James Bond Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg ønsker og kjøpe en ny moped igjen, som går veldig bra på orginal cylinder. den ska gå helst fra 90-100 hadde 110 gått hadde det vært knall! det som ska gå ann og bytte er: effektannlegg drev dyse powerfilter (det trengs kanskje/ikke) og gjerne noe annet viktig hvis jeg har glemmt. Dere ser at selve poenget med mopeden jeg ska kjøpe er at den MÅ ha orginal cylinder men ska helst gjøre 90-110. Jeg er ikke interesert i Racing-style mopeder men mer SM/cross enduro aktig.. Jeg har kikket på internet over hvilke mopeder som er lette og trimme med bare noen få deler... (derfor lurer jeg på om kanskje dette er noe tess) Derbi (X-treme, Senda! wub.gif, DRD) Rieju (MRX, kom gjerne med fler som dere vet yter bedre) Yamaha (DT, DT-R) alle er seff 50`kubbiks. Jeg leter mest etter kvalitet som også gjør at jeg kommer helst over 100 med mopeden.. Hjelp meg vær så snill til og finne en slik moped som gjør bra fart på orginal cylinder (med ett effektannlegg dere vet eier!) jeg takker på forhånd.. jeg er åpen for alle forslag.. kom gjerne med flere merker som dere vet kan gjøre godt. Tom Andreas. happy.gif Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) på cross/sm får du neppe over 100 med så lite trimm . men de syklene som er lettest å trimme er derbi og Am6 sykler am6 = CPI , Rieju , Yamaha , aprilia (de før 2006) , peugeot , malaguti ja var de jeg husker på i farten de med derbi motor : Derbi og Gilera Motorene er relativt like bare litt forskjellig bruk av matrialer . og derbi har LITT tyngre dreving i girkassa. og blant de forskjellige syklene kan du egentlig bare velge akkurat den du liker best , ettersom kvaliteten er relativt lik på alle nyere mopeder. Endret 26. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) jammen vet du ikke om en sykkel som jeg kan få det med? hørte at en på Derbi DRD med MK thrower og 15/50 og større dyse kom hvertfall opp i 100.. mulig han hadde en større forgasser? og powerfilter? asså jeg vet det finnes noen mopper som er synsykt lett og trimme... yamaha DT den litt gamle og svære typen ska visst være ideell... dette er tatt fra WWW.crash.no Derbi Senda: Plomberinger i eksospotta. Leveres med 70tenners bakdrev. Dette må byttes ut mot et på på ca 50 tenner. Går over 90km/t med kun effektanlegg og drev byttet. Motorhispania Furia: Går over 80/90km/t med kun effektanlegg. Tenk om jeg setter på dyse og høyere drev.. Da får jeg vel en temmelig god effekt.. Yamaha DT50: Lett å trimme. Ja stod ikke veldig mye fornuftig der, men jeg vet de er lette og trimme. SÅ vær så snill NOEN hjelp.. jeg vet noen har klart 100 fint med dyse og drev og litt sånnt.. Endret 27. mai 2007 av Plizket Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Derbi Senda:Plomberinger i eksospotta. Leveres med 70tenners bakdrev. Dette må byttes ut mot et på på ca 50 tenner. Går over 90km/t med kun effektanlegg og drev byttet. SÅ vær så snill NOEN hjelp.. jeg vet noen har klart 100 fint med dyse og drev og litt sånnt.. 8712697[/snapback] Dette er feil. Av Senda modellene er det kun X-Treme/X-Race som leveres med stort bakdrev, og det har 65 tenner. De øvrige Senda modellene blir vel levert med 52(?) tenners bakdrev. Men hvorfor er det så viktig at den skal gå i 100? Du har jo ikke lov til å kjøre på steder med fartsgrenser på mer enn 80 uansett.. Det blir nok uansett vanskelig å få den til å gå over 100. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Derbi Senda:Plomberinger i eksospotta. Leveres med 70tenners bakdrev. Dette må byttes ut mot et på på ca 50 tenner. Går over 90km/t med kun effektanlegg og drev byttet. SÅ vær så snill NOEN hjelp.. jeg vet noen har klart 100 fint med dyse og drev og litt sånnt.. 8712697[/snapback] Dette er feil. Av Senda modellene er det kun X-Treme/X-Race som leveres med stort bakdrev, og det har 65 tenner. De øvrige Senda modellene blir vel levert med 52(?) tenners bakdrev. Men hvorfor er det så viktig at den skal gå i 100? Du har jo ikke lov til å kjøre på steder med fartsgrenser på mer enn 80 uansett.. Det blir nok uansett vanskelig å få den til å gå over 100. 8712813[/snapback] samma hvorfor jeg vil at den ska gå i 100.. jeg vil bare det at den ska gå i 100, og er det ingen som vet om en bra moped som gjør over 100 med all mulig trim uten cylinder? jeg ska ha ny moped og det betyr ny utfordring. Jeg ska prøve og slå en kompis av meg som har RMX og athena cylinder.. han får max 100 for jeg har prøvd den.. er DRD limited edition bra? eller Black Devil? for jeg vet at derbi gjør godt 90 over med 15-50 men jeg husker ikke hvilket annlegg.. vær så snill og hjelp.. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Sykler som går bra med bare dyse og effektanlegg er vannavkjørte sykler, Derbi-motorene er veldig brae, det er også AM6-motorene. Du skrev dette i ett innlegg: "Motorhispania Furia: Går over 80/90km/t med kun effektanlegg. Tenk om jeg setter på dyse og høyere drev.. Da får jeg vel en temmelig god effekt.." Hvis du IKKE skifter dyse, vil sykkelen bare gå i ca. 60-65(?) du MÅ ha dyse for å komme opp i 80/90km/t Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 husk jeg står åpen for alle valg! jeg vil egentlig ikke ha Furia for noen mener det er dårlig kvalitet : | uansett, så tror jeg kanskje Rieju Castrol eller MRX kanskje har noe krutt i motorene, kanskje det er noe og satse på.. er ikke Derbi AM6 også er det en annen type motor (sterkere, bedre)? jeg har veldig lyst på http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...&pos=23&tot=104 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 altså sykler med derbi motor eller AM6 er akkurat like lett å trimme , å det er disse motorene som er enklest å få effekt ut av per i dag . Men jeg sier bare at du ikke kan vente deg 100km/t , kansje 90 på en relativt vindstill dag. Suzuki har og en motor , den som sitter i RMX , denne er og ganske enkel å trimme , men ikke så lett å få så mye effekt ut av . Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 klart AM6 er lett og trimme. så jeg går nok for en Derbi Black Devil eller DRD edition ; ) jeg sier bare at noen har klart det og 100 på sletta.. da er jeg fornøyd.. metrakit pro race 2 te 2569 på speedoptions.no ska visst være knall for denne.. eller tar jeg feil? husker det var ett effektannlegg som var som skapt for Devil og DRD.. gleder meg sykt uansett... takker for svar.. syns bare det er rart at ingen roper.. DT er jo lettest og trimme f.ex... uansett takk.. : ) Lenke til kommentar
9drd Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Jeg eier da en Derbi Senda SM DRD Racing, og er veldig fornøyd Kjører da orginalt, men en ting plager meg.. Den er ikke helt turtalls-villig Får den opp i 6-7.000 RPM's, men ikke stort mer (dette er da av 12.000 RPM's). Det er vell plomberingen, sant? Siden jeg prøvde en DRD Racing med MK2 og 75 dyse, og den var turtallsvillig som bare faen ..MK2'en dro i litt over 100 btw Kan vi ikke få en slutt på den tåpelige 45 km/t grensa en gang for alle? Ihvertfall at de dropper å sette inn plomberinger i mopedene våre ! Endret 27. mai 2007 av 