SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Sliter som julig med det nye HD2900XT kortet mitt... Det gjør at Halflife 2 klikker hele tiden... Spillet bare fryser, pc'n fortsetter i bakgrunnen, det skjer når man skal "loade" mellom småsener... Merkelige er at det funka i ca 15 min i episode 1 før dette skjedde. Kortet funker ok ellers. Kan problemet vere at jeg bruker PCI ekspress spor nr 2 ? Kortet passa ikke øverst pga kjøler til chipsettet på hovekortet tar i kjøleren på skjermkortet... Skal sette det inn igjen når Aquacomputer kommer med kjøler til kortet. Nei, tror jeg trør inn X1950XT kortet igjen... Litt og velge i: X850XT, X1950XT, HD2900XT. Endret 27. mai 2007 av SatanClaws Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Sliter som julig med det nye HD2900XT kortet mitt... Det gjør at Halflife 2 klikker hele tiden... Spillet bare fryser, pc'n fortsetter i bakgrunnen, det skjer når man skal "loade" mellom småsener... Merkelige er at det funka i ca 15 min i episode 1 før dette skjedde. Kortet funker ok ellers. Kan problemet vere at jeg bruker PCI ekspress spor nr 2 ? Kortet passa ikke øverst pga kjøler til chipsettet på hovekortet tar i kjøleren på skjermkortet... Skal sette det inn igjen når Aquacomputer kommer med kjøler til kortet. Nei, tror jeg trør inn X1950XT kortet igjen... Litt og velge i: #Bilde fjernet, ein trenger ikkje å qoute bilder# X850XT, X1950XT, HD2900XT. 8712363[/snapback] Driverne er vel bare BETA ennå? Det er sikkert grunnen til problemene. Kjæleren er ganske stor ja. Hvis du ser på feks Geforce 8800 GTS/GTX, så har det også stor stor kjøler, men tror at det kortet passer så og si på alle hovedkort med PCI-Ex X16. Jaja, du får sette inn X1950XT kortet ditt så lenge da, er jo et ganske bra kort det også Edit: Så at du skrev at du brukte PCI-Ex port 2. Det kan muligens være problemet, men er ikke helt sikker. Det burde ikke være det. Men kan du ikke prøve å bruke port 1 og heller komme med tilbakemelding på om det funket bedre eller ikke? Endret 27. mai 2007 av Jankee Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Driverne er vel bare BETA ennå? Det er sikkert grunnen til problemene. Kjæleren er ganske stor ja. Hvis du ser på feks Geforce 8800 GTS/GTX, så har det også stor stor kjøler, men tror at det kortet passer så og si på alle hovedkort med PCI-Ex X16. Jaja, du får sette inn X1950XT kortet ditt så lenge da, er jo et ganske bra kort det også Edit: Så at du skrev at du brukte PCI-Ex port 2. Det kan muligens være problemet, men er ikke helt sikker. Det burde ikke være det. Men kan du ikke prøve å bruke port 1 og heller komme med tilbakemelding på om det funket bedre eller ikke? 8712416[/snapback] Ekke tjangs å få kortet i spor nr1 , det tar i slangenipplene til vannkjølinga til chipset.. Hrmf... ser 3dmark06 score ligger omntrent på det andre får med samma prosessor og skjermkort. http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2046042 Har ingen problemer med x1950xt kortet. Annet en et "¤#!"#¤ slit for å få vekk alt av drivere som hørte til hd2900xt kortet... For de funker IKKE om en anen... Sørgelig... Har egentlig solgt x1950xt kortet da, men kan bruke det til kammeraten min får ny psu. Problemer jeg har hatt med HD2900XT: 1. Nekta å installere driverne. 2. Installerte driverne, fikk blåskjerm. 3. Via sikkerhetsmodus fikk jeg fjerna de igjen. 4. Driverne ble installert, pånytt, men controlcenter funka ikke. 5. 4-5 omganger senere med reinstallering av driverne, og endelig så alt ut til å funke. Til jeg var dum nok til å installere siste driverne fra ati til kortet. 6.Så ville ikke pcmark eller 3dmark funke... Renaming av en fil og alt var ok. 7. Klikker i HalfLife2 under "Loading" sekvenser.... Endret 27. mai 2007 av SatanClaws Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Skjønner. Er nok bare driverne til 2900xt... Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Nå får jeg ikke ATI comand center til å funke ! Forresten, noe som funka veeeldig bra på 2900 kortet var Supreme Comander, brukte tv'n i 1360x768 + pcskjermen i 1280x1024 med alt på max uten tegn til hakking eller problemer... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Snoggis: Hmm nå er jo 8800GTX større enn HD2900XT. Hans problem med å få plass er pga. hans oppsett. TS: Hva slags PCIe mode har du i slot 2? Flere kort nekter å kjøre godt uten elektronisk og reell 16x slot. Mange PCIe 16x slots nr2 er bare elektronisk 8x eller 4x. Endret 27. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hovedkortet hans har RD580 (ATI) brikkesett, mao begge PCIe slottene er 16x så det er ikke noe problem. Har selv et HD2900XT men har ikke hatt noen blåskjermer, bruker Catalyst (7.5) 838 RC7 betaen som ligger ute på nettet. Eneste problemet jeg har hatt er med Farcry, kan ha alt på max untatt lighting quality som må stå på low for ellers låser spillet seg når du loader et brett, ellers har det andre spillene jeg har prøvd fungert fint. Catalyst 7.5 kommer ut i neste uke i.f ATI så regner med at det er forbedringer i vente. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Snoggis:Hmm nå er jo 8800GTX større enn HD2900XT. Hans problem med å få plass er pga. hans oppsett. TS: Hva slags PCIe mode har du i slot 2? Flere kort nekter å kjøre godt uten elektronisk og reell 16x slot. Mange PCIe 16x slots nr2 er bare elektronisk 8x eller 4x. 8712806[/snapback] Har at Asus A8r32.MVP Deluxe, med dobble 16 bits spor. Mist 600w psu så det skulle heller ikke være noe problem når det er kun ett kort. Eller ? Har 4 stk Western digital 400gb 7200rpm sata Raid Edition hdd'er i raid 0 6 stk 120 mm vifter. 2 cd\dvd rw greier. 1 gb ram 2x 512 usb mus & tastatur. Problemene mine KAN være driverrelatert, da jeg kanskje ikke fikk vekk alle de gamle driverne før HD2900XT kortet ble installert. Etter ørtende reinstall, (versjon 7.3) funker nå x1950xt kortet 100%... Men snakk om lav 3d mark score... http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2058050 Hrmf... nei nå er det ikke lenge før jeg gir opp og kjøper nytt hovedkort\prosessor\minne. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Husk at Radeon HD 2900 XT bruker 270W+ alene når det kniper om. Jeg kjører mitt kort på en MIST 500w psu, men jeg har bare 2x 120mm vifter og 1 x harddisk i tillegg til maskinvaren så jeg tror faktisk er en mulighet for at strømforskyningen din sliter pga alle viftene og harddiskene den må drive i tillegg til kortet. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Dessuten prøvde jeg siste beta drivere, men jeg fikk da aldri ATI control center til å funke. Jeg har .net 3.0 installert. Later ned driver 3.38 rc3 igjen, og prøver på nytt, skal ta ut x1950xt kortet.. For å få hd2900xt kortet til å passe i slot 1 må jeg nesten skjære i kjølern... Forresten har jeg bestillt brakett for montering av 2stk psu i kabinettet mitt, samt kabel for montering av 2x psu... Men det var tiltenkt crossfire, med 2x mist 600w psu... Dessuten viftene er montert på egen 12v rail... Og jeg nekter å tro at kortet trekker mer en 40a ! da det nå har to 12v rails helt alene. Men jeg har ikke 8 pin i kortet (kun 2x6 pin) da 8 pins kontakten til mist 600w også er 4 pin p4 plugg... Har bestilt adapter. Endret 27. mai 2007 av SatanClaws Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Etter å ha "rensa" kortet med Arctic Silver thermal clean, og hatt på ny kjølepasta.... Så nekter kortet å starte... Vifta går men pcn'n nekter å boote... Det var forreste enORME mengder med kjølepasta orginalt på det kortet... Lurer på om disse små transistorene også må kjøles, bare å peise på med arctic silver ? Jeg hadde i allefall bare et tynt lag på kjøleren. Litt av en finnish på core: Ikke verst på kjøler heller: Ikke tvil om hvor mange amp vifta er på: Nei nå skal jeg kontakte komplett.no support og se om ikke jeg får returnert elendigheta... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Vel jeg tror ikke du har noen andre en deg selv å takke, for å være brutalt ærlig. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ja ja huffameg det var voldsomt Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Vel jeg tror ikke du har noen andre en deg selv å takke, for å være brutalt ærlig. 8718050[/snapback] For å skifte kjølepasta ? Bildet med kjølepasta er slik det så ut når jeg tok det av altså. Endret 27. mai 2007 av SatanClaws Lenke til kommentar
Megern Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Vel jeg tror ikke du har noen andre en deg selv å takke, for å være brutalt ærlig. 8718050[/snapback] For å skifte kjølepasta ? Bildet med kjølepasta er slik det så ut når jeg tok det av altså. 8718441[/snapback] Det var noen syke mengder med kjølepasta som var smurt på orginalt . Dette må jo øke temperaturen mye. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 For å skifte kjølepasta ? Bildet med kjølepasta er slik det så ut når jeg tok det av altså. 8718441[/snapback] Var ikke det jeg siktet til. Den orginale kjølepastaen leder ikke strøm, artic silver leder strøm til gangs, så havner den på en plass der den ikke bør være så kan resultatat bli svart skjerm. Dessuten de små komponentene du ser er motstander ikke transistorer. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) For å skifte kjølepasta ? Bildet med kjølepasta er slik det så ut når jeg tok det av altså. 8718441[/snapback] Var ikke det jeg siktet til. Den orginale kjølepastaen leder ikke strøm, artic silver leder strøm til gangs, så havner den på en plass der den ikke bør være så kan resultatat bli svart skjerm. Dessuten de små komponentene du ser er motstander ikke transistorer. 8719130[/snapback] Du har seff rett ang motstander. ,men jeg har bare hatt kjølepasta på core ! Ikke nedi der blandt motstandene !. Prøv å ohme arctic silver så ser du hvor mye strøm det leder ! "Not Electrically Conductive: Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)" http://www.arcticsilver.com/as5.htm Endret 27. mai 2007 av SatanClaws Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 For å skifte kjølepasta ? Bildet med kjølepasta er slik det så ut når jeg tok det av altså. 8718441[/snapback] Var ikke det jeg siktet til. Den orginale kjølepastaen leder ikke strøm, artic silver leder strøm til gangs, så havner den på en plass der den ikke bør være så kan resultatat bli svart skjerm. Dessuten de små komponentene du ser er motstander ikke transistorer. 8719130[/snapback] Men så lenge laget er så tynt som trådstarter skriver, er ikke dette noe problem. AS5 er heller ikke så flyktig at det renner noe sted likevel. Dessuten bryter ikke bytte av kjøler/kjølepasta med garantien! Det er ingen som kan nekte for at ATi(AMD/ATi) lenge/alltid har hatt problemer med sine drivere til de nyeste kortene sine, de er sære, dårlig skrevet, har kompatibilitetsproblemer o.l. Jeg slet voldsomt med mine X850/X1800/X19x0-kort i begynnelsen, men de kom seg etterhvert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kan ikke se at trådstarter har gjort noe galt. Og for en elendig orginal påføring av pasta, verste jeg har sett. Returner kortet og be om nytt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Dessuten bryter ikke bytte av kjøler/kjølepasta med garantien! 8719357[/snapback] Akkurat det er jeg ikke enig i, om en slik situasjon som dette oppstår: Grafikkort fungerer -> Kunde bytter kjøleasta -> grafikkort slutter å fungere, så er det ikke en garantisak. Et grafikkort selges som en enhent og garantien borfaller dersom produktet er blitt utsatt for .uaktsomhet, misbruk, uhell, feilinstallasjon, uorginale deler, modifisering ect... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå