Gå til innhold

mest mulig bass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg bruker aktive Alesis-høyttalere til 11000,- paret. Det sparker godt for å si det sånn :)

De er cirka like høye som 19" monitoren min.

Aktiv betyr at de har egen forsterker innebygd (og trenger derfor egen strøm).

Men du vil nok fort oppdage når du først HAR giga-bass, at du ikke bruker dem på full bass-styrke særlig ofte. Det er bare slitsomt å sitte og høre på når bassen drukner ut andre lyder i spillet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

hei, jeg lurer nesten på det samme.

jeg ser etter et anlegg hvor jeg får dypest mulig bass som mulig, og jeg har ikke behov for å spille høyt eler bare ha masse bass. jeg vil jo ha en kraftig bass, men ikke noe sånt jallagreier hvor det er masse nestendyp bass som overdøver resten av musikken. jeg vil spille veldig dyp, avslappende, rolig musikk..

vet ikke hva mer jeg skal ramse opp.. har sett på z-5500 men ikke for en spesiell grunn.. den går bare ned til 33 hz.. det kan være både surround og hva som helst.. skal koble den til pcen så det må være aktiv..

til maks circa 5000.. edit: helst for hele anlegget, altså..

er det noen som har noe å si til dette?

som at man nesten ikke kan høre noe dypere? jeg vet ikke hvor dypt 33 hz er, men jeg antar den kan gå ned til det, men ikke gir særlig mye 33 hz lyd, men masse bare nesten så dyp lyd..

hvor dypt er det og hva ser jeg egentlig etter?

det jeg vil er å kjenne en harley davidson i magen, hvis noen skjønner hva jeg mener, men det må ikke spille så høyt, på bekostning av dyp bass.

jeg vil gjerne ha det så billig som mulig egentlig, og jeg kommer jo av og til til å spille høyt..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
til maks circa 5000..

som at man nesten ikke kan høre noe dypere? jeg vet ikke hvor dypt 33 hz er, men jeg antar den kan gå ned til det, men ikke gir særlig mye 33 hz lyd, men masse bare nesten så dyp lyd..

det jeg vil er å kjenne en harley davidson i magen, hvis noen skjønner hva jeg mener, men det må ikke spille så høyt, på bekostning av dyp bass.

8715446[/snapback]

Fikk akkurat denne i hus. Får balla til å flagre, for å si det slik...

http://www.surround.no/product/6283/6289/4..._sort_matt.html

http://avforum.no/forum/tester-audio/30907...-subwoofer.html

Lenke til kommentar

jeg vet egentlig ingenting, så hvordan hadde jeg koblet denne mot pcen?

er det fordeler i å ha f.eks. den z- 5500 med usb og masse programvare og så går det an å bytte ut bassen der med den over her, eller? jeg håper også på å få de andre høytalerne som tar de lysere tonene sammen med bassen til under 5000..

hvordan skal jeg sette det opp?

jeg skal bare bruke en 14" bærbar til å koble til for det er der jeg har all musikken..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
hei, jeg lurer nesten på det samme.

jeg ser etter et anlegg hvor jeg får dypest mulig bass som mulig, og jeg har ikke behov for å spille høyt eler bare ha masse bass. jeg vil jo ha en kraftig bass, men ikke noe sånt jallagreier hvor det er masse nestendyp bass som overdøver resten av musikken. jeg vil spille veldig dyp, avslappende, rolig musikk..

vet ikke hva mer jeg skal ramse opp.. har sett på z-5500 men ikke for en spesiell grunn.. den går bare ned til 33 hz.. det kan være både surround og hva som helst.. skal koble den til pcen så det må være aktiv..

til maks circa 5000..

hvor dypt er det og hva ser jeg egentlig etter?

jeg vil gjerne ha det så billig som mulig egentlig, og jeg kommer jo av og til til å spille høyt..

8715446[/snapback]

Hva med VE-8 og C320BEE? spiller Z-5500 i senk, når som helst, hvor som helst.

Blir ca. 5000 til sammen med høyttalere, forsterker og kabler, blir litt frakt i tilleg da, men er blir ikke mye over 5000.

Du kan supplere de med en dugelig sub etter, så kan du byte den riktig dype kjellerbassen.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

8715446[/snapback]

Kan rette litt på dette, og det er at det med 33hz der er med 1,5 db i avvik. den går til 29 med 3 db avvik og helt til 27hz med ca 6db i avvik. så i bruk vil du kunne høre under 30hz med denne suben ganske godt. men under 27hz går det "rett ned". Der er det ganske dødt.

Ja jeg har målt det om du lurte på hva som er kilden min :)

Lenke til kommentar
Hva med VE-8 og C320BEE? spiller Z-5500 i senk, når som helst, hvor som helst.

Du kan supplere de med en dugelig sub etter, så kan du byte den riktig dype kjellerbassen.

8717996[/snapback]

mener du disse?

Cerwin Vega VE8

NAD C320BEE

og er litt fovirret.. er en av de en bass og ikke den forsterkeren jeg linket til? og er det forskjell på bass og subwoofer eller hva det heter?

som dere ser så er jeg veldig uvitende..

edit: du mener med den bassen som er nevnt litt over?

Kan rette litt på dette, og det er at det med 33hz der er med 1,5 db i avvik. den går til 29 med 3 db avvik og helt til 27hz med ca 6db i avvik. så i bruk vil du kunne høre under 30hz med denne suben ganske godt. men under 27hz går det "rett ned". Der er det ganske dødt.

8718354[/snapback]

det jeg må finne ut hvis ikke dere vet det er hvor bra er dette iforhold til det som er nevnt/ der ute?

med tanke på dypest mulig bass?

er forferdelig mye å lese.. men jeg skal..

den XTZ 99 W12 og den z- 5500, har de basstrompet?

eller har XTZ 99 W12 elementer som tar de lyse tonene under?

mye å lese, synes jeg.. men skal som sagt..

hva ville dette si, gir det det trykket i magen som jeg mener eller andre fordeler? btw, jeg legger ikke vekt påp at anlegget skal være bra, for da vil det jo avsløre feil pga. jeg bare bruker en pc?

jeg lurer på litt av alt, vet ganske lite.

edit:tar også imot flere forslag, og i prisklassene nedover..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

jeg lurer på litt av alt, vet ganske lite.

8719935[/snapback]

XTZ 99 W12 er en sub med innebygget forsterker.Den spiller di laveste tonene og den gjør den veldig bra(til den prisen) som mange tester av den viser.

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=436...01Z&testid=2226

Har selv hatt SVS PB10 som den sammenlignes med i denne testen og kan love deg at den fikk den meste i stua mi til å riste godt..

I dag har jeg disse 2

http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/50...html#post595916

Setter det meste i bevegelse disse 2

Endret av taz
Lenke til kommentar

ok, så da ser det slik ut: (eller?)

det med usb, er det fordeler som at det blir renere lyd når det er digitalt ut istedet for at det integrerte lydkortet gjør det eller?

skal lese mer om alt jeg spør om men hvis noen har et svar klart, så..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

edit: og det er først og fremst veldig dyp bass jeg ser etter, vil ikke ofre det for å spille høyt/kraft, hvis det er det som skal til for å kjenne det i magen..må bare understreke det, når jeg tenker på andre forslag..

fra testen: "Den spiller vel og merke ikke fullt så høyt og dypt som amerikaneren, som drar fordel

av større kabinettvolum og et basselement som flytter mer luft."

flytting av luft, er det det samme som effekt/spille høyt/kraft? jeg vil gjerne flytte luft, og spille dypt, men trenger ikke spille kjempehøyt..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...