9drd Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg eier da en Derbi Senda SM DRD Racing, og er veldig fornøyd Kjører da orginalt, men en ting plager meg.. Den er ikke helt turtalls-villig Får den opp i 6-7.000 RPM's, men ikke stort mer (dette er da av 12.000 RPM's). Det er vell plomberingen, sant? Siden jeg prøvde en DRD Racing med MK2 og 75 dyse, og den var turtallsvillig som bare faen ..MK2'en dro i litt over 100 btw Kan vi ikke få en slutt på den tåpelige 45 km/t grensa en gang for alle? Ihvertfall at de dropper å sette inn plomberinger i mopedene våre ! 8715079[/snapback] ja jeg så på den topicen du la ut og jeg ble glad for det er den jeg ska ha! en Derbi Senda DRD SM 2006, som dere kan kikke på www.bestbikesofoslo.com ellerno sånt.. hvor kjøpte du din derbi og hva kosta den? det er en slik du 9drd jeg må takke for svar og jeg lurer på om det er en slik du har? uansett 2006 modell og denne koster sikkert skjorta! det som er ditt problem.. er ja plomberingene du kjører orginalt, men derbi har jeg hørt gjør faktisk 60 orginalt! og det er svært bra.. så når min "Derbi" er innkjørt.. ska jeg ha MK Competition Thrower Exhaust, 2795,- koster den også 75 dyse og 15-50 drev, så får jeg bare håpe jeg kommer over 100 km/t... ellers få deg effektannlegg for orginale er blokkert/plombert og vil du ha morro hele veien med peden/effektpotta så kjøp den dyreste MK`n Competition for den gir deg helt opp til 12000 rpm og mer! og ikke kjøp Yasuni folkens Lenke til kommentar
9drd Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Yo, jeg har ikke Limited'n da Den er helt likens, bare at limited'n har "gull" dempere og styre, + litt andre skivebremser.. (og at det står Limited på siden). Jeg kjøpte min hos Lundamo Auto, og den kostet 25K. Det var kampanjetulbud, så egentlig kostet den rundt 30K.. Det er mye penger det er snakk om Jeg har veeeldig lyst å ta ut plomba eller trimme den, men jeg æ'kke noe spess "keen" på å bli stoppet av Onkel P. Min gjør 17 km/t i veldig bratt oppoverbakke (altså, full guffe i 1. giret). Er ganske så sikker på at den klarer mer enn 17 på 1. giret uten plomberinger, fordi den utgjør bare 7.000 eller 8.000 RPM's med .. Det er plomberingen som gjør til at den ikke kommer opp i høyt turtall ja? I litt stigning gjør den rundt 40.. Vurderer å ta den med til Lundamo på tirsdag elr'ns å spørre om de kan borre opp sylinder'n elr'ns, så den drar bedre i oppoverbakker.. Det er ikke jo lov til å fjerne plomberingen, eller sette på effektanlegg vett i Norge Skulle vært lov å ta ut plomberingene på mopeder ass, bare vi holder fartsgrensene ! Trenger jo ikke å ha bånn gass hele tiden vet dere, politikere Kan jo legge ut et bilde av den peden jeg har da Quote: Det er akkurat samme sykkel som Limited'n, bare Limited'n har gulldetaljer, svarte felger og andre skivebremser... Btw Plizket, send meg MSN'n din på PM da ? Endret 27. mai 2007 av 9drd Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 jeg vill ikke at du ska banke meg nå, men jeg har ikke kjøpt men jeg skal kjøpe en ser du! så du får jo hele albumet når jeg får kjøpt.. hvis de koster 30k har jeg litt problemer, får jeg kan kanskje max få ut 25000... hmm din må være 2005 modell tror jeg.. skjekk best bikes of oslo.. bare google det og velg mopeder- derbi modell o.s.v... den jeg ska kjøpe må være en juvel for INGEN på finn eller DB selger den ikke en som har! Lenke til kommentar
