Gå til innhold

Hvordan renske en bærbar?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Lurer på om det finnes noen gode metoder for å renske en bærbar maskin. Da tenker jeg på ting som tastatur, touchpad og ymse kortlesere. Mener å ha sett en slags støvsuger her om dagen, men er usikker på hvor godt den funker. Noen som har tips og/eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare du ikke mener en elektrisk støvsuger? Alt elektrisk burde du holde unna lappen din egentlig, for å være på den sikre siden.. Trykkluft på boks hjelper godt. Du kan også handle sånn tastatur-rens på de fleste Elkjøp, expert, elprice butikker :)

Lenke til kommentar
Bare du ikke mener en elektrisk støvsuger? Alt elektrisk burde du holde unna lappen din egentlig, for å være på den sikre siden.. Trykkluft på boks hjelper godt. Du kan også handle sånn tastatur-rens på de fleste Elkjøp, expert, elprice butikker :)

8711700[/snapback]

Hvorfor er det farlig med elektriskstøvsuger da? Jeg ser ikke helt faren her så lenge du ikke har den på full kraft. Det kan godt hende du har helt rett, for jeg har ikke veldig stor erfaring med laptoper.

Lenke til kommentar

Hvordan du kan rense tastaturet på en bærbar datamaskin har det blitt spurt om tidligere. Selv renser jeg touchpaden på min laptop ved bruk av en fuktig klut (må ikke være så fuktig at vann og fuktighet kan trekke ned i eventuelle mellomrom), og en tørr bomullsklut som jeg går over med etter jeg har brukt den fuktige kluten. Kortleserne har jeg aldri hatt behov for å rense så har ingen innspill der, men vil tro at en omgang med en støvsuger vil kunne få med seg det verste dersom du er plaget av støv og smuss inne i selve leseren.

Lenke til kommentar

en vanlig husstøvsuger er en kilde til statisk elektrisitet som kan skade elektroniske komponenter, frarådes derfor. Kompressor frarådes også fordi kompressorluft inneholder både fuktighet og spor av olje, i tillegg til at den er så kraftig at den kan skade maskinen fysisk. Trykkluft på boks blir nevnt her, dette anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skal teste en boks med trykkluft jeg. Er bare litt skeptisk til å blåse støvet lengre inn i pmcia-porten. Tastaturet er ikke et problem, ettersom det er "spill proof".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...