Gå til innhold

Test av Philips 1GB flash-spiller

Anbefalte innlegg

Introduksjon

I denne testen skal jeg vise mitt intrykk av Philips 1GB mp3-spiller. Dette er en mp3-spiller som ikke har fått noe særlig publisitet. Spilleren retter seg antagelig mot

Tekniske data

Produktmål (BxDxH) : 28,5 x 22,1 x 83 mm

Produktvekt : 0,030 kg

Batteritype : AAA / LR03 alkalisk

Spilletid med eksternt batteri : Opptil 8 timer

Oppløsning : 32 x 128

Tekstlinjer : 2

Spilleren har en USB-plugg som gjør det mulig å plugge den rett i maskinen. Spilleren har også mikrofon slik at den har mulighet for opptak.

I bruk og design

Foran på spilleren har vi ett lite svart-hvitt. Eller snarere svart-gult i god gammel Gameboy-stil. Ved siden av displayet har vi tre store knapper, med on/off og play/pause på en knapp og spole frem og tilbake på de to andre.

foranrbo3.jpg

På toppen av spilleren har vi volum, record og en meny-knapp. På baksiden har vi batteridekselet som holder ett AAA-batteri og gjør at spillern får en klumpete form. På siden har vi USB-pluggen med en beskyttelseshette i plast.

bakrlj5.jpg

Spilleren er overraskende stor og klumpete til å være en flash-spiller. Særlig knappene bærer preg av en billig produksjon. Egentlig så bærer spilleren som helhet preg av ett billig plastikkaktig preg og lite gjennomførte løsninger, som når man skal ta av batteridekselet så må man først fjerne beskyttelseshetten til USB-pluggen.

pluggrxm8.jpg

Når jeg først plugger i spilleren så blir jeg litt irritert over at windows har drivere til spilleren og at må bruke den medfølgende cden. På cden så ligger det ingen form for overførings-software. Noe som for meg personlig er like grei da jeg liker på bruke explorer og den gode gamle kopier og lim inn-metoden.

Overføringen av filene går greit og jeg er klar for å bruke spilleren, på det lille displayet så kan man velge mellom musikk, opptak eller innstilninger.

Når man velger musikk så hopper spilleren inn på den første sangen i den første mappen, og om man vil hoppe til en ny eller annen mappe så er dette overraskende tungvint og man får ikke muligheten til å bla i undermapper.Noe som jeg ikke forstår hvorfor de ikke har laget ett system for. Alle tidligere flash-spillere jeg har hatt har hatt muligheten til å bla i mapper på en grei måte.

Spilleren har også flere ganger problemer med å legge filene i rikitig rekkefølge selvom filene er nummerert med tall i starten av filnavnet så klarer ikke spilleren å rangere filene.

Konklusjon

Dette er den dårligste mp3-spilleren jeg noensinne har brukt mye grunnet elendig løsninger. Jeg anbefaler ingen å kjøpe dette produktet og jeg håper ikke at noen går i samme fellen som meg å kjøper denne spilleren på impuls. Jeg vet ikke hva som finnes på markedet i dag av konkurenter, men jeg har kjøpt billige flash.spillere før som har fungert utmerket. Så jeg ser ingen grunn til at Philips skal lage ett så dårlig produkt trass prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...