9drd Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 jeg vill ikke at du ska banke meg nå, men jeg har ikke kjøpt men jeg skal kjøpe en ser du! så du får jo hele albumet når jeg får kjøpt.. hvis de koster 30k har jeg litt problemer, får jeg kan kanskje max få ut 25000... hmm din må være 2005 modell tror jeg.. skjekk best bikes of oslo.. bare google det og velg mopeder- derbi modell o.s.v... den jeg ska kjøpe må være en juvel for INGEN på finn eller DB selger den ikke en som har! 8718236[/snapback] Hehe, den jeg har er en 06 modell Men, skriv MSN adressen din til meg på PM, så snakkes vi litt der ? Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei! skal du ha en moped så må du ha yamaha.. am6 motor.. har testet så og si alt av mopeder og yamaha er bare suverent best.. ikke hatt noe problem. den er tøff og har best garanti... har hatt den i 97 KM/T på sletta. 108 i nedoverbakke.. og da er bare plombverninga fjernet.. kameraten min sin moped(yamaha dtr) går i 120-130.. men den er blodtrimma da. gå for yamaha.. det burde alle moped kjørere gå for.. jeg ville gått for splitter ny sykkel.. det koster 25 lapper Endret 27. mai 2007 av hannis-91 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Hei! skal du ha en moped så må du ha yamaha.. am6 motor.. har testet så og si alt av mopeder og yamaha er bare suverent best.. ikke hatt noe problem. den er tøff og har best garanti... har hatt den i 97 KM/T på sletta. 108 i nedoverbakke.. og da er bare plombverninga fjernet.. kameraten min sin moped(yamaha dtr) går i 120-130.. men den er blodtrimma da. gå for yamaha.. det burde alle moped kjørere gå for.. jeg ville gått for splitter ny sykkel.. det koster 25 lapper 8718983[/snapback] jeg tror jeg holder meg til Derbi det er ikke AM6 motor men AM6 cylinder så det gjør meg ikkeno! får 100 med en Derbi Senda DRD Limited Edition 2005-07 modell, og da er effektannlegg, dyse, drev byttet og dette er helt greit! noen som vet hvor jeg kan få kjøpt splitter ny Derbi Senda DRD Limited 2005-07 modell i norge rundt øst-norge? Jeg vet ikke om jeg får kjørt helt opp til Oslo bare for en moped, men kan kanskje få pappa te og hjelpe meg.. uansett MEMO i tønsberg ska vell gjøre susen tenker jeg.. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Hei! skal du ha en moped så må du ha yamaha.. am6 motor.. har testet så og si alt av mopeder og yamaha er bare suverent best.. ikke hatt noe problem. den er tøff og har best garanti... har hatt den i 97 KM/T på sletta. 108 i nedoverbakke.. og da er bare plombverninga fjernet.. kameraten min sin moped(yamaha dtr) går i 120-130.. men den er blodtrimma da. gå for yamaha.. det burde alle moped kjørere gå for.. jeg ville gått for splitter ny sykkel.. det koster 25 lapper 8718983[/snapback] 97 UPLOMBERT?! er du sprø da elleR? :!: ossen moped er det? Lenke til kommentar
eimelb Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvis du IKKE skifter dyse, vil sykkelen bare gå i ca. 60-65(?) du MÅ ha dyse for å komme opp i 80/90km/t 8713358[/snapback] Hvis du ikke setter på en større dyse får ikke motoren nok bensin og vil stanse... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvis du IKKE skifter dyse, vil sykkelen bare gå i ca. 60-65(?) du MÅ ha dyse for å komme opp i 80/90km/t 8713358[/snapback] Hvis du ikke setter på en større dyse får ikke motoren nok bensin og vil stanse... 8834983[/snapback] vil nok ikke stanse , går bra å kjøre med for liten dyse , helt til du skjærer sylindern for den får for mager blanding av olje og bensin Lenke til kommentar
larsrangoy Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har en Yamaha dt50x 2007. den gjør 60 orginalt.... så den går sikkert fort om du setter på litt trim.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå