AKIRAx77 Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Det er to varianter av denne feilen. Den daglige, og den som kommer når maskinen har stått ubrukt i flere dager. Se i signaturen min for hardware. Den daglige: Jeg skrur på PCen, og jeg hører den spinner opp men det kommer ikke noe bilde opp på skjermen. Det kan tyde på at maskinen "fryser" før den begynner å initsiere devicene i maskinen. Jeg må kutte strømmen bak på størmforsyningen i 5 sekunder...så skru på..og slå på power knappen..så booter maskina som normalt. Dette må jeg gjøre hverdag jeg skrur på Pcen for første gang. Jeg kan ta omstarter og skru den av og på..men har den stått ubrukt i noen timer..må jeg gjøre dette. Når den har stått ubrukt i noen dager skjer dette: Tilsynelatende det samme som over..men det hjelper ikke å skru den av og på. Jeg må faktisk koble fra ALLE idee enheter, HDer og CD/DVD - ROM. Skru den på..så skru av..koble alle til igjen. DA booter den som normalt. BIOS er updatet engang. Og jeg fikk tips om å sette alt til default..at det kunne være en feil innstilling....men det løste ikke noe. Jeg bare lurte på om noen andre har vært borti noe lignende. AKIRA Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Dette er nok bare noe du må leve med, PCene har sin egen lyst de også. Har vært borti flere PCer som er slik du beskriver din (blant annet min egen). Har ingen forslag til hva som kan være galt, men førsteinntrykket er at hovedkortet leker med deg. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 ja...du kan nok ha rett...veldig anoying bare..og det plager meg ikke i noe særlig grad..bare kjedelig. Gidder liksom ikke å sende inn hovedkorte..begynner å bli noen mnd siden jeg kjøpte det også. AKIRA Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hva med å bytte PSU? Det kan være at den holder på å dø. Jeg er ikke sikker, men jeg mener å huske noen som fikset et slikt problem med ny PSU. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 hmm..PSU ja...se om jeg får tak i en å låne for å teste. AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Vel, jeg vet ikke HVORFOR det skjer. Men jeg har funnet en løsning på det, og den er temmelig rar. Når du skrur på PCen, så tenker du ikke stort over HVORDAN du trykker på power knappen. Du bare dytter den inn og setter deg. Løsningen for meg er å trykke myyyykt og sakte inn power knappen. go figure..men nå booter den normalt hvergang!! AKIRA Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vel, jeg vet ikke HVORFOR det skjer. Men jeg har funnet en løsning på det, og den er temmelig rar. Når du skrur på PCen, så tenker du ikke stort over HVORDAN du trykker på power knappen. Du bare dytter den inn og setter deg. Løsningen for meg er å trykke myyyykt og sakte inn power knappen. go figure..men nå booter den normalt hvergang!! Dårlig bryter da kanskje, har du skjekket om det ikke er noe galt med start knappen eller ledningene som går inn til pinnene til hovedkortet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 vel..er det ikke noe fysisk åpenbart feil med den (ledning som stikker ut eller er halveis av)..så vet ikke jeg åssen jeg skal finne ut av det...får ta meg en titt. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå