Gå til innhold

Problem med printer i win2000


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter windows, kommer feilmeldingen "spoolsv.exe has generated errors...."

 

I loggen står det: The Print Spooler service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

 

Ettersom jeg har skjønt, har dette med printer å gjøre. Under printere i kontrollpanel får jeg hverken lagt til/fjerna printer. Får meldingen; "Operation cannot continue due to lack of resources. The print subsystem is unavailable".

 

Har prøvd å bytte ut spoolsv.exe fila uten at det hjalp. Har også service pack 2.

 

Jeg er desperat etter å få printern til å funke...Den som kan hjelpe meg ut av dette skal få en stor gullmedalje!

 

PS: Når windows ikke kan detecte com 1 og 2 portene - hva må jeg gjøre får å få dem oppdaget?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: goggen på 2001-12-27 20:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å starte i safe modus, men fikk fortsatt ikke lagt til/fjerna printer.

 

Kan ikke skjønne at hd-plass skal ha noe å si? Det er jo tross alt legge til printer som er problemet - i det hele tatt å få maskina til å fungere mhp. printern. jeg har uansett mye ledig plass, og har økt plassen for virtuelt minne.

Lenke til kommentar

Har en lexmark colorjet 5000 skriver. har lasta ned drivere nå nylig fra nettsidene dems, og den er for win2k/winxp.

 

Er det noe sted jeg kan redigere hva som skal starte av programmer når windows starter opp? Da kan jeg jo se om jeg kan skru av den spool-fila...

 

Skal sjekke ut com-portene i bios.

Lenke til kommentar

Gikk in og skifta printer spooler fra automatic til manual på startup. Da slapp jeg i hvertfall feilmeldinga når jeg kommer inn i windows.

 

Men fortsatt kan jeg ikke legge til/fjerne printere.

 

Men jeg ser på printer spooler at denne avhenger av "Remote procedure call (RPC)" under dependencies for printer spooler.

 

Så det er vel denne som er kilden til problemet, som også gjør at spoolsv.exe ikke funker.

 

Hvis jeg velger add hardware, og printer, får jeg faktisk en feilmelding om RPC.

 

Sliter nå ass'...

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli vel teknisk ja....

 

Ser ut som om RPC tar seg av mapping til porter eller noe sånt.

 

Hvilken setting står din LPT1 port på i BIOS, det finnes ett par forskjellige der, kanskje det er årsaken.

 

Det var EPP eller noe i duren som pleier å være den riktige.

 

Telcontar

 

_________________

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1200Ct

Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SE

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100

ATI Radeon 8500 (tror jeg har fått en OEM, får denne byttet i GF3Ti500 uten mellomlegg :grin:).

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-27 22:52 ]

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å endre remote procedure call til manuell, uten hell. Har også en som heter remote procedure call locator som jeg prøvde å endre innstilling på.

 

Meldinga jeg får når jeg prøver å adde printer med legg til hardware funksjonen, er "the RPC server in unavailable". denne kommer når jeg har valgt driver og skal trykke finish.

 

Seriell port i Bios står på EPP.

 

Nå får jeg sove og se om jeg blir noe klokere på saken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...