Gå til innhold

Maskinen vil ikke automatisk gå hvilemodus

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått problemer med to maskiner med vista at de ikke vil gå i hvilemodus automatisk lenger. Dette fungerte fint med en gang jeg hadde installert. Jeg kan sette den i hvilemodus manuelt, men det vil ikke skje etter en time uten bruk som den er innstilt til.

Det er antakelig ett eller annet program som kjører, men vet ikke hva. Mistenker kanskje driveren til mitt Nvidia grafikkort.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever samme problemet på min komplett-pc! (Vista)

Fikk nettopp maskinen til å gå i hvilemodus -

Her er hva jeg gjorde:

Koblet fra bluetooth-dongle -> funket ikke

Avsluttet Nokia PC Suite -> funket ikke

Avsluttet TrayCommander Lite...

Avsluttet Nero DriveSpeed -> funket!?

Maskinen kunne nå gå i hvilemodus igjen....

Jeg aner egentlig ikke hva som skjer, men legger merke til rar aktivitet i DVD/rw-spilleren før vista automatisk starter opp fra hvilemodus (som den jo ikke skal!)

Andre med samme problemet som kan teste litt?? :)

Edit: Satte inn bluetooth-usb-dongle'en igjen, med resultat at maskinen ikke ville gå i hvilemodus... prøv å koble fra usb-utstyr og se om maskinen går i hvilemodus - da jeg koble fra usb-enheten kunne maskinen gå i hvile igjen :)

Edit 2: Begynner å tro at usb-mus'a kan ha skyld... Når jeg prøver å gå i hvilemodus vha mus går ikke maskinen i hvilemodus - Hvis jeg bruker tastaturet for å gå i hvilemodus ser det ut til å virke - kan noen forklare dette?

Edit 3: Testet tastatur-måten flere ganger, men den holder ikke vann. - Fremdeles vil ikke maskinen gå i hvilemodus hver gang :(

Edit 4: Windows6.0-KB929577-x86 <- denne oppdateringen hjelper heller ikke.

Edit 5: Koblet fra eHome IR-mottaker (kom med hauppage 500MCE) -> maskinen gikk i hvilemodus ved første forsøk... (Bluetooth-usb koblet til)

Edit 6: Fremdeles sporadisk ikke S3, STR (suspend to ram)

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...