvor sjangsen er stor for driverproblematikk ol. Retur tar tid og man trenger ofte varen når man får den. Derfor feilsøker man. Han har på ingen måte forringet varen! Endret 28. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg regner med at komplett.no ikke har noen problemer med å ordne dette. Jeg skal prøve det igjen i morgen etter at det har fått ligge en stund i allefall... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Tänk på alla de data kunniga som finns här i norge och på allt de fixat så føretagen sluppit massa returer.. Kul att se att ati fortsatt bruker kjølepasta som om det vore gratis tillgang på det.. De små transistorerna brukar inte ha kjølepasta på sig..är det något nytt? Endret 28. mai 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Rebel-rider: Uansett hva du mener og synes så bryter faktisk ikke bytte av kjøler/kjølepasta med garantien. Dette har vært prøvd tidligere også. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener dette? Bytter du olje på bilen selv betyr ikke det at garanti bortfaller, samme gjelder dekk, vindusviskere, bremseskiver, klosser osv... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er vel ikke verre å skifte pasta på gpu,enn på en cpu.En mister da ikke garantien for å skifte en cpu f.eks. Hadde det vært farlig å skifte gpu kjølere,tror jeg de fleste butikker hadde sluttet å selge dem. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Rebel-rider: Uansett hva du mener og synes så bryter faktisk ikke bytte av kjøler/kjølepasta med garantien. Dette har vært prøvd tidligere også. 8721148[/snapback] Hvordan er det jeg sier mer synsing en det du kommer med?, Jeg jobber selv i bransjen og hadde jeg fått inn et defekt grafikkort som var kjøpt for under en uke siden som beviselig var blitt demontert av kunden så kan jeg garantere deg at verken leverandøren eller produsenten ikke ville ha tatt det på sin kappe. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener dette? Bytter du olje på bilen selv betyr ikke det at garanti bortfaller, samme gjelder dekk, vindusviskere, bremseskiver, klosser osv... 8721148[/snapback] Du kan ikke sammenligne en bil og et grafikkort, det er 2 vidt forskjellige ting en bil er laget for å kunne utføre service på det er derfor det står i instruksjonsboka hvordan du bytter olje, kjøleveske, dekk osv. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Du kan ikke sammenligne en bil og et grafikkort, det er 2 vidt forskjellige ting en bil er laget for å kunne utføre service på det er derfor det står i instruksjonsboka hvordan du bytter olje, kjøleveske, dekk osv. 8721629[/snapback] Du mener altså at jeg ikke kan skifte kjølepasta på et skjermkort ? Har da gjort det siden Voodoo2's dager for svarte... Har skifta på utallige skjermkort gjennom tidene. X850xt kortet f.eks har vert vannkjølt i lengre tid: Kort jeg har bytta kjølepasta på: Voodoo2 SLI Geforce 2MX Matrox Millenium G200 Geforce 4400 TI Geforce 4800 TI Geforce 6600GT SLI ATI Radeon 700 ATI X850XT ATI X1950XT ATI HD2900GT + Chipset på nesten alle hovedkort jeg har hatt. Alle prosessorer jeg har hatt, Fra og med Celeron 300a til og med den X2, prosessoren jeg har nå. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Rebel-rider: Uansett hva du mener og synes så bryter faktisk ikke bytte av kjøler/kjølepasta med garantien. Dette har vært prøvd tidligere også. 8721148[/snapback] Hvordan er det jeg sier mer synsing en det du kommer med?, Jeg jobber selv i bransjen og hadde jeg fått inn et defekt grafikkort som var kjøpt for under en uke siden som beviselig var blitt demontert av kunden så kan jeg garantere deg at verken leverandøren eller produsenten ikke ville ha tatt det på sin kappe. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener dette? Bytter du olje på bilen selv betyr ikke det at garanti bortfaller, samme gjelder dekk, vindusviskere, bremseskiver, klosser osv... 8721148[/snapback] Du kan ikke sammenligne en bil og et grafikkort, det er 2 vidt forskjellige ting en bil er laget for å kunne utføre service på det er derfor det står i instruksjonsboka hvordan du bytter olje, kjøleveske, dekk osv. 8721629[/snapback] Problemet ditt er at dette HAR vært prøvd, og det endte med at kunden fikk en ny vare. Om du jobber i bransen er revnende likegyldig, da burde du forsåvidt også vite bedre. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Ingen kan nekte deg å bytte kjølepasta/kjøler på et grafikkort/chipset, men du kan ikke forvente å beholde garantien etterpå. Å bytte kjølepasta/kjøler på en prosessor derimot er helt greit (så lenge det ikke er snakk om en ferdigmaskin) Problemet ditt er at dette HAR vært prøvd, og det endte med at kunden fikk en ny vare. Om du jobber i bransen er revnende likegyldig, da burde du forsåvidt også vite bedre. Ja men da må du være så snill å komme med et konkret eksempel. Jeg forholder meg til det regelverket som er og de vilkår som leverandør/produsent setter for garantien og uttaler meg deretter. Dessuten ville jeg satt pris på om du jekket deg ned et par hakk, argumentasjonen din begynner å bli litt vel personorientert, hva du mener eller ikke om meg får stå for din regning. Jeg setter herved strek for min deltakelse i denne diskusjonen. Endret 28. mai 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg regner med at komplett.no ikke har noen problemer med å ordne dette. Jeg skal prøve det igjen i morgen etter at det har fått ligge en stund i allefall... Jeg har personlig ringt opp både Komplett.no og Komplett.se nå kl. 13:50, 28052007, og fått like svar fra begge agentene jeg snakket med. Satt og leste posten i kjedsomhet (tar lang tid å skrive ut 1200 sider ), og irritert meg over folk som faktisk uttaler seg om ting før de har gjort nok research. Slik situasjon som du er i SatanClaws, er det absolutt ingenting som tilsier at du IKKE har krav på ny vare. Reglene sier (iflg. komplett): "Blir det foretatt så store endringer i en vare at produktet er i dårligere forfatning enn det var ved leveranse, har man ikke rett på ny vare; m.a.o man har brutt garantien." Quote, agenten på komplett: "Hvis man har demontert original kjøler for å påføre ny kjølepasta; for dermed kunne feilsøke om det var varmeproblemer ved kortet, som skapte problemer - er ikke dette noe som behøver å bryte garantien. Som i alle situasjoner benytter vi "kjønn" når produktet kommet inn til retur. Hvis man derimot har byttet ut orginal kjøleren (som SatanClaws ikke har gjort) mister man garantien og retten å bytte kortet; også om produktet er skadet eller man har utført et "dårlig arbeid" som gjør at produktet synlig er endret på, mister man retten for ny vare." Jeg konkluderer med at de som arbeider på komplett, faktisk er mennesker og forholder seg til regler, men som også skjønner at det finnes unntak (og som nevnt benytter kjønn) når det finnes feil/problemer ved produkter. Det skal nok ikke være noe som helst problem for deg å få nytt kort SatanClaws. Lykke til Endret 28. mai 2007 av KimmiK Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Flott kimmik: Men benytter de "kjønn" på returvaren? Hørtes nasty ut hehe Endret 28. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hehe, komplett er ikke vanskelig på garantisaker... Når det kommer til kjølepasta på skjermkort, så vil je si at den mengden som alerede er smurt på er god nok som den er. Jeg ha byttet på 2 av mine 8800 GTX kort bare for å skjekke dette å ja, det så ut som at det var formye på men når jeg byttet det til AS5 så ble kortene maks 2 grader bedre. Med danke på hvor mye varme disse kortene utvikler så brude man vel se forsjellen her med fabrikk kjølepasta contra Artic Silver 5. Men men, det er jo lovt å prøve... Endret 28. mai 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har fått beskjed via e-post fra komplett.no om å ringe komplett kundeservice i morgen. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har ringt komplett.no kundeservice og fått beskjed om å sende kortet i retur. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Nå ble jeg forbannet, får ikke x1950xt kortet til å funke skikkelig det heller. Så jeg har handlet ny hardware: MSI K9A Platinum, ATI RD580+SB600, DDR2 Socket-AM2, Crossfire XP3200 2xPCI-Ex16 AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Komplett är fortfarande rå på reklamtion virker det som..blir o fortsätta att handla där:-) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Kan høres ut som en reinstallasjon av OS er et neste skritt i feilsøkingen din SC. Bruk evt. en annen harddisk om du har. Endret 30. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Brillebra, fikk akkurat sendingsnr på nytt kort... Kjempe service fra komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå